Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρούν σήμερα, Μεγάλη Τρίτη 15 Απριλίου 2025 οι αυτοκινητιστές όπως αποφάσισε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) μετά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κυρανάκης σε δηλώσεις απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, κάτι για το οποίο οι οδηγοί ταξί «παλεύουν» εδώ και καιρό να εισαχθεί στον νέο ΚΟΚ και μέχρι χτες πίστευαν πως είχαν καταφέρει.
Αμέσως μετά τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο. Στο συμβούλιο, στο οποίο αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί), αποφασίστηκε η κήρυξη της 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας τη Μεγάλη Τρίτη.
Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε δημόσια η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών. Ακόμη, το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε δημόσια η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου.
Απεργία για τις λεωφορειολωρίδες
Σύμφωνα με το Συνδικάτο, σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων με την Αθήνα «να αποτελεί αρνητική εξαίρεση». Υποστηρίζει ότι αν οι επαγγελματίες κινούνται ελεύθερα όλο το 24ωρο στις ΑΛΛ (Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων), θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων.
Αναλυτικότερα τα αναμενόμενα οφέλη, όπως υποστηρίζεται από τον ΣΑΤΑ, είναι τα εξής:
- Βελτίωση της μέσης ταχύτητας των αστικών λεωφορείων
- Αύξηση της ελκυστικότητας χρήσης ταξί
- Μείωση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς τα ταξί θα μπορούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες χωρίς την ανάγκη απότομης εισόδου ή εξόδου από τη λεωφορειολωρίδα, μειώνοντας τους επικίνδυνες ελιγμούς.
- Αποσυμφόρηση των κανονικών λωρίδων κυκλοφορίας.