Ως χρονιά κατασκευαστικής «έκρηξης» χαρακτηρίζεται το 2022, καθώς εισέρχονται σε «τροχιά» υλοποίησης ή και παράδοσης σειρά συγκοινωνιακών έργων και έργων υποδομής, με ρυθμούς... 2004 , συνοδευόμενα από χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Όπως ανέφερε πριν λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό 989 Alpha Radio, μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Ανάμεσα στα έργα που αναμένεται να ξεκινήσουν ή να ολοκληρωθούν συμπεριλαμβάνονται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ο Ε65, FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, ένα μεγάλο πακέτο ύψους 4,5 δισ. ευρώ προορίζεται για τον σιδηρόδρομο.
Συνολικά, το υπουργείο Υποδομών έχει προγραμματίσει την υλοποίηση έργων ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ σε όλη τη χώρα που συνοδεύονται με χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Στήνονται εργοτάξια από το αμέσως επόμενο διάστημα
Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2022 αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος». ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε συγκεκριμένα ότι στις «αρχές Φεβρουαρίου θα μπουν τα πρώτα εργοτάξια». Υπογράμμισε δε ότι έχουν μπει οι βάσεις και σε λιγότερο από τρία χρόνια τα πρώτα 56χλμ. θα είναι έτοιμα.
Ο νέος οδικός άξονας θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου και θα περιλαμβάνει τεχνικά έργα και προβλέψεις των αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 όπου έχουν ήδη παραδοθεί 14χλμ. στο νότιο τμήμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα.
Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε για τον Ε65: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, για το οποίο επί δύο έτη έγινε μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πλέον, όμως, προχωρά, έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια, και όταν θα ολοκληρωθεί, θα συνδέει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική, ολοκληρώνοντας έτσι, το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που έχει ανάγκη η χώρα».
Μένοντας στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία των έργων ΣΔΙΤ για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ειδικότερα, τόνισε ότι στις 30 Δεκεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.
«Οι διαγωνισμοί έτρεξαν πολύ γρήγορα και θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2022, χρονιά μέσα στην οποία θα στηθούν και τα πρώτα εργοτάξια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.
Προχωρά στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα
Επιπλέον, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη συνέντευξή του στον 989 Alpha Radio εκτενώς στο μεγάλο πακέτο έργων ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο και θα συνδέει με το δίκτυο τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
«Βρισκόμαστε στη φάση της δημοπράτησης. Με τα έργα αυτά συνδέουμε για πρώτη φορά όλα τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για μία πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε logistics centers. Δίνουν βάρος στις οικονομικές, πράσινες μεταφορές. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές» τόνισε.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό που κατασκευάζεται, συμπληρώνουν το παζλ των υποδομών ύψους 6,5δισ. ευρώ.
Μεγάλα έργα υποδομών και στην Αττική
Για τα έργα στην Αττική ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε πως τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας «απλώνονται» στην πόλη, ενώ, επιπλέον, σημείωσε: «Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον και εντός του 2022 θα δημοπρατήσουμε και το έργο της Αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω».
Για τον Πειραιά τόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαφορετικός, με τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό (Δημοτικό θέατρο, Πειραιά, Μανιάτικα) και το Τραμ. «Γενικώς αλλάζουμε όλη την αντίληψη που έχουμε για τις μετακινήσεις μας εντός της Αττικής. Και αυτό γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνεκτικό σχέδιο», ανέφερε. Ο κ. Καραγιάννης είπε ακόμη ότι αρχές του 2022 θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και για ακόμη τρία σημαντικά έργα, για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας και προς το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και για την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως.