Breaking news

Κάνατε τα χαρτιά σας για μόνιμες προσλήψεις οδηγών στο Μετρό;
A

Αδιανόητες καταστάσεις συμβαίνουν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και μετά την τραγωδία στα Τέμπη τίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει. Αυτή τη φορά, σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», τρένο, από αυτά που κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές, βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του... μετρό!

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας, συρμός του προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμήΟ μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.

Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.

Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα...

Το παραλίγο «ατύχημα» συνέβη στις 9 Οκτωβρίου.

Οι κίνδυνοι είναι πλέον καθημερινότητα.

Οι συνέπειες της εμπορευματικής λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής συνεχίζεται με θύματα όλους τους εργαζόμενους της Αττικής που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι κίνδυνοι και η ταλαιπωρία είναι πλέον καθημερινότητα.

Όπως επισημαίνει ο Θανάσης Οικονόμου, μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας, παρά τις εξαγγελίες και την ωραιοποίηση της κατάστασης η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και ο λαός της Αττικής που κάνει χρήση αυτών, είναι απαράδεκτη και δύσκολη.

Τα παραδείγματα των τελευταίων μηνών είναι χαρακτηριστικά. Λεωφορεία που αρπάζουν φωτιά εν κινήσει , επιβάτες να περπατάνε πάνω στις ράγες του ηλεκτρικού γιατί ο συρμός άρπαξε φωτιά, συρμοί του μετρό που βγάζουν καπνούς .

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται με στοιχεία που η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει παρά τις φιέστες που στήνει.

  • Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στην γραμμή 1, υπάρχουν συρμοί από το 1985, που έχουν κάνει από 2 έως 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Από το σύνολο των συρμών στη γραμμή 1 κυκλοφορούν καθημερινά 15 με 18 τον χειμώνα και ακόμα λιγότεροι το καλοκαίρι. Οι άλλοι μισοί δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού ή λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
  • Το προσωπικό στην ΟΣΥ το 2009 ήταν 8.082 εργαζόμενοι και ύστερα από συνεχείς μειώσεις το 2022 ήταν μόλις 4.774. Μέσα σε 14 χρόνια οι κυβερνήσεις μείωσαν το προσωπικό στην ΟΣΥ κατά 41%!. Χαρακτηριστικό της μείωσης του προσωπικού και της εντατικοποίησης είναι ότι το Γενάρη του 2023 οι βάρδιες της ΟΣΥ ήταν 2453 και οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2714. Σήμερα τον Σεπτέμβρη του 2024, με ίδιες τις βάρδιες οι ενεργοί οδηγοί ήταν 2100, δηλαδή 614 λιγότεροι οι οποίοι καλούνται να βγάλουν τα ίδια δρομολόγια. Χαρακτηριστικό ότι λόγω έλλειψης προσωπικού το 2022 χάθηκαν 301.600 δρομολόγια
  • Η ονομαστική δύναμη (ενεργά, παροπλισμένα και ακινητοποιημένα οχήματα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών) του στόλου της ΟΣΥ το 2009 ήταν 2.516 και το 2022 ήταν 1.976. Μείωση 21,5%.

Σήμερα από τα 1.976 οχήματα (1.625 λεωφορεία και 351 τρόλεϊ) του 2022, στο δρόμο είναι 1300 περίπου οχήματα ( λεωφορεία – ΚΤΕΛ – leasing) μπορούσαν να βγουν στην κυκλοφορία (1.168 λεωφορεία και 151 τρόλεϊ). Στην κυκλοφορία έβγαιναν πραγματικά ακόμα λιγότερα, λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού.

Όλα τα παραπάνω αυξάνουν το κίνδυνο ασφάλειας των συγκοινωνιών και κάνουν την ταλαιπωρία να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις