Στα 0,60 ευρώ πρόκειται να διαμορφωθεί η τιμή του εισιτήριου του μετρό Θεσσαλονίκης κατά το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας του. Η κυβέρνηση έχει ορίσει τα εγκαίνια του μετρό να γίνουν στις 30 Νοεμβρίου 2024, ενώ υπάρχουν σκέψεις την ίδια ημέρα να γίνει και η χριστουγεννιάτικη φωταγώγηση της πόλης.
Ταυτόχρονα, με την έναρξη λειτουργείας του μετρό θα μειωθεί και το κόστος εισιτηρίου των αστικών λεωφορείων. Έτσι:
- Το εισιτήριο στο μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ.
- Το εισιτήριο στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για την αστική ζώνη, ορίζεται στα 0,60 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δεδομένα που θα έχουν προκύψει από το νέο τοπίο μετακινήσεων στην πόλη θα επανεξεταστούν μετά από 6 μήνες.
Σημειώνεται ότι τους πρώτους 6 μήνες μετρό και λεωφορεία δεν θα έχουν κοινό εισιτήριο, καθώς τα συστήματα έκδοσης και ακύρωσης δεν είναι συμβατά.
Το μετρό Θεσσαλονίκης
Η Γραμμή 1 θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Η Γραμμή 1 του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τις εξής στάσεις:
- Ν. Σ. Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγία Σοφία
- Σιντριβάνι/Έκθεση
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία.
Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση. Η αναμονή συρμού θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.
Στο μέλλον αναμένεται και η Γραμμή 2, η οποία θα αποτελεί διακλάδωση της βασικής γραμμής 1 - η οποία ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό - και θα ακολουθεί πορεία από το σταθμό 25ης Μαρτίου προς τα νοτιοανατολικά της πόλης. Μέχρι την 25ης Μαρτίου, θα διανύει κοινό τμήμα με την βασική γραμμή 1, ενώ από εκεί και πέρα θα ακολουθεί πορεία έως την Μίκρα. Θα αποτελείται από 5 σταθμούς (συν 11 κοινούς με την βασική γραμμή, σύνολο 16 σταθμούς), ενώ στον τελευταίο σταθμό της επέκτασης, θα κατασκευαστεί επίσταθμος και οι κατάλληλες υποδομές για την μελλοντική υπόγεια επέκταση προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας.