Απορία έχουν οι πολίτες σχετικά με το ποια από τις δύο μορφές του επιθέτου «καθαρός» είναι σωστή για να χαρακτηρίσει τη σημερινή Δευτέρα, με την οποία ξεκινάει η Σαρακοστή.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ, κοινώς, η σημερινή ημέρα ονομάζεται «Καθαρά Δευτέρα», έχει συναντηθεί και ο όρος «Καθαρή Δευτέρα».
Έτσι, εγείρεται το ερώτημα ποια είναι η σωστή μορφή του «καθαρός», πρέπει να χρησιμοποιείται για τη σημερινή ημέρα. Εάν πραγματοποιηθεί μία σύντομη ετυμολογική αναδρομή, τότε διαπιστώνεται ότι το δευτερόκλιτο επίθετο «καθαρός» εντοπίζεται από την Ομηρική εποχή, καθώς σε στίχο της Οδύσσειας αναφέρεται η φράση «καθαρά είματα» (καθαρά ρούχα).
Εάν ανοίξει κάποιος το λεξικό της κοινής νεοελληνικής του Τριανταφυλλίδη, αναγράφονται και οι δύο τύποι, συγκεκριμένα: «Kαθαρή / Kαθαρά Δευτέρα. Kαθαρή / Kαθαρά Εβδομάδα».
Πράγματι, χρησιμοποιούνται και οι δύο τύποι αν και, σύμφωνα με τον συγγραφέα, λογοτέχνη και μεταφραστή, Νίκο Σαραντάκο, που ασχολείται εδώ και δεκαετίες με την ιστορία των λέξεων, έχει επικρατήσει «ο καθαρευουσιάνικος τύπος του θηλυκού επιθέτου, με -ά (όπως λέμε Αριστερά ή Ερυθρά Θάλασσα)».
Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η επιλογή αυτού του επιθέτου για να περιγράψει την έναρξη της σαρακοστιανής περιόδου, έγινε προκειμένου να δοθεί έμφαση στον σωματικό αλλά και τον πνευματικό εξαγνισμό των χριστιανών, οι οποίοι «καθαρίζονται» κατά τη διάρκεια της νηστείας.