«Είναι δυσανάλογα ακριβά τα καύσιμα για την αγοραστική μας δύναμη. Για την Ελλάδα των μισθών και των συντάξεων που όλοι ξέρουμε. Έχουμε την 4η ακριβότερη τιμή στην Ευρώπη», τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης, ενώ κάνει λόγο για εκροή συναλλάγματος, καθώς πολλοί οδηγοί φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους σε γειτονικές χώρες.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Καθρέφτης», ο κ. Κιούσης αναφέρει ότι μπροστά από εμάς είναι οι Σκανδιναβικές Χώρες και η Ολλανδία, με τις οποίες δεν υπάρχει κανένα μέτρο σύγκρισης στην αγοραστική δύναμη, προσέθεσε ο κ. Κιούσης.
«Αυτό άρχισε από το 2011, από τα πρώτα μνημόνια και το 2017 που είχαμε συνεχείς αυξήσεις στους φόρους και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ο ειδικός φόρος είναι στα 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα, δηλαδή 70 λεπτά το λίτρο. Δυστυχώς μας βρήκε ο πόλεμος σε ιστορικά υψηλά, λέγαμε τον Φεβρουάριο για το 1,89 ευρώ το λίτρο και κανείς δεν φανταζόταν ότι θα πάει 2,28», ανέφερε ο ίδιος, ως προς την ανοδική πορεία των καυσίμων τα τελευταία χρόνια έως σήμερα και επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν κινήσεις, καθώς τα μέτρα που έχουν ληφθεί ως τώρα δεν επαρκούν. «Στο πετρέλαιο κίνησης για τον μήνα Απρίλιο και Μάιο μειώθηκε κατά την τιμή εκκίνησής του κατά 15 λεπτά το λίτρο, το οποίο βοήθησε όπως βοήθησε και το fuel pass των 45 ευρώ. Ζεστάθηκε η αγορά, αλλά αυτό με μέση τιμή Ελλάδος στα 2,28, πραγματικά δεν φτάνει», είπε χαρακτηριστικά.
Πρέπει να βρεθεί μια λύση γρήγορη, άμεση, ελληνική ώσπου να βρεθεί μια λύση ευρωπαϊκή, παγκόσμια, ενόψει καλοκαιριού, εσωτερικών μετακινήσεων και εισαγόμενου τουρισμού ή τουρισμού εισαγόμενου με αυτοκίνητα που έρχονται από τα βόρεια σύνορα της χώρας μας, τόνισε ο κ. Κιούσης.
Παράλληλα έκανε λόγο για σημαντική εκροή συναλλάγματος καθημερινά, καθώς χιλιάδες λίτρα πωλούνται στις βόρειες γειτονικές χώρες.
«Φεύγουν από την Λάρισα και πάνω καταναλωτές και πάνε Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία και Τουρκία. Στις Καστανιές του Έβρου περνάνε πάνω από 1000 αυτοκίνητα την ημέρα για να βάλουν στην Τουρκία. Για το κάθε λίτρο που πωλείται εκτός Ελλάδας, χάνει το ελληνικό δημόσιο 1,15 ευρώ. Καταλαβαίνουμε πόσα εκατομμύρια χάνονται εβδομαδιαίως από αυτό το πράγμα», τόνισε, επαναλαμβάνοντας ότι πρέπει να αλλάξει κάτι δραματικά και να υπάρξει κίνηση.
«Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στους καταναλωτές, γιατί κάποιος που βάζει «αξιακά», πέρσι με 20 ευρώ έβαζε 14 λίτρα και φέτος βάζει 8. Σε εμάς έχει πέσει πάνω από 20% η κατανάλωση, έχουμε φοβερά αυξημένα κεφάλαια κίνησης, μεγάλες προμήθειες των τραπεζών και μαζί με την πτώση της κατανάλωσης, όσοι δεν κλείσαμε τα χρόνια της κρίσης και στην πανδημία με τα lockdown θα κλείσουμε με αυτή την ενεργειακή κρίση», προειδοποίησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.