Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ, η οποία έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και προβλέπει την κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.
Πιο αναλυτικά, η νέα γραμμή 4 του Μετρό θα έχει μήκος 13 χιλιόμετρα περίπου και 15 υπόγειους σταθμούς:
- «Άλσος Βεΐκου» χωροθετείται επί της λεωφόρου Βεΐκου - Ομορφοκκλησιάς πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων.
- «Γαλάτσι» στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου.
- «Ελικώνος» στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, παρά το λόφο Ελικώνος.
- «Πλατεία Κυψέλης» (Δήμος Αθηναίων).
- «Δικαστήρια» σε ελεύθερο χώρο στα δυτικά του συγκροτήματος των κτιρίων των δικαστηρίων (Δήμος Αθηναίων).
- «Αλεξάνδρας» σε ελεύθερο χώρο στην διασταύρωση Λεωφ. Αλεξάνδρας και οδού Μουστοξύδη (Δήμος Αθηναίων).
- «Εξάρχεια» στην πλατεία Εξαρχείων (Δήμος Αθηναίων).
- «Ακαδημία» είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2 και χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Δήμος Αθηναίων)
- «Κολωνάκι» στην ομώνυμη πλατεία (Δήμος Αθηναίων).
- «Ευαγγελισμός» χωρoθετείται πλησίον του υφιστάμενου σταθμού, με άμεση σύνδεση για τους επιβάτες των γραμμών 3 & 4 (Δήμος Αθηναίων).
- «Καισαριανή» στην περιοχή διασταύρωσης των οδ. Υμηττού και λεωφ. Εθν. Αντιστάσεως.
- «Πανεπιστημιούπολη» στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας.
- «Ιλίσια» στην περιοχή της πλατείας Κύπρου και της πλατείας Αόρνου στα 'Ανω Ιλίσια.
- «Ζωγράφου» στην περιοχή της πλατείας Γαρδένιας στο δήμο Ζωγράφου και τέλος,
- «Γουδή» χωρoθετείται στην περιοχή της πλατείας Ελευθερίας και οδού Λοχ. Σπηλιόπουλου, επίσης στο δήμο Ζωγράφου.
Δείτε τον χάρτη με την διαδρομή της Γραμμής 4
Οι στόχοι του έργου
Ο αρχικός σχεδιασμός είναι το πρώτο δρομολόγιο να πραγματοποιηθεί σε 8 χρόνια από τώρα, δηλαδή το 2030. Όταν συμβεί αυτό, θα σημαίνει:
- 340.000 επιβάτες,
- 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,
- 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,
- 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή.