Σε άλλες σχολικές μονάδες μοιράστηκαν οι μαθητές τριών ειδικών σχολείων στη Θεσσαλονίκη εντός των Χριστουγέννων, λόγω ακαταλληλότητας του κτιρίου.
Συγκεκριμένα, το κτίριο που στεγάζονται τα ειδικά σχολεία 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο για παιδιά με αυτισμό, έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο και ακατάλληλο και κρίνεται απαραίτητη η μεταστέγαση των σχολείων σε ασφαλές και κατάλληλο κτίριο.
Εδώ και έξι χρόνια που έχει γίνει γνωστό στους αρμόδιους το πρόβλημα, δεν έχει βρεθεί η λύση και δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση για να ξεκινήσει η κατασκευή νέου σύγχρονου σχολείου, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία ζητά μόνιμη λύση στο πρόβλημα.
Μάλιστα, μέσα στα Χριστούγεννα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε να διαμοιράσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των τριών σχολείων στα υπόλοιπα ειδικά σχολεία.
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τονίζει ότι η λύση που προκρίνει η Περιφέρεια, επιφέρει σοβαρά προβλήματα στους μαθητές, στις οικογένειές τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων.
Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι δεν τηρείται πρωτόκολλο ομαλής μετάβασης των μαθητών, που προϋποθέτει ανάλυση και επεξεργασία των γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ και ιατρικών ιστορικών, ενημέρωση από γονείς για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και δημιουργία κατάλληλου χώρου και εξοπλισμού για να δεχτούν τα παιδιά.
Μάλιστα, η ΕΔΟΘ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας σήμερα από τις 11:00 έως τις 14:00 προκειμένου οι εργαζόμενοι των σχολείων να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας με γονείς, εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ-ΕΒΠ έξω από το κτίριο του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό στην οδό 17ης Νοεμβρίου 83 στην Πυλαία.
Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
«Εδώ και τώρα να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα με τη σχολική στέγη των Ειδικών Σχολείων 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο στη Θεσσαλονίκη, με την ανέγερση νέων κατάλληλων ειδικά εξοπλισμένων και διαμορφωμένων χώρων.
Να βρεθεί κατάλληλος χώρος να στεγαστούν τα σχολεία προσωρινά μέχρι να χτισθούν νέα σχολεία.
Να μη διαμοιραστούν οι μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων που σταματούν τη λειτουργία τους σε άλλα σχολεία.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με το «καλημέρα» της νέας χρονιάς βρισκόμαστε και πάλι αντιμέτωποι με παλιά και νέα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Το κτίριο που στεγάζονται το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο και ακατάλληλο και η αναγκαιότητα μεταστέγασής του σε ασφαλές και κατάλληλο κτίριο είναι απαραίτητη. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και 6 χρόνια και είναι ενημερωμένοι καλά γι’ αυτό, τόσο οι Δ/νσεις Εκπ/σης, η Περιφέρεια Εκπαίδευσης, ο Δήμος, όσο και το Υπουργείο Παιδείας.
Παρόλα αυτά δεν έχει δοθεί καμία λύση για το ζήτημα ούτε έχει παρθεί απόφαση να ξεκινήσει η κατασκευή νέου σύγχρονου σχολείου με βάση τις πραγματικές παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Αντίθετα με μια ξαφνική απόφαση μέσα στα Χριστούγεννα η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας αποφάσισε να διαμοιράσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των τριών σχολείων για τα οποία έχει παρθεί η απόφαση διακοπής λειτουργίας από τη Δευτέρα 08/01/2024 και μετά από παράταση που δόθηκε στις 19/2/24 , στα υπόλοιπα ειδικά σχολεία . Μεταξύ αυτών και το ΕΕΕΕΚ Αγ. Αθανασίου ,το οποίο ανήκει στη δύναμη της Α ΄ΕΛΜΕ, όπου με απόφαση της ΔΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης πρέπει να μετακινηθούν 6 μαθητές.
Η λύση που προκρίνει η Περιφέρεια, από καμία άποψη δεν είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά ορθή, εν μέσω σχολικής χρονιάς, ιδιαίτερα για παιδιά που χρήζουν ειδικής φροντίδας και εκπαίδευσης. Επιφέρει σοβαρά προβλήματα στα ίδια, στις οικογένειές τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων σχολείων. Από την άλλη δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στα σχολεία που προτείνεται να μετακινηθούν οι μαθητές, τα οποία ήδη είναι υπερφορτωμένα, τους λείπουν χώροι (π.χ. στο ΕΕΕΕΚ Αγ. Αθανασίου, έχουν χωριστεί οι αίθουσες με γυψοσανίδες και πόρτες για να χωρέσουν τα παιδιά που ήδη φοιτούν στο σχολείο και δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω διευθέτηση χώρου) και ο συνωστισμός μπορεί να προκαλέσει προβλήματα κρίσεων και επιθετικής συμπεριφοράς στους ήδη φοιτούντες μαθητές αλλά και σ’ αυτούς που θα έρθουν.
Δεν τηρείται πρωτόκολλο ομαλής μετάβασης των μαθητών, που προϋποθέτει ανάλυση και επεξεργασία των γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ και ιατρικών ιστορικών, ενημέρωση από γονείς για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και δημιουργία κατάλληλου χώρου και εξοπλισμού για να δεχτούν τα παιδιά.
Για τα ειδικά σχολεία σε καμιά περίπτωση δεν ισχύει ό,τι ισχύει στα κοινά σχολεία.
Θα είναι εγκληματικό λάθος να προκριθεί μια τέτοια λύση.
Διεκδικούμε οριστική λύση σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για ασφαλή και κατάλληλα σχολικά κτίρια.
Να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου για 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό, καθώς και όσων σχολείων είναι σήμερα αναγκαία στη Θεσσαλονίκη.
Σε καμία περίπτωση να μη διαμοιραστούν τα παιδιά σε διάφορα σχολεία της πόλης, να μην ταλαιπωρηθούν οι γονείς, να μην αλλάξουν σχολείο οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΒ/ΕΕΠ. Μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σχολείου, με ευθύνη της Κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας να εξασφαλιστεί κατάλληλος και ασφαλής χώρος για τη φοίτηση των μαθητών.
Η ΕΔΟΘ προκηρύσσει τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας την Τρίτη 9/1 , 11πμ έως 14.00μμ για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην συγκέντρωση με γονείς εκπαιδευτικούς και ΕΒΠ/ΕΕΠ έξω από το κτίριο του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό στην οδό 17ης Νοεμβρίου 83 στην Πυλαία.»