Ασφαλιστικά μέτρα για να μην πληρώσει την ρήτρα αναπροσαρμογής που του επέβαλλε καταχρηστικά ο πάροχος ρεύματος με τον οποίο είχε σταθερό συμβόλαιο, κατέθεσε ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας.
Για το θέμα που αφορά χιλιάδες καταναλωτές που πληρώνουν αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος, αλλά και για τη διαφάνεια στις συμβάσεις μίλησε στην ΕΡΤ η δικηγόρος, Αριάδνη Νούκα.
«Η επιχείρηση είχε μια σύμβαση με σταθερή τιμολόγηση, δίχως ρήτρα αναπροσαρμογής, που είχε συναφθεί τον Απρίλιο του 2021. Αιφνιδίως η εταιρεία τον Οκτώβριο έστειλε έγγραφο για να αλλάξει η σύμβαση και να γίνει με κυμαινόμενη χρέωση. Ο επιχειρηματίας δεν το δέχτηκε με αποτέλεσμα ο πάροχος να επιβάλλει ρήτρα αναπροσαρμογής», ανέφερε η δικηγόρος.
Περιγράφοντας τη διαδικασία που ακολούθησε ο πελάτης της η κ. Νούκα είπε ότι ζήτησαν προσωρινή διαταγή από το δικαστήριο, η οποία θα εκδικαστεί στις 5 Μάϊου, και μέχρι τότε διατάχθηκε ο πάροχος να απέχει από τη διακοπή του ρεύματος στο ακίνητο.
«Ή δεύτερη κατηγορία πελατών αφορά τις συμβάσεις που δεν έχουν συναφθεί με σταθερή χρέωση και δεν έχουν έχουν ρήτρα αναπροσαγμογής και μια τρίτη κατηγορία είναι οι συμβάσεις που έχουν ρήτρα αναπροσαρμογής», επισήμανε η νομικός.
Και όπως ανέφερε στην εκπομπή «Συνδέσεις» τίθεται το ζήτημα «αν σε κάθε σύμβαση ενός παρόχου είναι διαφανείς ή όχι οι όροι» και όπως είπε στο δικαστήριο θα κριθεί η νομιμότητα των χρεώσεων. Πρόσθεσε μάλιστα ότι «ήδη έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, οι οποίες αναφέρουν τόσο τις προϋποθέσεις όσο και τα κριτήρια για τη διαφάνεια στις συμβάσεις. Και αυτά είναι θέματα που θα κρίνει η δικαιοσύνη».