Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από εχθές, Τρίτη 9 Ιουλίου, το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ). Το σχέδιο νόμου που φέρει τίτλο «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού», αποτελείται από δύο μέρη.
Το πρώτο αφορά:
- τον ψηφιακό εκπαιδευτικό εκσυγχρονισμό, με τη δημιουργία και ανάπτυξη ψηφιακής εκπαιδευτικής πύλης και τη λειτουργία Ψηφιακού Φροντιστηρίου
- την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου
- την οργάνωση και λειτουργία αυτόνομων τάξεων Γυμνασίου σε απομακρυσμένες περιοχές, στις οποίες δεν πληρούνται τα κριτήρια για την ίδρυση Γυμνασίου για τη διευκόλυνση των μαθητών των απομακρυσμένων – ορεινών περιοχών στο γυμνάσιο και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
- τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e- PROFESSIONAL» στο Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ)
- τη διευθέτηση οργανωτικών και διοικητικών θεμάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, η αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης
- την επίλυση ζητημάτων οργάνωσης και λειτουργίας των νομικών προσώπων που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του υπουργείου και η διεύρυνση των δυνατοτήτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Στο δεύτερο μέρος, ρυθμίζονται ζητήματα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Ενδεικτικά επιδιώκεται η εναρμόνιση των αθλητικών ομοσπονδιών με τις επιταγές των αρχών της χρηστής διοίκησης και η επιτάχυνση της αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών με σκοπό όλοι οι αθλητές, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, να αποκτούν πρόσβαση στον αθλητικό ψηφιακό χάρτη.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 16 Ιουλίου 2024, 08:00 π.μ., για λόγους έγκαιρης συμπλήρωσης του αναγκαίου θεσμικού πλαισίου για την ομαλή έναρξη της νέας ακαδημαϊκής και σχολικής χρονιάς.
Μπόνους μονάδες μετάθεσης και επιπλέον μόρια
Μάλιστα, με βάση το νομοσχέδιο του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη, θα «επιβραβεύονται» με δύο μονάδες διδακτικής υπηρεσίας και έξι μονάδες μετάθεσης ανά έτος, οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, που θα αναλάβουν το Ψηφιακό Φροντιστήριο.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι θα αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης.
Ο χρόνος απόσπασης των παραπάνω εκπαιδευτικών λογίζεται ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία. Ως μονάδες μετάθεσης των παραπάνω αποσπώμενων, υπολογίζονται οι μονάδες που προβλέπονται για την πλησιέστερη προς τον τόπο της υπηρεσίας τους σχολική μονάδα και επιπλέον 6 μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο Ψηφιακό Φροντιστήριο λαμβάνουν για τη διδακτική υπηρεσία τους 2 μονάδες, ανά έτος, οι οποίες προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης στελεχών εκπαίδευσης.
Θα προσλαμβάνονται επιπλέον 40 αναπληρωτές σε περίπτωση κενών
Ακόμα, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό για το ψηφιακό φροντιστήριο, δύναται να προσλαμβάνονται έως 40 προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Ο χρόνος πρόσληψης των παραπάνω εκπαιδευτικών λογίζεται ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Στην πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία που παρέχεται από τους παραπάνω προσωρινούς αναπληρωτές αποδίδεται η μοριοδότηση προσαυξημένη κατά το μισό, με ανώτατο όριο τις 10 μονάδες.