Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας προχωρά στην ανάκληση μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων και μηχανών συγκεκριμένων μοντέλων ΚΙΑ, Citroen, Suzuki, SEAT αναφορικά με ζητήματα που έχουν προκύψει για τους αερόσακους, βαλβίδες και ελαστικά.
Ανακαλούνται KIA STONIC YB CUV και PICANTO JA για αντικατάσταση βαλβίδας EGR
Η ανάκληση περιλαμβάνει συνολικά 259 οχήματα και αφορούν σε μοντέλα παραγωγής ως ακολούθως: α) 59 οχήματα KIA STONIC YB CUV παραγωγής Ιανουαρίου 2024 και β) 200 οχήματα KIA PICANTO JA παραγωγής Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2024 που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από τον Επίσημο Εισαγωγέα. Στα επηρεαζόμενα οχήματα, σύμφωνα με τον Κατασκευαστή, ενδέχεται να προκληθεί βραχυκύκλωμα στην βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR), λόγω εμφάνισης ξένων σωματιδίων μέσα στην βαλβίδα. Ως αποτέλεσμα είναι πιθανό να σβήσει ο κινητήρας πριν την ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας, αυξάνοντας κατά συνέπεια τον κίνδυνο ατυχήματος. Ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμη και απαραίτητη η αντικατάσταση της βαλβίδας EGR.Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.
Οι ιδιοκτήτες των εμπλεκόμενων οχημάτων θα ενημερωθούν προσωπικά και εγγράφως, μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν, ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών KIA ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση της βαλβίδας EGR. Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών / Τεχνική Διεύθυνση της εταιρείας KIA ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στο τηλέφωνο 210 5507215 (αρμόδια κ. Μαρία Κατερτζιάδου) ώρες λειτουργίας 09.00 - 17.00 καθημερινά ή/και στο email: [email protected]
Ανακαλούνται μοτοσικλέτες Suzuki τύπου DL800DE M3,M4 (V- Strom) για αντικατάσταση του πίσω ελαστικού τροχού
Πρόγραμμα ανάκλησης ασφάλειας προς αντικατάσταση του πίσω ελαστικού τροχού σε μοτοσικλέτες μάρκας Suzuki μοντέλο DL800DE M3,M4 (V-Strom). Η συγκεκριμένη ανάκληση περιλαμβάνει 203 οχήματα, και αφορά σε μοντέλα παραγωγής ετών 2023 ως και 2024. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι ως άνω επηρεαζόμενες μοτοσυκλέτες,ενδέχεται, να έχουν εξοπλιστεί με ελαστικό πίσω τροχού στο οποίο υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθούν ρωγμές ή/και άλλη παραμόρφωση του πέλματος.
Ως εκ τούτου, υπό συνεχή και απαιτητική χρήση, και στην δυσμενέστερη περίπτωση τμήματα του πέλματος μπορεί να διαχωριστούν από τη δομή του ελαστικού επηρεάζοντας τη συνολική δυναμική (οδηγική συμπεριφορά) της μοτοσυκλέτας. Κάτι τέτοιο θα είχε ως πιθανό αποτέλεσμα, ανεπαρκή έλεγχο της μοτοσικλέτας και κατά συνέπεια, ενδεχόμενη πρόκληση σοβαρών τραυματισμών στους επιβάτες της μοτοσυκλέτας. Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.
Οι κάτοχοι των εμπλεκομένων οχημάτων θα ενημερωθούν εγγράφως, μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν, ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Μοτοσικλετών Suzuki Service ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να γίνει ο έλεγχος και οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες (αντικατάσταση ελαστικού πίσω τροχού).
Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Μοτοσικλετών Suzuki (www.suzuki.gr) όπως επίσης και με το Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε.. στα τηλέφωνα 210 3499940 ώρες λειτουργίας 09.00 - 17.00 καθημερινά.
