Breaking news

Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» έκανε πρεμιέρα στα σούπερ μάρκετ
A

Πρεμιέρα έκανε και επισήμως σήμερα, Τετάρτη το πολύ αναμενόμενο «Καλάθι του Νοικοκυριού» με τα σούπερ μάρκετ της χώρας να δίνουν μάχη προκειμένου να παρουσιάσουν τη σωστή σύνθεση των προϊόντων που θα συμπεριληφθούν στο «καλάθι».

Βασικός στόχος του εν λόγω εγχειρήματος είναι η συγκράτηση των ανατιμήσεων, σε μία σειρά από προϊόντα χωρίς πλαφόν για κάθε ελληνικό σπιτικό.

Στην προσπάθεια κατά της ακρίβειας συμμετέχουν οι αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt, καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr. 

Να υπενθυμίσουμε ότι παρόλο που η πλατφόρμα αντιμετώπιζε κάποια τεχνικά προβλήματα, πλέον βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Διαβάστε ακόμη: Καλάθι του νοικοκυριού: Η λίστα προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Πώς θα γίνεται η ενημέρωση του καταναλωτή

Mέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis, ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τις τιμές των 51 επιλεγμένων προϊόντων και να αγοράζει αντιστοίχως, όποια συμφέρουν περισσότερο.

Ειδικότερα σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, στην πλατφόρμα του e-καταναλωτής, συμμετέχουν 20 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να επιλέξουν τη φθηνότερη μάρκα προϊόντος.

Στην προκειμένη, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να εισέλθει στην εφαρμογή και να κάνει κλικ σε κάθε προϊόν, σε κάθε μία εκ των διαφορετικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ελέγχοντας τα προϊόντα του καλαθιού, καθώς και τις τιμές τους. Η έξτρα δυνατότητα που θα έχει ο καταναλωτής θα είναι να βλέπει το δικό του καλάθι, συγκρίνοντας το με τις λίστες των υπόλοιπων σούπερ μάρκετ και να βλέπει ποια λίστα είναι η φθηνότερη, προκειμένου να κάνει τις κατάλληλες αγορές.

Ο καταναλωτής, θα μπορεί να κάνει αναζήτηση τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν χωρίς να κάνει ξεχωριστή αναζήτηση για το καθένα από αυτά, ξεχωριστά και σε κάθε σούπερ μάρκετ.

Αυτή η ξεχωριστή υποκατηγορία της πλατφόρμας θα δίνει τον πλήρη έλεγχο των αγορών του καταναλωτή, δίνοντας του τη δυνατότητα να βάζει μέσα τα προϊόντα του, πράγμα το οποίο καθιστά πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές να μπορούν να ψάξουν ανά πάσα στιγμή τις τιμές των προϊόντων, σε όποιο σούπερ μάρκετ θέλουν.

Ακόμη οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τις τιμές των βασικών προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες των σούπερ μάρκετ, τα ειδικά διαμορφωμένα banners στις ιστοσελίδες των σούπερ μάρκετ, καθώς και με τη μορφή ηλεκτρονικού φυλλαδίου προσφορών.

Τέλος οι καταναλωτές μπορούν επίσης να ενημερωθούν και από τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων, με τα προϊόντα που απαρτίζουν το «καλάθι» να φέρουν ειδική σήμανση, ώστε να γίνονται εμφανή στο κοινό.

Οι κατάλογοι των σούπερ μάρκετ θα αποστέλλονται στο υπουργείο κάθε εβδομάδα

Τα προϊόντα, τα οποία θα απαρτίζουν το «Καλάθι του νοικοκυριού» θα αποστέλλονται κάθε Τετάρτη με τη μορφή καταλόγων στο υπουργείο, προκειμένου να διασφαλίζεται η επάρκεια τους.

Συγκεκριμένα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θα συμμετάσχουν στο «Καλάθι του νοικοκυριού» πρόκειται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ένα κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων, σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ., ο οποίος θα αποτελεί το ανανεομένο καλάθι.

Η αποστολή του καταλόγου προϊόντων για τις επιχειρήσεις που είναι υποχρεωμένες να αποστείλουν στοιχεία στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, θα λαμβάνει χώρα μέσω της πλατφόρμας αυτής, ενώ για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις η αποστολή των καταλόγων θα γίνεται με λίστα που θα αποστέλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

Τι προβλέπεται για τους ελέγχους και τα πρόστιμα των παραβατών

Η αρμόδια αρχή για τον έλεγχο εφαρμογής του μέτρου έχει οριστεί η Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ωστόσο, σύμφωνα με την σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η μη αποστολή καταλόγου προϊόντων ή η ελλιπής αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις