Breaking news

Απόσυρση αυτοκινήτων
A

Έως το 2025 εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 4,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1, σύμφωνα με τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στον παλαιό στόλο οχημάτων.

Τα πράγματα στην Ελλάδα κρίνονται πολύ χειρότερα μιας και σήμερα κινούνται στους δρόμους οχήματα που δεν διαθέτουν καταλύτη, αποτελώντας μια τεράστια πηγή ρύπανσης για την ατμόσφαιρα και προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην υγεία παιδιών αλλά και ηλικιωμένων ατόμων.

Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA, το 2025 τα αυτοκίνητα Euro 6 θα αποτελούν σχεδόν το 60% του στόλου της ΕΕ. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6 (που πωλήθηκαν πριν από το 2014) θα συνεχίσουν να συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών NOx.

Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, μόνο το Euro 7 αναμένεται να έχει οριακή επίδραση στη μείωση των εκπομπών NOx. Μια τεράστια επένδυση ακόμη, που πρέπει να γίνει για το Euro 7 θα μεταφέρει σημαντικούς οικονομικούς πόρους που αφορούν την εξέλιξη των ηλεκτρικών και των μπαταριών, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η ανανέωση δηλαδή του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.

Οι μελλοντικές εξελίξεις

Το 2026 σύμφωνα με την μελέτη του ACEA δεν θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1, ενώ τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 2 θα ξεπερνούν τα 17 εκατ. μονάδες με πιθανή χρονολογία απόσυρσης το 2030

Το διάστημα 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3, τα οποία και θα ανέρχονται σε 19,1 εκατ. μονάδες το 2030. Το 2033 θα έχουν μειωθεί σε 5,2 εκατ. οχήματα, με την ολοκληρωτική τους απόσυρσή να έχει επιτευχθεί έως το 2034.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις