Με αλλαγή πολιτικής θα βρει ο Νοέμβριος την Meta, αφού, όπως ανακοίνωσε, ξεκινάει τη νέα συνδρομιτική υπηρεσία στο Facebook και στο Instagram, για τους Ευρωπαίους πολίτες. Η συνδρομή θα κυμαίνεται από 9,99 έως 12,99 ευρώ ανά μήνα και θα εξασφαλίζει μία «καθαρή» περιήγηση, χωρίς διαφημίσεις.
Ειδικότερα, η συνδρομή θα είναι 9,99 ευρώ για πρόσβαση μέσω διαδικτύου και 12,99 ευρώ για τους χρήστες iOS και Android. Όσοι επιλέξουν να εγγραφούν στη νέα συνδρομητική υπηρεσία, τα προσωπικά δεδομένα τους δεν θα χρησιμοποιούνται πλέον για στοχευμένες διαφημίσεις.
Η νέα αυτή ρύθμιση έρχεται ως απάντηση στη νέα νομοθεσία της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές, αλλά και σε πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Το καθεστώς απορρήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει καταστήσει όλο και πιο δύσκολο για τις εταιρείες να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες των χρηστών χωρίς ρητή συγκατάθεση για το πώς θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια.
«Πιστεύουμε σε ένα διαδίκτυο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, το οποίο παρέχει πρόσβαση σε εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Επιτρέπει επίσης στις μικρές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν δυνητικούς πελάτες, να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να δημιουργήσουν νέες αγορές, προωθώντας την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Και όπως και άλλες εταιρείες, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε ένα διαδίκτυο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, ακόμη και με τη νέα μας συνδρομητική προσφορά στην ΕΕ, τον ΕΟΧ και την Ελβετία. Σεβόμαστε όμως το πνεύμα και τον σκοπό αυτών των εξελισσόμενων ευρωπαϊκών κανονισμών και δεσμευόμαστε να τους τηρούμε», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Επίσης, η Meta ανακοίνωσε ότι σταματά προσωρινά όλες τις διαφημίσεις που προβάλλονται σε ανηλίκους εντός της ΕΕ, του ΕΟΧ και της Ελβετίας, από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Η παύση έρχεται εν μέσω νομικής αβεβαιότητας σχετικά με το πώς οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των παιδιών στο διαδίκτυο.