Για λίγο ακόμα θα συνεχιστούν οι θερινές εκπτώσεις 2024, για αυτό οι καταναλωτές που επιθυμούν να «εκμεταλλευτούν» τις χαμηλότερες τιμές των εμπορικών καταστημάτων, θα πρέπει να σπεύσουν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.
Συγκεκριμένα, οι καλοκαιρινές εκπτώσεις πρόκειται να ρίξουν «αυλαία» αυτό το Σάββατο, 31 Αυγούστου 2024.
Στο μεταξύ επισημαίνεται ότι οι καταναλωτές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα στο λιανεμπόριο που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε συγκεκριμένα είδη.
Σημειώνεται πως ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρέχει οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα, ώστε να ενημερώνουν τα μέλη τους για τις υποχρεώσεις του νόμου αναφορικά με τις θερινές εκπτώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, κατά την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα ακόλουθα:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Υποτονική φέτος η αγοραστική κίνηση
H πρώτη αποτίμηση των εμπόρων, ωστόσο, δείχνει πως η αγοραστική κίνηση φέτος, ήταν υποτονική και κατώτερη των προσδοκιών τους.
Σε χαμηλούς ρυθμούς κινήθηκαν κατά κύριο λόγο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώ καλύτερη συγκριτικά εικόνα εμφάνισαν τα καταστήματα σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση, καθώς και οι μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου.
Όπως είχε ήδη φανεί από το δεκαπενθήμερο του Ιούλιου που παραδοσιακά θεωρείται η πιο «δυνατή» περίοδος της θερινής εκπτωτικής περιόδου, οι Έλληνες καταναλωτές υπό την πίεση που δέχεται το εισόδημα τους λόγω της ακρίβειας, εμφανίστηκαν και σε αυτές τις εκπτώσεις, συγκρατημένοι στις αγορές τους. Όσοι δε, είχαν τη δυνατότητα, προτίμησαν τις ολιγοήμερες διακοπές, αντί για τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά.
Αντίστοιχη τάση περιορισμού των εξόδων παρατηρήθηκε φέτος και σε πολλούς ξένους τουρίστες, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, σε μία περίοδο κατά την οποία το λιανεμπόριο «ποντάρει» στην τόνωση της κατανάλωσης μέσω του τουρισμού.