Breaking news

Μέτρα-«ασπιρίνες» για τις ακτοπλοϊκές αυξήσεις
A

Αντιμέτωποι με αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων βρίσκονται κι πάλι οι επιβάτες, καθώς η εφαρμογή νέων ευρωπαϊκών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων φέρνει αλυσιδωτές επιπτώσεις στο λειτουργικό κόστος των ναυτιλιακών εταιρειών. Τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας επιχειρούν να βρουν λύσεις, ώστε να περιοριστεί –έστω και μερικώς– το οικονομικό βάρος για τους πολίτες, ενόψει και της θερινής περιόδου.

Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η μετάβαση της επιβατηγού ναυτιλίας στο νέο, πιο καθαρό αλλά σαφώς ακριβότερο καύσιμο Marine Gas Oil (MGO), το οποίο επιβάλλεται από τους νέους κανονισμούς της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και θείου. Το MGO κοστίζει έως και 35% περισσότερο από το παλαιότερο καύσιμο, κάτι που μεταφράζεται σε αυξημένα έξοδα για τις εταιρείες και, κατ’ επέκταση, για τους επιβάτες.

Στο ζήτημα αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης κυριακάτικης ανασκόπησης που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:

«Πάμε στο ζήτημα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και θα εξηγήσω πρώτα τι συμβαίνει. Από 1η Μαΐου 2025 τίθενται σε εφαρμογή νέοι κανονισμοί από την ΕΕ που επιβάλουν πρόσθετα κόστη στην ακτοπλοΐα, λόγω της μετάβασης σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα. Αυτό σημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πληρώνουν περισσότερα για τα καύσιμα, κάτι που αναμένεται να ανεβάσει τις τιμές των εισιτηρίων.

Η κυβέρνηση λοιπόν παρεμβαίνει σε αυτό το κομμάτι και με τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας, μειώνονται για ένα έτος τα λιμενικά τέλη κατά 50%. Άρα, αυτό μειώνει το συνολικό κόστος που πληρώνουν οι ακτοπλοϊκές για τη χρήση των λιμανιών και έτσι θα μπορέσουν να συγκρατήσουν το κόστος των εισιτηρίων, παρά τις αυξήσεις που επιβάλουν οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ. Η χρηματοδότηση αυτής της πρωτοβουλίας -η κάλυψη δηλαδή των απωλειών από τα έσοδα των Οργανισμών Λιμένων- θα προέλθει από το Πράσινο Ταμείο.»

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέτρα που προωθούνται δεν αναμένεται να μειώσουν τις ήδη αυξημένες τιμές. Αντιθέτως, η κυβερνητική παρέμβαση θα περιορίσει απλώς το ποσοστό της επιβάρυνσης, το οποίο αναμένεται να κινηθεί κάτω από το 8% ή το 15% — ανάλογα με τη γραμμή και την εταιρεία. Οι επιβάτες, λοιπόν, θα πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια, απλώς λίγο λιγότερο... ακριβά απ’ όσο προγραμματιζόταν αρχικά.
 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις