Breaking news

INTIME NEWS
A

Πολλά και σοβαρά ήταν τα λάθη στην προκήρυξη 3ΕΑ/2022 από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Υπενθυμίζεται πως τα λάθη αφορούσαν στην παιδαγωγική επάρκεια που αν και διέθεταν οι εκπαιδευτικοί, δεν αναγνωρίστηκε σε ορισμένους από αυτούς.

Για το θέμα αυτό, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, κ. Χαρά Κεφαλίδου ρώτησε την υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή. Σημειώνεται πως το εν λόγω ερώτημα για τη μη αναγνώριση της παιδαγωγικής επάρκειας έγινε και από άλλους βουλευτές, καθώς εκπαιδευτικοί των οποίων η παιδαγωγική επάρκεια δεν αναγνωρίστηκε έκανα καταγγελία και υποστηρίζουν πως είχε δηλωθεί στο ΟΠΣΥΔ, ωστόσο δεν περάστηκε στο ΑΣΕΠ εξαιτίας της δυσλειτουργίας του συστήματος του.

Η κ. Μακρή «πέταξε το μπαλάκι» της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, σύμφωνα με την ίδια, θα έπρεπε να συμπληρώσουν σωστά την αίτησή τους.

Επιπλέον, όπως πρόσθεσε η υφυπουργός, δεν ανήκει στις αρμοδιότητες του ΑΣΕΠ η βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού.

Ωστόσο η κ. Μακρή απάντησε ότι αν ο υποψήφιος με ένα προσόν (μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών) αποδεικνύει ένταξη στην ΕΑΕ, κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου και παιδαγωγική επάρκεια, πρέπει να σημειώσει όλα τα αντίστοιχα πεδία στην ηλεκτρονική αίτηση προκειμένου να προσμετρηθούν τα αντίστοιχα προσόντα / κριτήρια.

Απάντηση

Η απάντηση της κ. Μακρή έχει ως εξής:

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα: Στην Προκήρυξη 3ΕΑ/2022 (τ. Α.Σ.Ε.Π. 20/18-4-2022) ορίζονται ρητά τα εξής:

Περαιτέρω, ως προς τον τρόπο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής των υποψηφίων στην Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π., μέσω της οποίας δηλώνονται τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα, καθώς και τα προσόντα που αποδεικνύουν τα κριτήρια μοριοδότησης των υποψηφίων (μεταξύ των οποίων και της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας) της οικείας Προκήρυξης (σελ. 1321) ορίζονται τα εξής:

«ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Την ευθύνη της σωστής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης φέρει αποκλειστικά ο/η υποψήφιος/α. Επειδή η επεξεργασία των αιτήσεων γίνεται μηχανογραφικά, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να συμπληρώσουν τα οικεία τετραγωνίδια/πεδία των ηλεκτρονικών αιτήσεων, καθώς και τους κωδικούς, που αναφέρονται στα αντίστοιχα προσόντα ή κριτήρια που απαιτούνται και διαθέτουν. Αν οι υποψήφιοι δεν συμπληρώσουν τα τετραγωνίδια/πεδία αυτά ή τους κωδικούς ή αν συμπληρώσουν άλλα τετραγωνίδια ή κωδικούς, πλην εκείνων που αναφέρονται στα συγκεκριμένα προσόντα ή κριτήρια ή αν τα αναφέρουν σε άλλα σημεία της ηλεκτρονικής αίτησης, δεν λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα ή κριτήρια, έστω και αν υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.».

Ειδικότερα, στο παράρτημα Δ΄ «ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ-ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ» (σελ. 1360) ορίζονται ρητά τα ακόλουθα: «Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν με ακρίβεια και πληρότητα στα αντίστοιχα πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης, τα προσόντα που διαθέτουν (π.χ. τίτλοι σπουδών, γνώση ξένων γλωσσών, γνώση χειρισμού Η/Υ, προϋπηρεσία, επιμόρφωση κ.λ.π.)» «[…]Οι υποψήφιοι πρέπει να δηλώσουν τα προσόντα/κριτήρια κατάταξης (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ξένες γλώσσες, προϋπηρεσία, κ.λπ.) στις αντίστοιχες θέσεις της ηλεκτρονικής αίτησης προκειμένου να μοριοδοτηθούν για τα κριτήρια αυτά, ακόμα και αν το ίδιο προσόν εντάσσεται σε περισσότερες της μιας κατηγορίας προσόντων / κριτηρίων.

Προς επίρρωση των ανωτέρω παρατίθεται απόσπασμα από την Α1343/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03 κατά των τελικών αξιολογικών πινάκων του οικείου κλάδου, σύμφωνα με την Προκήρυξη 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ : «[…] Τα προβαλλόμενα με την αίτηση ακυρώσεως ότι το Α.Σ.Ε.Π. όφειλε να προβεί σε διασταύρωση της αιτήσεως συμμετοχής της αιτούσας με τα στοιχεία της που είχαν καταχωριστεί στον Ο.Π.Σ.Υ.Δ., είναι απορριπτέα, ως νομικώς αβάσιμα, ενόψει του ότι η μη ορθή συμπλήρωση της αιτήσεως συμμετοχής στην προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. συνιστά πλημμέλεια που επιδέχεται διόρθωση μόνο με την εμπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής αιτήσεως του υποψηφίου, ενώ το Α.Σ.Ε.Π. δεσμεύεται από το περιεχόμενο αυτής και δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα να προβεί αυτεπαγγέλτως σε βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού, με βάση τα υποβληθέντα από αυτόν δικαιολογητικά (ΣτΕ 1607/2015,2805/2012, 1150/2010).

Τούτο σε κάθε περίπτωση θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη μεταβολή της δήλωσης με την οποία η αιτούσα συμμετείχε στην κρίσιμη διαδικασία και παραβίαση των αρχών της αξιοκρατίας και της ίσης μεταχείρισης υποψηφίων, σε βάρος μάλιστα εκείνων των υποψηφίων που με ακρίβεια και επιμέλεια συμπλήρωσαν τις αιτήσεις συμμετοχής τους (ΣτΕ 2779/2013, 2169/2014, 1606/2015). Κατά συνέπεια, δεν τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ζήτημα παραβίασης της αρχής της χρηστής διοίκησης, όπως αβασίμως προβάλλεται με την αίτηση ακυρώσεως. Ακόμη, η ένταξη της αιτούσας στον επικουρικό πίνακα του κλάδου της δεν οφείλεται σε τυπική έλλειψη ήσσονος σημασίας, όπως εσφαλμένως υποστηρίζεται, αλλά στη δήλωσή της κατά τη συμμετοχή στην κρίσιμη διαδικασία κατάταξης ότι κατέχει το οικείο πρόσθετο προσόν και δεν προκύπτει ότι συνιστά απρόσφορο, μη αναγκαίο και δυσανάλογο μέτρο, σε σχέση με τον ως άνω επιδιωκόμενο σκοπό δημοσίου συμφέροντος, και συνεπώς, δεν αντίκειται σε καμία συνταγματική διάταξη ή αρχή, όπως μεταξύ άλλων, στις αρχές της αξιοκρατίας, της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της αναλογικότητας (βλ. ΣτΕ 3003/2017, 3895/2012, 1063/2011).».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις