Η αγωνία χιλιάδων φοιτητών και των οικογενειών τους κορυφώνεται εν αναμονή των αποτελεσμάτων μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για τις μετεγγραφές/μετακινήσεις Φοιτητών ακαδημαϊκού έτους 2022-2023 μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής transfer.it.minedu.gov.gr.
Η εφαρμογή θα παραμείνει ενεργή για είσοδο για όσους υποψηφίους έχουν υποβάλει οριστικοποιημένη αίτηση. Πέρυσι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για μετεγγραφή ήταν η 5η Νοεμβρίου και τα αποτελέσματα είχαν εκδοθεί στις 24η Νοεμβρίου 2021.
Φέτος, οι αιτήσεις ολοκληρώθηκαν στις 14 Οκτωβρίου και τα αποτελέσματα αναμένεται να εκδοθούν άμεσα και συγκεκριμένα μέσα στο επόμενο 20ήμερο.
Διαβάστε επίσης: Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Εντός των ημερών η καταβολή του
Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων και την επεξεργασία αυτών, καταρτίζεται ονομαστικός πίνακας ανά Τμήμα των δικαιούχων μετεγγραφής/μετακίνησης κατά φθίνουσα σειρά των οικονομικών και κοινωνικών μορίων που συγκέντρωσαν με βάση το άρθρο 5 της με αριθ. 142413/19.10.2020 (Β΄4617) απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης κυρώνει τον πίνακα υπό την αίρεση του ελέγχου των δικαιολογητικών, που οι δικαιούχοι δεσμεύθηκαν στην αίτησή τους να προσκομίσουν, προκειμένου να ελεγχθούν από την οικεία Γραμματεία του Τμήματος στο οποίο είναι επιθυμητή η μετεγγραφή/μετακίνηση.
Η ανωτέρω απόφαση κύρωσης του πίνακα των δικαιούχων μετεγγραφής/μετακίνησης ανά Τμήμα κοινοποιείται στις Γραμματείες των οικείων Τμημάτων. Οι δικαιούχοι μετεγγραφής/μετακίνησης ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος σχετικά με το αποτέλεσμα της αίτησής τους και καλούνται να καταθέσουν στη Γραμματεία του Τμήματος υποδοχής όλα τα δικαιολογητικά, τα οποία είχαν δεσμευθεί στην αίτησή τους ότι θα προσκομίσουν.
Οι Γραμματείες των Τμημάτων ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο και εντός ευλόγου χρόνου τον υποψήφιο μετά από τον έλεγχο των δικαιολογητικών του, εάν γίνεται δεκτός για εγγραφή στο Τμήμα υποδοχής, ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη διαγραφή του από το Τμήμα προέλευσης και την ολοκλήρωση της εγγραφής του στο Τμήμα υποδοχής.
Σε περίπτωση ανακριβούς δήλωσης στοιχείων στην ηλεκτρονική αίτηση τα οποία συνιστούν προϋπόθεση για τη χορήγηση της μετεγγραφής/μετακίνησης, καθώς και στην περίπτωση μη απόδειξης των μοριοδοτούμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων του άρθρου 5 της με αριθ. 142413/19.10.2020 απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄4617) μέσω των υποβληθέντων στη Γραμματεία του Τμήματος δικαιολογητικών, η Γραμματεία του Τμήματος ενημερώνει περί τούτου εγγράφως το συντομότερο δυνατό το Υ.ΠΑΙ.Θ. Σε αυτήν την περίπτωση η μετεγγραφή πραγματοποιείται αν το σύνολο των μορίων για τα κριτήρια που έχουν επαληθευτεί είναι μεγαλύτερο ή ίσο (λαμβανομένου υπόψη του κριτηρίου των μορίων εισαγωγής σε περίπτωση ισοβαθμίας) του συνόλου των μορίων που συγκέντρωσε ο αιτών που καταλαμβάνει την τελευταία θέση μετεγγραφής.
Οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές μπορούν να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του ν.4115/2013 (Α΄ 24) για την αναγνώριση μαθημάτων.
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για μοριοδότηση οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
Οι δικαιούχοι μετεγγραφής/μετακίνησης καλούνται από τα Τμήματα για τα οποία έχουν υποβάλει αίτηση μετεγγραφής/μετακίνησης να υποβάλουν τα κατωτέρω δικαιολογητικά, από τα οποία προκύπτει η συνδρομή των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων για τα οποία έχουν μοριοδοτηθεί:
1. Εκτύπωση της οριστικοποιημένης ηλεκτρονικής αίτησης μετεγγραφής που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.
2. Βεβαίωση εγγραφής στο Τμήμα προέλευσης.
3. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης το οποίο έχει εκδοθεί εντός του τρέχοντος έτους.
4. Ληξιαρχική πράξη θανάτου του αποβιώσαντος γονέα, εάν ο φοιτητής έχει μοριοδοτηθεί ως ορφανός από τον ένα ή και από τους δύο γονείς.
5. Πιστοποιητικό αναπηρίας του αρμοδίου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) στην περίπτωση που ο αιτών μοριοδοτείται λόγω αναπηρίας 67% και άνω των γονέων ή τέκνων ή αδελφών ή συζύγου του. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις όπου έχει χορηγηθεί πριν την 1.9.2011 επ’ αόριστον ποσοστό αναπηρίας, από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιών, της Περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, ή από Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και Ελληνικής Αστυνομίας, δεν απαιτείται εκ νέου εξέταση από τις υγειονομικές επιτροπές του ΚΕ.Π.Α.
6. Ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή από τον νόμιμα εκτελούντα χρέη συντονιστή Διευθυντή Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή από τον Διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής, στην περίπτωση που ο αιτών δηλώνει ότι έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο οι οποίοι πάσχουν από παθήσεις, που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ 358 Β΄) Κ.Υ.Α, όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. Στην εν λόγω γνωμάτευση δέον όπως αναφέρεται επακριβώς η πάθηση όπως ορίζεται στην ανωτέρω Κ.Υ.Α.
7. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το οποίο αποδεικνύεται η ιδιότητα του τέκνου άγαμου γονέα.
8. Διαζευκτήριο σε περίπτωση που ο ίδιος ο φοιτητής είναι διαζευγμένος.
9. Αντίγραφο δικαστικής απόφασης για ανάθεση της επιμέλειας του τέκνου εφόσον οι γονείς είναι διαζευγμένοι. 10. Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, το οποίο συνοδεύει το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για την απόδειξη της πολυτεκνικής ιδιότητας (παρ. 9 του άρθρου 67 του ν. 4316/2014).