Breaking news

ΙΝΤΙΜΕ
A

Αλλαγές στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στο σχέδιο δράσης του συγκεκριμένου υπουργείου για το 2024, σχεδιάζεται νέο σύστημα διορισμού και προσλήψεων, που αφορά σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές, ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι θα δημιουργηθούν νέα κριτήρια επιλογής με στόχο την ενδυνάμωση της αξιοκρατικής και διαφανούς επιλογής. 

Επίσης,  επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το εν λόγω σχέδιο δράσης, θα καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, με την υλοποίηση μόνιμων διορισμών βάσει των αποχωρήσεων και των εκπαιδευτικών αναγκών.

Ακόμα, θα δημιουργηθούν οργανικές θέσεις μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης – Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΑE), ενώ θα συσταθούν οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στις ΣΜΕΑ μέχρι το 4ο τρίμηνο του 2024.

Επιπλέον, θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση στα τρία πεδία, και πιο συγκεκριμένα, το Α1 για το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, το Α2 για το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης και το Β για την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκεια του εκπαιδευτικού για τουλάχιστον 10.000 δόκιμους εκπαιδευτικούς και μονιμοποίησή τους έως το τέλος του Α εξαμήνου.

Τέλος, θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση στα τρία πεδία (Α1, Α2 & Β) για τουλάχιστον 20.000 εκπαιδευτικούς (αθροιστικά για το 2024) και μονιμοποίησή των δόκιμων έως το τέλος του Β εξαμήνου.

Διαβάστε το σχέδιο δράσης του υπουργείου Παιδείας, εδώ.

Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ ανακοίνωσε ότι οι στάσεις εργασίας θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου για να αποτραπεί η διαδικασία της αξιολόγησης, ενώ αφορούν στην πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Τι είναι η αξιολόγηση - Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί 

Σε ένα υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, το υπουργείο Παιδείας αντί να προωθήσει λύσεις για την στήριξης της Παιδείας, στήνει έναν μηχανισμό που:

  1. Αξιολογεί ατομικά τον εκπαιδευτικό στη λογική του «επιθεωρητισμού», έτσι όπως τον ζήσαμε πριν δεκαετίες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Διευθυντές των σχολείων, αντί να γίνουν υποστηρικτές των εκπαιδευτικών, μετατρέπονται σε επιθεωρητές.
  2. Οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία, οι μαθητές, μέσω της βαθμολόγησής τους, κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις βαθμίδες. Με αυτόν τον τρόπο, «τα κακά της εκπαίδευσης» χρεώνονται στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στον μαθητή και την οικογένεια του, και η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της.

Παράλληλα, η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει πως το επόμενο βήμα είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης κάθε σχολείου και εκπαιδευτικού με τη βαθμολογία του: δημιουργούνται τα «καλά» σχολεία που αμείβονται, τα «κακά» σχολεία που πρέπει να βρουν χορηγίες για να επιβιώσουν.

Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, με ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο να «πέφτει» στις πλάτες του εις βάρος της παιδαγωγικής δουλειάς. Μέσα στο σχολείο κυριαρχεί ο φόβος, ο ανταγωνισμός, η γραφειοκρατία και ο αυταρχισμός, εις βάρος της χαράς, της συνεργασίας, της παιδαγωγικής δημιουργίας, της δημοκρατίας. Τέτοια φαινόμενα έχουν οδηγήσει σε μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών στη Γερμανία, στην Αμερική, στην Αγγλία και άλλες χώρες που διαχώρισαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και τώρα ψάχνουν προσωπικό.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις