Breaking news

Black Friday: Έρχεται αύριο η Παρασκευή των προσφορών - Τι να προσέχετε
A

Λίγες ώρες απομένουν για να έρθει και επίσημα η Black Friday, η αυριανή Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 είναι η μέρα των εκπτώσεων και των προσφορών στα καταστήματα. Βέβαια πολλές είναι οι εταιρίες που έχουν ξεκινήσει ήδη τις προσφορές από τις αρχές της εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου ακολουθεί και η Cyber Monday η «εκπτωτική Δευτέρα» για αγορές μέσω του διαδικτύου. 

Αυξάνονται οι απειλές για απάτες - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Την στιγμή που η περίοδος των εορταστικών αγορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση απέναντι στις αυξανόμενες απειλές απάτης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, μίλησε στην κάμερα του MEGA για τις αγορές ενόψει της Black Friday.

Καθώς πληθαίνουν οι συναλλαγές, τόσο στο διαδίκτυο όσο και με φυσική παρουσία, οι απατεώνες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτή την περίοδο με διάφορους τρόπους. Μάλιστα παρατηρείται σημαντική αύξηση των νέων ιστοτόπων με θέμα τη «Black Friday», οι οποίοι στοχεύουν στην κλοπή των προσωπικών δεδομένων και των στοιχείων πληρωμής καταναλωτών και σχεδόν κανένας δεν θεωρείται ασφαλής.

Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing – υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας».

Οι Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά

Δείτε παρακάτω το ωράριο λειτουργίας για τα καταστήματα καθώς και τις Κυριακές του Δεκέμβρη που θα παραμείνουν ανοιχτά:

  • Καθημερινές: από 09:00 – 21:00
  • Σάββατα: από 09:00 – 18:00
  • Κυριακές 15 & 22 & 29 / 12: προαιρετικά, με προτεινόμενο ωράριο από 11:00 – 18:00

Τα κόλπα της Black Friday

Να σημειωθεί ένα τρικ που χρησιμοποιούν τα καταστήματα:

Για να «ψαρέψουν» πελάτες να δίνουν ένα προϊόν σε πολύ χαμηλή τιμή

Για παράδειγμα μαγαζί πωλούσε έναν απορροφητήρας στα 79 ευρώ (τιμή κόστους) από την αρχική τιμή των 100 ευρώ. Όταν πήγε ο κόσμος, είπε πως είχε εξαντληθεί και πρότεινε ακριβότερα κομμάτια. 

Ένα άλλο κόλπο που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις είναι να ανεβάζουν τις τιμές λίγο πριν την BlackFriday

ΠΧ. Πλυντήριο:

  • 321 ευρώ στις 7 Νοεμβρίου
  • 349 ευρώ  στις 11 Νοεμβρίου

8 + 1 συμβουλές από το ΙΝΚΑ

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών λαμβάνοντας υπόψη τον καταιγισμό ανακοινώσεων και διαφημίσεων από πλευράς επιχειρήσεων, συστήνει στους καταναλωτές τα εξής:

  1. «Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν. Είναι προφανές ότι την περίοδο του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθείτε. Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες.
  2. Διενεργήστε έρευνα αγοράς. Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν από πριν, και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν.
  3. Μην αγοράσετε ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.
  4. Αξιοποιήστε το διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.
  5. Ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μετά την παραλαβή του προϊόντος εντός 14 ημερών. Μπορείτε να ακυρώσετε την παραγγελία σας για οποιονδήποτε λόγο εντός αυτού του χρονικού διαστήματος – έστω κι αν αλλάξατε γνώμη.
  6. Η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση διάρκειας 2 ετών όταν αγοράζετε καινούρια προϊόντα, είτε από κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, παρέχετε εκ του νόμου χωρίς επιπλέον κόστος.
  7. Εάν το προϊόν που αγοράσατε αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, δικαιούστε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση των αγαθών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μείωση της αξίας των αγαθών ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση.
  8. Ο πωλητής/έμπορος οφείλει να σας ενημερώσει για τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος/υπηρεσίας, τη συνολική τιμή, τους όρους πληρωμής και παράδοσης, την προθεσμία παράδοσης, τη διάρκεια της σύμβασης, την πολιτική που εφαρμόζει για την αντιμετώπιση παραπόνων, καθώς και να σας υπενθυμίσει την ύπαρξη νόμιμης εγγύησης.
  9. Προσοχή στις ηλεκτρονικές αγορές. Επισκεπτόμενοι την σελίδα (site) ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, προτού προβούμε σε αγορά πρέπει πρωτίστως να ελέγξουμε ως καταναλωτές εάν η επιχείρηση γνωστοποιεί – δηλώνει α) τα πλήρη στοιχεία της (επωνυμία, έδρα, φορολογικά στοιχεία, στοιχεία επικοινωνίας κ.λ.π.), τα οποία καλό θα ήταν να διασταυρώσουμε στο μέτρο του δυνατού, β) τους κανόνες παράδοσης και επιστροφής των προϊόντων κυρίως ως προς το δικαίωμα υπαναχώρησης του αγοραστή (προθεσμία και όροι υπαναχώρησης – επιστροφής του προϊόντος και σε ποια κατάσταση), γ) τέλος την τελική τιμή του προϊόντος με τις πρόσθετες επιβαρύνσεις (πχ φόροι, έξοδα αποστολής, έξοδα αντικαταβολής κλπ.)».
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις