Την αυστηροποίηση του πλαισίου για τον έλεγχο ΚΤΕΟ των οχημάτων φέρεται πως εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στο στόχαστρο των αλλαγών θα μπουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα παλαιότερα οχήματα αλλά και ο τρόπος που διενεργούνται οι έλεγχοι.
Όσον αφορά τα παλαιά οχήματα, υπάρχουν σκέψεις να μειωθεί η περίοδος του επανέλεγχου από τα δύο χρόνια σε ένα. Το μέτρο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αφορά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που κυκλοφόρησαν στην αγορά πριν από 10 ή 15 χρόνια .
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, οι κάτοχοι των οχημάτων υποχρεούνται να περάσουν ΚΤΕΟ για πρώτη φορά μετά τα 4 πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του οχήματος τους. Μετά τον πρώτο έλεγχο, υποχρεούνται σε επανέλεγχο κάθε διετία. Εάν αυτό ισχύσει αναμένεται να επηρεαστούν οι ιδιοκτήτες περίπου δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν είναι νέο, καθώς στην πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ ισχύει εδώ και πολλά χρόνια για τα οχήματα που έχουν συμπληρώσει 8 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε κάποιες χώρες αυτό ισχύει ακόμα και για τα οχήματα 5ετίας.
Με ψηφιακές κάμερες οι έλεγχοι
Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει και αλλαγές στον τρόπο που διενεργούνται οι έλεγχοι στα οχήματα. Για τον νέο τρόπο ελέγχου κρίσιμο θα είναι το φωτογραφικό υλικό.
Μάλιστα, προβλέπεται ότι όλες οι γραμμές ελέγχου ελαφρών, βαρέων και δίκυκλων – τρίκυκλων – τετράκυκλων οχημάτων των ΚΤΕΟ θα είναι εφοδιασμένες με έγχρωμες ψηφιακές κάμερες, με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις (αλλαγή οπτικού πεδίου, κατεύθυνσης) και συνδεδεμένες με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, για τη λειτουργία του συστήματος προβλέπονται σταθερές αλλά και φορητές κάμερες οι οποίες θα τραβούν φωτογραφίες και στους «λάκκους επιθεώρησης» των γραμμών ελέγχου ή στους ανυψωτήρες, όπου θα πρέπει καθαρά να φαίνεται και η κατάσταση των ελαστικών του οχήματος.
Ελάχιστες απορρίψεις
Αυτό που προβληματίζει το υπουργείο είναι ότι από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το 4,5% κόβεται. Την ίδια ώρα στη Γερμανία, που διαθέτει έναν αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα, από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που οδηγούνται για έλεγχο.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου στο 45% έως 50% των οχημάτων που ελέγχονται, σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις, αλλά διαφόρων διαβαθμίσεων. Υπάρχουν οι επικίνδυνες ελλείψεις, δηλαδή, όταν ένα όχημα είναι στο «κόκκινο» και πρέπει να βγει εκτός κυκλοφορίας. Υπάρχουν οι σοβαρές ελλείψεις, τις οποίες ο ιδιοκτήτης μπορεί να επισκευάσει και να επιστρέψει για επανέλεγχο σε έναν μήνα και πλήθος άλλων σημειώσεων μικρότερης σημασίας, που μπορεί να καταγράψει το ΚΤΕΟ. Για να βγει ένα όχημα εκτός κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εντελώς κατεστραμμένο. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα δεν φτάνουν ποτέ στα ΚΤΕΟ.