Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, ο γ.γ Εμπορίου και Προστασίας του καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, το «καλάθι της Σαρακοστής» έχει κάποιες επιπλέον κατηγορίες από το «καλάθι του νοικοκυριού».
Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι σε αυτό δεν θα υπάρχουν λαγάνες, καθώς πωλούνται στα αρτοποιεία που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του κράτους.
Εκτίμησε, κατά προσέγγιση, ότι ο καταναλωτής κερδίζει 60 ευρώ το μήνα όταν αγοράζει προϊόντα αποκλειστικά από το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ ενημέρωσε πως το υπουργείο Ανάπτυξης είναι σε συζητήσεις με αλυσίδες σούπερ μάρκετ και για «πασχαλινό καλάθι».
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στο «καλάθι της Σαρακοστής» θα προστεθεί ο χαλβάς, οι νηστίσιμες σαλάτες με τη μορφή αλοιφής όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζάνες και τα κατεψυγμένα θαλασσινά, από τα οποία οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», θα πρέπει να προσθέσουν στο καλάθι αυτό τουλάχιστον δύο είδη για όσο διαρκεί η Σαρακοστή.
Όπως υπενθύμισε ήδη στο καλάθι του νοικοκυριού υπάρχουν οι νηστίσιμες κατηγορίες, όπως τα όσπρια καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, τα οποία επίσης έχουν ταινίες, είναι νηστίσιμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και θα έχουν ζήτηση από όσους κάνουν τη νηστεία της Σαρακοστής.
«Λαγάνες δεν θα υπάρχουν στο καλάθι της Σαρακοστής» διευκρίνισε και εξήγησε πως είναι ένα είδος που πωλείται στα αρτοποιεία, υπενθυμίζοντας πως τα αρτοποιεία δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του κράτους του καλαθιού του νοικοκυριού. Όπως ανέφερε «επιχειρήθηκε στο παρελθόν διευκρίνισε να φτιαχτεί κάποια αντίστοιχη πρωτοβουλία με τα αρτοποιεία. Όμως δεν υπήρχε θετική αποδοχή από τον κλάδο το συγκεκριμένο και συνεπώς είναι λίγο δύσκολο να εφαρμοστεί»
Μarket pass
Όσον αφορά το market pass, παρότι η έναρξή του εξαρτάται από το υπουργείο Οικονομιών είπε πως « θεωρώ ότι μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα πρέπει να έχει ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων. Σε κάθε περίπτωση όμως όλοι όσοι είναι δικαιούχοι θα λάβουν την ενίσχυση αυτή».
«Πασχαλινό καλάθι»
Εκτίμησε πως θα υπάρξει και «πασχαλινό καλάθι» αναφέροντας ότι «είμαστε ήδη σε συζητήσεις με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να στηριχθεί και η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, η οποία θα είναι μία προφανώς και από τις τελευταίες στο καλάθι του νοικοκυριού. Με την ελπίδα πάντοτε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων αλλά και γενικός πληθυσμός της χώρας σιγά σιγά θα αρχίσει να απομειώνει το κόστος»