Breaking news

Χρήματα
A

Μειωμένος στο 3% ήταν ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, έναντι του 3,4% τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Παρόλο ωστόσο που ο γενικός πληθωρισμός εμφανίζεται μειωμένος, στα τρόφιμα συνεχίζει να «καλπάζει» ανοδικά και αγγίζει το 9%. Μάλιστα, η άνοδος στο λάδι φτάνει στο +31,4%.

Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτ κατά 3,0% τον μήνα Νοέμβριο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 9,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 5,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 2,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 4,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλπανδοχεία.
  • 1,9% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  • 1,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 2,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 3,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Πιο αναλυτικά, σε ετήσια σύγκριση καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε: Ψωμί και δημητριακά (3,3%), Κρέατα- γενικά (8,1%), Ψάρια- γενικά (9,5%), Γαλακτοκομικά και αυγά (4,8%), Έλαια και λίπη (31,4%), Φρούτα- γενικά (12%), Λαχανικά- -γενικά (10,8%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (7,6%), Λοιπά τρόφιμα (7,7%), Καφέ- κακάο- τσάι (6,8%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (13,3%) και Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (5,9%).

Επίσης, σε Ένδυση και υπόδηση (6,4%), Ενοίκια κατοικιών (5,1%), Επισκευή και συντήρηση κατοικίας (2,7%), Ηλεκτρισμό (0,7%), Πετρέλαιο θέρμανσης (6%), Στερεά καύσιμα (9,9%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (2%), Οικιακές υπηρεσίες (1,7%), Φαρμακευτικά προϊόντα (11,8%), Ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (5,3%), Νοσοκομειακή περίθαλψη (0,9%), Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (5,8%), Ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου (6,7%), Συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (4,8%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (3,8%), Διαρκή αγαθά αναψυχής (2,8%), Μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα (5,6%), Κινηματογράφους- θέατρα (10,3%), Πακέτο διακοπών (8,8%), Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση (4%), Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3,7%), Τριτοβάθμια εκπαίδευση (2,8%), Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (5,3%), Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (2,9%), 'Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,2%), Ασφάλιστρα υγείας (5,7%) και Ασφάλιστρα οχημάτων (2,1%).

Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Φυσικό αέριο (53,2%), Καύσιμα και λιπαντικά (9,3%), Τηλεφωνικές υπηρεσίες (3,5%), Εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας (5%) και Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (3%).

Μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου εφέτος, συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις σε: Χοιρινό (1,3%), Ψάρια νωπά (4%), Ελαιόλαδο (9,9%), Λαχανικά κατεψυγμένα (5%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (1%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (1,6%), Ηλεκτρισμό (1%), Φυσικό αέριο (18,3%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (0,2%).

Αντίθετα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Αυγά (2,7%), Φρούτα νωπά (5%), Λαχανικά νωπά (6,1%), Ένδυση και υπόδηση (1,8%), Πετρέλαιο θέρμανσης (3%), Οικιακές συσκευές και επισκευές (3,2%), Καύσιμα και λιπαντικά (2%), Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9,4%), Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (15%) και 'Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,6%).

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις