Το απόλυτο χάος επικρατεί σε πολλά αεροδρόμια παγκοσμίως λόγω του ξαφνικού «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και σε ακυρώσεις πτήσεων.
Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών σε αυτή την περίπτωση;
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, μπορείτε να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή εισιτήριο για άλλη πτήση;
Πότε ισχύουν τα δικαιώματα των επιβατών
Τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών ισχύουν:
- εάν η πτήση σας εκτελείται στο εσωτερικό της ΕΕ από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ
- εάν η πτήση σας φθάνει στην ΕΕ από χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ
- εάν η πτήση σας αναχωρεί από χώρα της ΕΕ με προορισμό χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ
- εάν δεν έχετε ήδη λάβει παροχές (αποζημίωση, μεταφορά με άλλη πτήση, βοήθεια από την αεροπορική εταιρεία) για προβλήματα σχετικά με τις πτήσεις του συγκεκριμένου ταξιδιού, βάσει της σχετικής νομοθεσίας χώρας εκτός ΕΕ.
Ταξίδια από το Ηνωμένο Βασίλειο σε χώρα της ΕΕ
Από την 1η Ιανουαρίου 2021 οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών δεν εφαρμόζονται σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή καθυστέρησης πτήσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την ΕΕ, εάν η πτήση εκτελείται από βρετανικό αερομεταφορέα ή άλλον αερομεταφορέα εκτός ΕΕ, ακόμη και αν η κράτηση για την πτήση έχει γίνει πριν από την ημερομηνία αυτή.
Ωστόσο, οι κανόνες της ΕΕ εξακολουθούν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2021 εάν η πτήση από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την ΕΕ εκτελείται από αερομεταφορέα της ΕΕ, εκτός εάν έχετε ήδη λάβει αποζημίωση ή παροχές βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ως ΕΕ νοούνται οι 27 χώρες της ΕΕ, στις οποίες περιλαμβάνονται και η Γουαδελούπη, η Γαλλική Γουιάνα, η Μαρτινίκα, η Ρεϊνιόν, η Μαγιότ, ο Άγιος Μαρτίνος (Γαλλικές Αντίλλες), οι Αζόρες, η Μαδέρα και οι Κανάριες Νήσοι (αλλά όχι οι Φερόες Νήσοι). Οι κανόνες της ΕΕ ισχύουν επίσης για τις πτήσεις από και προς την Ισλανδία, την Νορβηγία και την Ελβετία.
Τι δικαιούσθε
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαούσθε:
- Επιστροφή εντός 7 ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
- Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό
- Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
- Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.
Εάν η πτήση σας καθυστερήσει δικαιούσθε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.