Σε απάντηση σχετικών δημοσιευμάτων που αναφέρονται σε περιστατικό «άρνησης μεταφοράς» ασθενούς από το Κέντρο Υγείας Αβδήρων στην Ξάνθη, το ΕΚΑΒ προχώρησε σε διευκρινίσεις, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρερμηνείες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ Αλεξανδρούπολης έλαβε αρχικά κλήση στις 12:10 μ.μ. για ασθενή στη Συδινή Ξάνθης, η οποία παρουσίαζε αδιαθεσία, έμετο και είχε ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου. Το σήμα διαβιβάστηκε άμεσα στο Κέντρο Υγείας Αβδήρων, το οποίο ανέλαβε τη διακομιδή της ασθενούς, συνοδεία ιατρού.
Στο Κέντρο Υγείας, υποβλήθηκε σε κλινική αξιολόγηση και διαγνωστικές εξετάσεις, χωρίς να κριθεί απαραίτητη η νοσηλεία της σε νοσοκομείο, και έλαβε εξιτήριο.
Το πρόβλημα προέκυψε όταν, στις 16:49, ζητήθηκε από το ΕΚΑΒ να μεταφέρει την ασθενή από το Κέντρο Υγείας στην οικία της. Το τηλεφωνικό κέντρο ενημέρωσε ότι τη δεδομένη στιγμή δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο, καθώς στην περιοχή υπήρχε μόνο ένα όχημα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα για επείγοντα περιστατικά. Οι οικείοι της ασθενούς ενημερώθηκαν ότι η επιστροφή της θα μπορούσε να γίνει μόνο με ιδιωτικό μέσο.
Το ΕΚΑΒ τονίζει πως η προτεραιότητα στη διαχείριση των διαθέσιμων ασθενοφόρων δίνεται σε επείγοντα περιστατικά, όπου η προνοσοκομειακή παρέμβαση είναι κρίσιμη. Παράλληλα, η Διοίκηση του ΕΚΑΒ, σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας και Θράκης, δεσμεύεται να εξετάσει τη διαχείριση του συγκεκριμένου περιστατικού, με στόχο τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας.