Breaking news

ploia peiraias
A

Σε νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, που κυμαίνονται περίπου στο 10% με 12%, προχωρούν από σήμερα, Παρασκευή 1η Απριλίου, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου που κάνει δυσβάσταχτο το λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, πλέον ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό είναι το δεύτερο κύμα ανατιμήσεων που είχαν προαναγγείλει ορισμένες εταιρείες, αφού ήδη από τις 18 Μαρτίου κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν στις πρώτες αυξήσεις. Παράλληλα, τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχουν προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου ήδη από τις 18 Μαρτίου είναι οι εξής:

  • Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ
  • Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ
  • Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ
  • Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

Παράλληλα, από σήμερα, Παρασκευή 1η Απριλίου, αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, έχουν ανακοινώσει, ενδεικτικά, και οι εξής εταιρείες:

  • Στη γραμμή Ραφήνα - Άνδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση), από σήμερα ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ πάει στα 48 ευρώ.
  • Στη γραμμή Ραφήνα -Τήνος: Από 29 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) από σήμερα ανέρχεται στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 60 ευρώ, πάει στα 63 ευρώ.
  • Στη γραμμή Ραφήνα - Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση), από σήμερα «σκαρφαλώνει» στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ ανέρχεται στα 70 ευρώ.

Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων(ΣΕΕΝ) σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεταξύ αυτών που προτάθηκε από τους ακτοπλόους είναι η άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας covid-19, επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου, μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας.

Προβλήματα και στις αεροπορικές εταιρείες

Από τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστες και οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες κάνουν δυσοίωνες προβλέψεις για αυξημένες τιμές στην ενέργεια, τουλάχιστον έως το 2023.

«Ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος παραμένει ένας από τους πλέον πληγέντες από την πανδημία», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ένωση "Airlines for Europe" (A4E), τα μέλη της οποίας συνεδρίασαν χτες στις Βρυξέλλες.

Τα μέλη της ένωσης δήλωσαν ότι είδαν το εργατικό τους δυναμικό τους να διαμορφώνεται από τους 400.000 στους 250.000 εργαζομένους από το 2019 έως το 2021, ενώ ο ετήσιος αριθμός επιβατών διαμορφώθηκε από τα 720 εκατ. στα 270 εκατ.

«Οι αεροπορικές εταιρίες δεν αναμένεται να επιστρέψουν σε κερδοφορία πριν από το 2023 ή το 2024 το νωρίτερο», ανέφερε η A4E, επικαλούμενη τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Το 35% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιριών είναι τα καύσιμα

«Ελπίζουμε όλοι σε μια περίοδο σταθερότητας» ενώ η πανδημία φαίνεται να υποχωρεί στις αρχές στις 2022, σχολίασε ο γενικός διευθυντής της A4E Τόμας Ρέινερτ, αλλά η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, που οδήγησε τις τιμές πετρελαίου σε επίπεδα ρεκόρ στις αγορές, αποδυνάμωσε αυτή την προοπτική, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Τα καύσιμα αντιπροσωπεύουν έως το 35% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιριών» και «οι τιμές ενέργειας αναμένεται να παραμείνουν αυξημένες τουλάχιστον έως το 2023», προέβλεψε η A4E, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί Ryanair, Lufthansa, IAG, easyJet και Air France-KLM.

«Παρά την ισχυρή συσσωρευμένη ζήτηση μεταξύ των Ευρωπαίων για την επανεκκίνηση των ταξιδιών, οι τιμές ρεκόρ του πετρελαίου και του άνθρακα, σε συνδυασμό με μεγάλες παρακάμψεις για να αποφευχθεί ο ρωσικός εναέριος χώρος, θα αποδυναμώσουν την ανταγωνιστική θέση των ευρωπαίων αερομεταφορέων απέναντι σε μη ευρωπαίους μεταφορείς στις πτήσεις από και προς την Ασία», σύμφωνα με την A4E.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις