Breaking news

Θέσεις εργασίας και προσλήψεις
A

Τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών συνεργάζονται για την κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης και προσκόμισης συγκεκριμένων πιστοποιητικών που απαιτούνται σε διοικητικές διαδικασίες με Δημόσιους Φορείς.

Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και γέννησης, των οποίων τα δεδομένα μπορούν να αντλούνται αυτόματα μέσω διαλειτουργικών συστημάτων. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες.

Με αυτόν τον τρόπο, οι πολίτες απαλλάσσονται από περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες, καθώς τα απαιτούμενα στοιχεία θα αντλούνται απευθείας από τις κρατικές βάσεις δεδομένων, χωρίς να απαιτείται η φυσική προσκόμισή τους.

Επιπλέον, το σχέδιο εκσυγχρονισμού περιλαμβάνει πρωτοβουλίες όπως το My Street, την ψηφιακή πλατφόρμα Gov.gr, καθώς και μηχανισμούς αξιολόγησης υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου από τους πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Παράλληλα, θα εφαρμοστεί σύστημα αξιολόγησης των Μετωπικών Υπηρεσιών του Δημοσίου από αποδεδειγμένους χρήστες.

Ο απώτερος στόχος των παρεμβάσεων αυτών είναι η αναβάθμιση της εικόνας της Δημόσιας Διοίκησης και η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και αποδοτικότητα.

Δημήτρης Παπαστεργίου: Κομβικές μεταρρυθμίσεις

Στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, με ψηφιακά μέσα άμεσα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, ειδικά όσον αφορά στην εξυπηρέτησή τους από το Δημόσιο, στάθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Προχωρούμε ψηφιακά, αναβαθμίζοντας την καθημερινότητα των πολιτών, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της δημόσιας διοίκησης, απελευθερώνοντας δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Σε συνεργασία με τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο υλοποιούμε κομβικές μεταρρυθμίσεις και έργα για ένα κράτος, που βελτιώνεται συνεχώς και κάνει πιο σύγχρονη, πιο απλή την αλληλεπίδρασή του με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Στη λογική αυτή, οι πολίτες αποκτούν ενεργό ρόλο στην ανάδειξη των προβλημάτων και των αστοχιών, που πρέπει να επιλύσουμε. Μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων αναμένεται να πραγματοποιήσουμε τη μεγαλύτερη αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών, που έχει γίνει ποτέ», είπε ο κ. Παπαστεργίου.

Και συνέχισε: «Επιπλέον μια άλλη μεταρρύθμιση που αναδεικνύει τον σχεδιασμό μας για τον περιορισμό ακόμα και ψηφιακών στρώσεων γραφειοκρατίας είναι η κατάργηση έκδοσης και προσκόμισης πιστοποιητικών. Είναι περιττό οι πολίτες να μεταφέρουν αναλογικά ή ψηφιακά έγγραφα, τη στιγμή που οι διαλειτουργικότητες επιτρέπουν στους φορείς να αντλούν αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία. Παράλληλα, με την υλοποίηση της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων», το CRM, καθιστούμε ακόμα πιο απλή την εμπειρία χρήστη στο gov.gr, ενώ με το MyStreet, που θεσμοθετήσαμε την προηγούμενη βδομάδα στη Βουλή, προστατεύουμε τους κοινόχρηστους χώρους. Οι πολίτες θα κατεβάζουν στο κινητό τους το app και όταν διαπιστώνουν αυθαίρετη κατάληψη πλατειών και πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα, εύκολα και απλά θα το καταγγέλλουν. Γίνεται αντιληπτό ότι έχουμε παράλληλη δραστηριότητα σε πολλά πεδία και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Με τεχνολογικές λύσεις μπορούμε να ζήσουμε ποιοτικότερα, πιο απλά, με περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Κάθε μέρα κάνουμε πράξη το όραμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κράτος ψηφιακά αποτελεσματικό και δίκαιο».

Θεόδωρος Λιβάνιος: Συμμετοχή όλων στη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα

Στην εφαρμογή, για πρώτη φορά, της μεγαλύτερης σε κλίμακα αξιολόγησης των υπηρεσιών και φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Περιφερειών και των Δήμων από τους ίδιους του πολίτες, στάθηκε ο Υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνος με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«O εκσυγχρονισμός του κράτους και κατ’ επέκταση του Δημοσίου, επιτυγχάνεται με την εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων, έτσι ώστε οι δημόσιες υπηρεσίες να είναι αποτελεσματικότερες και φιλικότερες προς τους πολίτες. Σε αυτό το πλαίσιο και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προωθούμε μια σειρά δράσεων εστιασμένων στην ενίσχυση της εύρυθμης και αποδοτικότερης λειτουργίας του δημοσίου τομέα. Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία 6 χρόνια, με την ανάπτυξη και ενίσχυση του gov.gr και τις περισσότερες από 2100 υπηρεσίες, αποτελούν τη στέρεα βάση για τα επόμενα βήματά μας».

Και κατέληξε: «Επιπρόσθετα, με την καθιέρωση και εφαρμογή για πρώτη φορά της μεγαλύτερης σε κλίμακα αξιολόγησης των υπηρεσιών και φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Περιφερειών και των Δήμων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, αποσκοπεί στην ενεργό συμμετοχή όλων μας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα. Εργαζόμαστε για ένα ψηφιακό κράτος, που θα στέκεται συνεχώς δίπλα στον πολίτη, τελειώνοντας οριστικά με τις παθογένειες και εκκρεμότητες του παρελθόντος».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις