Breaking news

facebook instagram
A

Μία νέα αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών δικτύων πραγματοποιείται στην Ευρώπη, με τη Meta – μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram – να εισάγει συνδρομητικό μοντέλο πρόσβασης χωρίς διαφημίσεις, προκαλώντας έντονες συζητήσεις και διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των χρηστών.

Από το φθινόπωρο του 2023, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που δραστηριοποιούνται εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης καλούνται να συμμορφωθούν με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι κανόνες απαιτούν σαφή συγκατάθεση των χρηστών για τη χρήση των δεδομένων τους σε εξατομικευμένες διαφημίσεις, γεγονός που ώθησε τη Meta σε αναθεώρηση του επιχειρηματικού της μοντέλου.

Δύο επιλογές: Συνδρομή ή διαφημίσεις

Στο νέο καθεστώς που εφαρμόζει η Meta, οι χρήστες έχουν πλέον δύο εναλλακτικές: είτε να συνεχίσουν τη δωρεάν χρήση των εφαρμογών με την αποδοχή στοχευμένων διαφημίσεων, είτε να επιλέξουν την πλήρη απουσία διαφημίσεων καταβάλλοντας μηνιαία συνδρομή.

Η τιμή της συνδρομής κυμαίνεται από 9,99 ευρώ τον μήνα για χρήση μέσω browser, έως και 13 ευρώ για πρόσβαση μέσω κινητών εφαρμογών. Το κόστος αυτό μεταφράζεται σε περίπου 156 ευρώ ετησίως για όποιον επιθυμεί μια πιο καθαρή και ιδιωτική εμπειρία πλοήγησης.

Η νέα εποχή των social media στην Ε.Ε.

Η κίνηση της Meta σηματοδοτεί το τέλος της απόλυτα δωρεάν πρόσβασης χωρίς όρους, όπως την είχαμε συνηθίσει την τελευταία δεκαετία. Οι Ευρωπαίοι χρήστες καλούνται πλέον να αποφασίσουν τι αξία αποδίδουν στην ιδιωτικότητά τους: θα παραμείνουν στη δωρεάν έκδοση, αποδεχόμενοι τη χρήση των δεδομένων τους για διαφημιστικούς σκοπούς, ή θα πληρώσουν για μεγαλύτερη προστασία και απουσία διαφημιστικού περιεχομένου;

Το βέβαιο είναι ότι το τοπίο των κοινωνικών δικτύων στην Ευρώπη αλλάζει ριζικά – και η επιλογή βρίσκεται πλέον στα χέρια του χρήστη.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις