Εικόνες αληθινής ντροπής έρχονται από σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες στην Αλεξάνδρεια Ημαθία, καθώς το κτίριο στο οποίο στεγάζονται είναι εντελώς ακατάλληλο και επικίνδυνο για τους μικρούς μαθητές.
Το σχολείο στο οποίο φοιτούν περίπου 46 παιδιά με αυτισμό, κινητικά προβλήματα και σύνδρομο Down, βρίσκεται σε ένα κτίριο που φέρει ρωγμές, ενώ στεγάζεται σε ένα πρώην κυλικείο και μία παλιά αποθήκη 14 τετραγωνικών μέτρων, η οποία μετατράπηκε σε αίθουσα διδασκαλίας.
Δε διαθέτει καν τουαλέτες και παράθυρα
Το νηπιαγωγείο του σχολείου δεν διαθέτει καν τουαλέτα και τα νήπια αναγκάζονται να πηγαίνουν σε τουαλέτες του δημοτικού, το οποίο χωρίζεται σε δύο κτίρια, το ένα η αποθήκη του παλιού κυλικείου και το άλλο παλιά καφετέρια, στα οποία όμως δεν υπάρχει αυλή. Γι’ αυτό αναγκάζονται να περνούν το δρόμο και να πηγαίνουν στο απέναντι κτίριο για να μπορούν να προαυλίζονται. Το δημοτικό σχολείο μάλιστα δε διαθέτει παράθυρα και δεν αερίζονται οι αίθουσες.
Με μικρές αίθουσες διδασκαλίας, τον λέβητα και την δεξαμενή πετρελαίου δίπλα σε αυτές, χωρίς τουαλέτες και τον απαραίτητο εξοπλισμό φοιτούν τα παιδιά του ειδικού νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, με τους γονείς των παιδιών να αγωνιούν για την ασφάλεια των μικρών μαθητών.
«Τα παιδιά μας δεν είναι παιδιά δεύτερης κατηγορίας»
Όπως καταγγέλλουν οι γονείς, οι συνθήκες είναι πολύ άθλιες. «Τα παιδιά μας δεν είναι παιδιά δεύτερης κατηγορίας» τόνισε πατέρας μαθητή, ενώ ένας άλλος γονέας επισημαίνει πως ο δρόμος που διασχίζουν τα παιδιά έχει συχνή κυκλοφορία αυτοκινήτων και δεν διαθέτει διαβάσεις για πεζούς. «Είναι επικίνδυνο γι’ αυτούς που περνούν απέναντι.
Εκτός αυτού όταν βρέχει στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου επειδή είναι με χώμα γίνεται λασπόνερο και τα παιδιά δεν μπορούν να κάτσουν στο νηπιαγωγείο». Επίσης, συμπλήρωσε πως ο λέβητας του καλοριφέρ βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την δεξαμενή πετρελαίου, δίπλα σε σχολική αίθουσα, παρ’ ότι η νομοθεσία προβλέπει την κατασκευή τοίχου ανάμεσά τους.
«Το σχολείο είναι εξαιρετικό όσον αφορά τους δασκάλους και το επίπεδο που παρέχει στα παιδιά. Όμως το κτίριο είναι έτσι εδώ και 8 χρόνια. Έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στη χώρα. Παλιά μας λέγανε ότι είναι η κρίση. Μετά έγινε το πρόγραμμα αποκατάσταση και δεν ενδιαφέρθηκε κανείς. Αντί να γίνει αυτό το πρώτο σχολείο», ανέφερε ένας άλλος πατέρας μαθητή.
Η λύση είναι προσωρινή από το... 1988!
Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Βικτώρια Τσάνη «για τα παιδάκια που είναι στο νηπιαγωγείο πρέπει να φύγουν χθες. Θέλουμε καινούργιο νηπιαγωγείο για τα παιδιά αυτά. Και δεν είναι μόνο δέκα τα παιδιά. Θα μπορούσε να είναι πολύ περισσότερα, αλλά δεν χωράνε».
Η δημοτική αρχή έχει δεσμευτεί για τη ανέγερση ειδικού σχολείου από το 1988. Σήμερα ο δήμος απαντά ότι βρίσκεται ακόμη στο στάδιο εκπόνησης μελέτης για το σχολικό συγκρότημα και προς το παρόν αναζητά κτίριο για την προσωρινή μετεγκατάσταση των μαθητών.
Ο δήμος, από την πλευρά του, αναφέρει ότι έχουν γίνει οι προκαταρκτικές μελέτες, έχει παραχωρηθεί οικόπεδο, θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα σε γεωλογικές μελέτες και αναμένεται χρηματοδότηση από την Περιφέρεια για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του κτιρίου.
«Έχουμε ένα τεράστιο θέμα, που είναι χρόνια τώρα. 46 παιδιά στεγάζονται σε δύο κτίρια, το νηπιαγωγείο είναι μια αίθουσα 14 τ.μ, ακατάλληλη τελείως, δεν υπάρχουν προδιαγραφές, ούτε για να αλλάξουν τις πάνες», όπως ανέφερε μεταξύ άλλων η πρόεδρος του συλλόγου γονέων.