Η κυβέρνηση φαίνεται να έχει τοποθετήσει μάνατζερ παντού στην εκπαίδευση η οποία ολοένα και «ιδιωτικοποιείται», καθώς μετά από τα ΑΕΙ, στα οποία έχουν τοποθετηθεί ήδη μάνατζερ (εκτελεστικοί διευθυντές), αλλά και τα ΚΕΕΚ (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) όπου επίσης με βάση τον πρόσφατο νόμο για την επαγγελματικη εκπαίδευση έχουν αποκτήσει εξωτερικό μάνατζερ ως Οργανωτικό Συντονιστή.
Τώρα όπως φαίνεται ήρθε η σειρά των πρώην ΔΙΕΚ (νυν ΣΑΕΚ) να αποκτήσουν και εκείνα τον μάνατζερ τους.
Όπως έγινε γνωστό το ΥΠΑΙΘΑ κατέθεσε τροπολογία (στο νομοσχέδιο για την Ακαδημία Αθηνών) και την ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Σπαρτιάτες η κυβέρνηση της ΝΔ, με την οποία μεταξύ άλλων νομοθέτησε για πρώτη φορά, τη δυνατότητα Διευθυντής στα ΣΑΕΚ (εκπαιδευτική δομή) να μην είναι εκπαιδευτικός αλλά μόνιμος δημόσιος υπάλληλος με αυξημένα τυπικά προσόντα (εισαγωγή manager στις δομές εκπαίδευσης), όπως παρατηρεί σε ανάρτησή του ο ταμίας της ΔΟΕ κ.Γιώργος Τρούλης.
Με την ίδια τροπολογία από τις μετατροπές των οργανικών θέσεων και τις αλλαγές μετατροπής απο ΠΕ σε ΔΕ επέρχεται εξοικονόμηση περίπου 2 εκατ. ευρώ κατά έτος.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την από τη θητεία της κ. Κεραμέως στην παιδεία ακόμα- προσπάθεια μετατροπής και των σχολείων σε επιχειρήσεις μέσω της λεγόμενης αυτονομίας της σχολικής μονάδας, με διαφοροποίηση στο ίδιο το περιεχόμενο των σχολείων (που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την εγγραφή μαθητών και την άνοδο των μαθητικών επιδόσεων, προκειμένου να διατηρήσουν τη δημόσια χρηματοδότησή τους), η μετατροπή των σχολείων σε επιμέρους επιχειρησιακές μονάδες που θα προσπαθούν να εξασφαλίσουν το «ψωμί» τους μόνες τους (προφανώς από τους γονείς ή από κάποιους χορηγούς ή με την ενίσχυση του ατομικού τους προϋπολογισμού διαμέσου της εμπορευματοποίησης των δημόσιων υποδομών τους), την επιβολή των αρχών του νέου δημόσιου μάνατζμεντ στο πεδίο του δημόσιου σχολείου (με το νέο νόμο οι διευθυντές μετατρέπονται σταδιακά σε μάνατζερ), την συζήτηση για «ελεύθερη επιλογή» του διδακτικού προσωπικού (που σημαίνει εδραίωση μηχανισμών ρουσφετιού), μαζί με την ενίσχυση του ρόλου της γονεϊκής επιλογής, της δυνατότητας δηλαδή των γονιών να επιλέξουν σχολείο, παρακολουθούμε την αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Εξάλλου ο Κυριάκος Πιερρακάκης, δεν το κρύβει και αντιθέτως, το τονίζει: Ο ΟΟΣΑ θα προτείνει τις μεταρρυθμίσεις που θα ακολουθήσουν στην Παιδεία, είπε σήμερα σε συνέντευξη που έδωσε νωρίτερα στο Μega...
Η ανάρτηση του Γιώργου Τρούλη
«Πώς μια τροπολογία κρύβει δράκους...
Στην χθεσινή συζήτηση στη βουλή όπου το ΥΠΑΙΘΑ κατέθεσε τροπολογία (στο νομοσχέδιο για την Ακαδημία Αθηνών) και την ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Σπαρτιάτες η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τα εξής:
- Κατάργηση 3.278 οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Μεταφορά 1.723 οργανικών ειδικοτήτων από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Νομοθέτησαν, για πρώτη φορά, τη δυνατότητα Διευθυντής στα ΣΑΕΚ (εκπαιδευτική δομή) να μην είναι εκπαιδευτικός αλλά μόνιμος δημόσιος υπάλληλος με αυξημένα τυπικά προσόντα (εισαγωγή manager στις δομές εκπαίδευσης).
Από τις μετατροπές των οργανικών θέσεων και τις αλλαγές μετατροπής απο ΠΕ σε ΔΕ επέρχεται εξοικονόμηση περίπου 2 εκατ. ευρώ κατ' έτος (για εξοικονόμιση πόρων τελικά γίνανε όλα).
Κι εάν το συνδέσουμε με τις συμπτύξεις τμημάτων που γίνονται σε μεγάλη έκταση πανελλαδικά, με κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ, και την επιμονή στην επιβολή μιας γραφειοκρατικής και διαλυτικής για την εκπαίδευση αξιολόγησης η ποιότητα της παρεχόμενες εκπαίδευσης πάει περίπατο με τη σφραγίδα της Κυβέρνησης...!!!!
ΥΓ. Να μας πουν πόσες πιστώσεις υπάρχουν για προσλήψεις αναπληρωτών από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.... Πάνω απο 45.000 θα είναι οι ανάγκες σε αναπληρωτές φέτος!!!».