Ανακαλούνται αυτοκίνητα Seat μοντέλο Leon (1P)/ Altea (5P), Alhambra (7N) για αντικατάσταση των αερόσακων
Η συγκεκριμένη ανάκληση περιλαμβάνει 155 οχήματα, και αφορά σε μοντέλα παραγωγής έτους 2013. Στα επηρεαζόμενα οχήματα, μιας περιορισμένης περιόδου κατασκευής, τα οποία είναι εξοπλισμένα με αερόσακο οδηγού από την Takata, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενδέχεται, να προκληθεί αλλοίωση του προωθητικού υλικού και ειδικότερα όταν εκτίθενται σε ορισμένες κλιματολογικές συνθήκες (μεταβολές θερμοκρασίας και αυξημένης υγρασίας).
Συνεπώς, σε περίπτωση ατυχήματος και ενεργοποίησης του αερόσακου οδηγού, θραύσματα του περιβλήματος της γεννήτριας θα μπορούσαν να αποκολληθούν και να εκτοξευθούν προς την καμπίνα επιβατών. Κάτι τέτοιο θα είχε ως πιθανό αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών τραυματισμών στους επιβάτες του οχήματος. Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.
Οι κάτοχοι των εμπλεκόμενων οχημάτων θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω επιστολής, αλλά και μέσω σχετικών ανακοινώσεων στον Τύπο, ώστε να προσέλθουν ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών SEAT Service ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να γίνει ο έλεγχος και οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες (αντικατάσταση αερόσακου).
Για περισσότερες πληροφορίες ή/και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το Δίκτυο των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων ή/και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών είτε τηλεφωνικά στην Γραμμή Εξυπηρέτησης Πελατών SEAT Line 210 6263701, είτε ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής επικοινωνίας SEAT στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.seat.gr/company/contact-us.html.
Επέκταση ανάκλησης ασφάλειας οχημάτων Citroen τύπου C3 / DS3 / C4 για αντικατάσταση αερόσακων οδηγού ή/και συνοδηγού
Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, προστίθενται 2403 οχήματα Citroen μοντέλα C3 , C4 και DS μοντέλο DS3 (μοντέλα παραγωγής ετών 2009 ως και 2017) πέραν των αρχικά επηρεαζόμενων 3026 οχημάτων Citroen, DS (παραγωγής ετών 2009 ως και 2017). Συνεπώς, η συγκεκριμένη ενέργεια περιλαμβάνει συνολικά 5429 οχήματα και αφορά σε παραγωγής ετών 2009 έως και 2017.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, στα επηρεαζόμενα οχήματα, μιας περιορισμένης περιόδου κατασκευής, υπάρχει πιθανότητα, να αλλοιωθούν τα χημικά στοιχεία των πυροκροτικών μηχανισμών ενεργοποίησης στους εν λόγω αερόσακους με την πάροδο του χρόνου, και ειδικότερα όταν εκτίθενται σε ορισμένες κλιματολογικές συνθήκες (υψηλής θερμοκρασίας και αυξημένης υγρασίας) προκαλώντας ταχύτερη παραγωγή αερίου από την προσχεδιασμένη. Συνεπώς, σε περίπτωση σύγκρουσης/ατυχήματος, οι επιβάτες εκτίθενται στον κίνδυνο ενεργοποίησης των αερόσακων με πολύ μεγάλη δύναμη, και ως εκ τούτου μεταλλικά εξαρτήματα των πυροκροτικών μηχανισμών ενδέχεται να εκτοξευθούν προς την καμπίνα επιβατών. Κάτι τέτοιο θα είχε ως πιθανό αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών τραυματισμών ή/και, στην χείριστη περίπτωση, θάνατο.
Μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα, δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα. Οι κάτοχοι των εμπλεκομένων οχημάτων θα ενημερωθούν εγγράφως, μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν, ύστερα από τηλεφωνικό ραντεβού, στον πλησιέστερο Συνεργάτη του Δικτύου Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Citroen και DS ανά την Ελλάδα, προκειμένου, και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, να αντικατασταθούν οι αερόσακοι ασφαλείας.