Με ρωσική ρουλέτα έμοιαζε η κυκλοφορία των τρένων την μοιραία ημέρα της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023, που σκόρπισε το θάνατο σε 57 ανθρώπους.
Νέα ηχητικά ντοκουμέντα που ήρθαν στο φως την Τρίτη από τον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, από συνομιλίες σταθμαρχών μόλις δύο ώρες πριν από την τραγωδία, δείχνουν πως λίγο έλειψε για να υπάρξει κι άλλη σύγκρουση συρμών στις γραμμές, καθώς δύο μόλις ώρες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, ο σταθμάρχης Λιτοχώρου χωρίς να το αντιληφθεί και χωρίς συνεννόηση έστειλε στην κάθοδο το Intercity 63 με εκατοντάδες επιβάτες.
Ο διάλογος
Σταθμάρχης Λιτοχώρου: Έλα.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Τι ελεύθερα μέχρι Νέους Πόρους ρε;
Σ.Λ.: Γιατί;
Σ.Ν.Π.: Τι γιατί;
Σ.Λ.: Γιατί ρε…;
Σ.Ν.Π.: Δεν έπρεπε να μου ζητήσεις γραμμή;
Σ.Λ.: Έχεις κάτι από εκεί;
Σ.Ν.Π.: Όχι ρε αγόρι μου, δεν πρέπει να μου στείλεις γραμμή ελεύθερη;
Ο παραπάνω διάλογος έγινε δύο ώρες πριν τη μετωπική σύγκρουση της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Μάλιστα υπάρχει και συνέχεια:
Σ.Ν.Π.: Ρε… δεν πρέπει να σου δώσω γραμμή για να μπορέσεις να στείλεις αυτό;
Σ.Λ.: Ναι.
Σ.Ν.Π.: Αυτό σου λέω, πάρε με 238, κυκλοφορείς ακόμη σε μονή γραμμή; Κατάλαβες;
Σ.Λ.: Ναι. Εσύ είσαι από εκεί με Λάρισα, δεν ξέρω τι…
Σ.Ν.Π.: Δεν πήρε με τη Λάρισα; Δεν συνεννοηθήκατε μεταξύ σας;
Ο σταθμάρχης στο σημείο αυτό ακούγεται αμήχανος, ενώ η συνάδελφός του στους Νέους Πόρους αντιλαμβάνεται έγκαιρα τον κίνδυνο και διορθώνει ένα λάθος που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο.
Σ.Ν.Π.: Λοιπόν, ωραία… πάρε με 238.
Σ.Λ.: Ακριβώς, δώσε.
Σ.Ν.Π.: Με 238, λοιπόν, γραμμή καθόδου, μονή γραμμή καθόδου ελεύθερη για ΑΜΑΞ 63 (επιβατική).
Σ.Λ.: Με 752.
Σ.Ν.Π.: Με 752. Έγινε παίρνω και τη Λάρισα.
Σ.Λ.: Περίμενε, περίμενε. Ελεύθερη για ΑΜΑΞ 63.
Σ.Ν.Π.: Θα πάρω και τη Λάρισα, στείλ’ το μέχρι εδώ, τουλάχιστον, για να είμαστε εντάξει. Οκ;
Σ.Λ.: Πάρε τώρα. Αγγέλλω ΑΜΑΞ 63.
Την ίδια ώρα ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα που περιμένει την άφιξη του Intercity 62 συνομιλεί με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Στον διάλογο είναι ξεκάθαρο ότι δεν γνωρίζουν που βρίσκεται το μοιραίο τρένο, αφού δεν λειτουργούσαν ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε η φωτοσήμανση, αλλά ούτε και τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας που θα μπορούσαν να προλάβουν τα ανθρώπινα λάθη και πιθανότατα να αποτρέψουν την τραγωδία.