Στάση εργασίας κήρυξε και η ΑΔΕΔΥ για αύριο την ώρα των εξετάσεων της «ελληνικής PISA».
«Η υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για ακόμη μία φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών», αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί έχουν κηρύξει απεργία - αποχή, από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών - «Ελληνικής PISA» - που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη.
Για το λόγο αυτό, «με ομόφωνη απόφασή της κηρύσσει πανελλαδική στάση εργασίας την Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022, από τις 8:00πμ έως 11:00πμ, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υπεράσπιση του δικαιώματός τους στην απεργία».
Τι είναι η "Ελληνική PISA"
Πρόκειται για εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, οι οποίες στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 σε εθνικό επίπεδο. Θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια.
Στις διαγνωστικές εξετάσεις παίρνουν μέρος σχολεία από όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η επιλογή έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Περιλαμβάνονται μονοθέσια-ολιγοθέσια-πολυθέσια Δημοτικά και μικρά-μεσαία-μεγάλα Γυμνάσια. Στόχος ήταν το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό όλων των σχολείων της χώρας, έτσι ώστε να συμμετέχουν μαθητές που φοιτούν σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με διαφορετικές συνθήκες.
Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα δεν θα ανακοινωθούν ανά σχολείο. Αντίθετα, τα φύλλα απαντήσεων των μαθητών εκτός από το ότι είναι ανώνυμα, περιέχουν μόνο την πληροφορία της Περιφέρειας όπου ανήκει κάθε σχολείο, δηλαδή όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα γνωρίζουμε πώς τα πήγαν οι μαθητές της Αττικής, της Ηπείρου, του Νοτίου Αιγαίου κλπ.
Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί;
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στον πυρήνα των αντιδράσεων βρίσκεται η επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», καθώς σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, θα υπάρξουν ολέθριες συνέπειες για το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου: τα σχολεία θα μετατραπούν σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, οι επιδόσεις των μαθητών θα «τσουβαλιαστούν» ανεξαρτήτως της κοινωνικής προέλευσης, τις συνθήκες διαβίωσης και την οικογενειακή κατάσταση των παιδιών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις και με βάση τα αποτελέσματα αυτά θα «αξιολογηθούν» και οι εκπαιδευτικοί για την «ποιότητα» της δουλειάς τους.
Τι κρύβεται όμως πίσω από την ψευδεπίγραφη αναφορά περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, την ώρα που στα σχολεία υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και χάνονται ετησίως χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, όταν η χρηματοδότηση είναι πενιχρή και δεν αρκεί αρκετές φορές ούτε για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων ή δεν υπάρχει το απαραίτητο υποστηρικτικό υλικό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων;
Όπως εξηγεί ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμων Πύργου - Αρχαίας Ολυμπίας, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα προκύψουν από την εξέταση των μαθητών στα ίδια θέματα, για όλα τα σχολεία, και επομένως, αυτά θα είναι άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι «η επιβράβευση» όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί «θα έρχεται για τα σχολεία που πετυχαίνουν τα ''καλύτερα αποτελέσματα'' και σε συνδυασμό με την πολιτική των χορηγιών που θεσμοθετήθηκε και επίσημα από την κυβέρνηση της ΝΔ Εξόφθαλμα επιχειρείται στην πράξη η κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών με τις δραματικές συνέπειες για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου».