Το αίτημα του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (ΙΣΑ) να δοθεί παράταση στην εφαρμογή της νέας πλατφόρμας για τα ηλεκτρονικά ραντεβού, προκειμένου οι γιατροί να εκπαιδευθούν από την ΗΔΙΚΑ και να εξοικειωθούν με τα νέα δεδομένα, έκανε δεκτό, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΣΑ, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.
Το σύστημα είχε αποφασιστεί να τεθεί σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου και σύμφωνα με τον ΙΣΑ και το ΑΠΕ-ΜΠΕ, δίνεται και νέα παράταση ενός μήνα, δηλαδή η θα βγει στον «αέρα» την 1η Μαρτίου.
«Παράλληλα, θα δοθεί χρόνος να τροποποιήσει η ΗΔΙΚΑ κάποια δεδομένα ανάλογα με τις επισημάνσεις του ΙΣΑ και των άλλων Ιατρικών Συλλόγων», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ο ΙΣΑ εμμένει στη θέση του ότι «ο γιατρός δεν είναι γραμματέας, είναι επιστήμονας και θα πρέπει το σύστημα να είναι εύχρηστο για να διευκολύνεται στο έργο του».
«Ο γιατρός θα πρέπει να ασκεί απρόσκοπτα το έργο του χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες. Τα νέα συστήματα θα πρέπει να είναι εύχρηστα και να διασφαλίζουν ότι δεν θα ταλαιπωρηθεί ούτε ο γιατρός ούτε ο ασθενής», τόνισε ο πρόεδρος του ΙΣΑ, Γ. Πατούλης.
Πώς θα κλείσετε ηλεκτρονικά ραντεβού - Βήμα - Βήμα η διαδικασία
Η είσοδος μπορεί να γίνει είτε με τους κωδικούς στο taxisnet είτε με τα στοιχεία πρόσβασης που έχουν εκδοθεί μέσω του οικογενειακού γιατρού. Πατώντας την επιλογή «νέο ραντεβού» οι πολίτες πρέπει να ακολουθήσουν τέσσερα βήματα ώστε να αναζητήσουν και να δεσμεύσουν ραντεβού με τον γιατρό της επιλογής τους (π.χ. καρδιολόγο, ορθοπεδικό κ.ο.κ.).
- Κατά το πρώτο βήμα οι χρήστες θα πρέπει συμπληρώσουν το χρονικό διάστημα για το οποίο επιθυμούν να αναζητήσουν ραντεβού, τον νομό, τον φορέα ραντεβού (π.χ. Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ ή ιδιώτη ιατρό) και έπειτα να επιλέξουν την επιθυμητή ειδικότητα.
- Εφόσον η επιθυμητή ζώνη ώρας είναι διαθέσιμη – πιο συγκεκριμένα, εμφανίζονται οι ζώνες ώρας για κάθε ημέρα σε διάστημα μιας εβδομάδας με τον ανάλογο χρωματισμό (όπως πράσινο χρώμα, που σημαίνει πολλά διαθέσιμα ραντεβού, γκρι χρώμα που μαρτυρά πως δεν υπάρχει διαθεσιμότητα κ.ο.κ.) – ο πολίτης την επιλέγει (κάνοντας «κλικ» πάνω της), μεταβαίνοντας έτσι στο τρίτο βήμα της διαδικασίας.
- Σε αυτό το στάδιο, στην οθόνη φαίνεται η επιλεγμένη ημερομηνία και ζώνη ώρας, καθώς επίσης και τα διαθέσιμα ραντεβού της συγκεκριμένης ζώνης ώρας. Η επιλογή και δέσμευση του ραντεβού πραγματοποιείται επιλέγοντας το αντίστοιχο εικονίδιο στη στήλη «Δέσμευση» του επιθυμητού ραντεβού.
- Στο τέταρτο βήμα, εμφανίζονται τα στοιχεία του ραντεβού που μόλις δεσμεύτηκε (όπως ο κωδικός ραντεβού, η ημερομηνία και η ώρα του ραντεβού κ.ά.) με τους χρήστες της πλατφόρμας να λαμβάνουν και με SMS ή/και e-mail όλα τα σχετικά δεδομένα.
Τι προβλέπεται για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν ηλεκτρονικά ραντεβού
Με δεδομένο πως αρκετοί πολίτες βρίσκονται σε σύγχυση εξαιτίας του νέου καθεστώτος που ορίζει υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά ραντεβού, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ξεκαθάρισε πως όσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα, θα επικοινωνεί με τον ιατρό τηλεφωνικά και στη συνέχεια εκείνος θα προβαίνει στη δήλωση του ραντεβού μέσω της πλατφόρμας.
Η ανησυχία αυτή αφορά, ως επί το πλείστον, ηλικιωμένους οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και έτσι θα αντιμετώπιζαν πρόβλημα με τις δηλώσεις, μιας και το υπουργείο και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έδωσαν μικρό περιθώριο χρόνου σε γιατρούς και πολίτες, ώστε μάθουν τη νέα διαδικασία.
Την ίδια στιγμή, δεν υπάρχει κάποια δέσμευση του γιατρού ως προς την ώρα του ραντεβού. Ο ίδιος θα διαχειρίζεται όπως επιθυμεί τους ασθενείς, θα μπορεί να τροποποιεί ραντεβού ή να μετακινεί αναλόγως τον χρόνο του και το πρόγραμμά του. Επίσης, εάν δει κάποιο ραντεβού κλεισμένο από πολίτη με τον οποίο δεν έχει προηγηθεί επικοινωνία, θα μπορεί να επικοινωνεί μαζί του, να ρωτάει λεπτομέρειες και να προβαίνει σε τροποποιήσεις εάν χρειάζεται. Θα υπάρχει μια ευελιξία, δηλαδή, με βασική υποχρέωση τη δήλωση των ραντεβού ώστε να φαίνονται ηλεκτρονικά.