Σήμερα, Τετάρτη η Ford ανακοίνωσε ότι θα περικόψει περίπου το 14% του εργατικού της δυναμικού στην Ευρώπη, κατηγορώντας τις σημαντικές απώλειες των τελευταίων ετών. Όπως τονίζει αυτές επιδεινώθηκαν από:
- την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα,
- την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα EV
- και την αύξηση του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι περικοπές 4.000 θέσεων εργασίας θα γίνουν κυρίως στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε παγκόσμιο επίπεδο σημειώνεται πως οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του εργατικού δυναμικού της Ford των 174.000 ατόμων.
Η Ford ανέφερε ότι οι ευρωπαϊκές απολύσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027.
Τα υπαρκτά προβλήματα
Η αμερικανική εταιρεία είναι η πιο πρόσφατη αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Nissan, τη Stellantis και την GM που μείωσε το κόστος καθώς η βιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει:
- τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους Κινέζους ανταγωνιστές στην Ευρώπη,
- τη μείωση της ζήτησης στην Κίνα
- και τις προκλήσεις της στροφής σε EV που παραμένουν πολύ ακριβά για να τα αγοράσουν οι περισσότεροι καταναλωτές.
Για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, η απόφαση αυτή θα είναι μεγάλο πλήγμα, με τη Volkswagen ήδη να απειλεί ότι θα κλείσει εργοστάσια, θα μειώσει τους μισθούς και θα περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα.
Την αβεβαιότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιτείνει επίσης η εντεινόμενη πολιτική κρίση στη Γερμανία, οι εμπορικές εντάσεις με την Κίνα αλλά και η εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε η εταιρεία.