epistimones_ereuna

Μία ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Stanford δημιούργησαν ένα συνθετικό μόριο το όποιο έχει τη δυνατότητα να καταστρέφει καρκινικούς όγκους.

Έπειτα προωθεί την ανοσοποιητική απόκριση και την υποχώρηση επιθετικών όγκων, όταν χορηγηθεί ενδοφλέβια Συγκεκριμένα η ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος μόλις εντοπιστεί ένας όγκος, μπορεί να κινητοποιήσει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού ώστε να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα.

Η εν λόγω μέθοδος περιλαμβάνει μία ένεση απευθείας στον όγκο, αλλά αυτός ο τρόπος αποδεικνύεται κάποιες φορές δύσκολος, για καρκίνους που δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι. Τώρα, επιστήμονες στην Ιατρική σχολή του Stanford ανέπτυξαν μια νέα μορφή θεραπείας με συνδυασμό μορίων που μπορούν να χορηγηθούν ενδοφλεβίως φτάνοντας σε έναν ή και περισσότερους όγκους μέσα στον οργανισμό.

Ειδικότερα τρεις δόσεις, αύξησαν τον χρόνο ζωής σε 6 από τα 9 ποντίκια του εργαστηρίου που δέχθηκαν την θεραπεία, ενώ έπασχαν από έναν επιθετικό καρκίνο του μαστού. Από τα 6 ποντίκια, τα 3 φαίνεται πως θεραπεύτηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας που διήρκησε μήνες.  Μία και μόνο δόση αυτού του μορίου προκάλεσε απόλυτη υποχώρηση των όγκων στα μισά ποντίκια

Το συνθετικό μόριο έδειξε παρόμοια αποτελέσματα και στα μοντέλα για τον παγκρεατικό καρκίνο.

Η Τζένιφερ Κόκραν, πρόεδρος του τμήματος Βιοτεχνολογίας εξήγησε ότι «Πρακτικά θεραπεύσαμε κάποια ζώα μόνο με μερικές ενέσεις. Ήταν πραγματικά εκπληκτικό όταν ελέγξαμε τους όγκους».

Η μελέτη δημοσιεύτηκε διαδικτυακά στο περιοδικό Cell Chemical Biology.

Με πληροφορίες από τη Lifo.gr και Stanford Medicine