Ο καύσωνας σε συνδυασμό με ένα αποπνικτικά γεμάτο λεωφορείο ή τρόλεϊ χωρίς κλιματιστικό μπορεί να φέρει επιπτώσεις στην υγεία των επιβατών. Τις τελευταίες ημέρες όλο και περισσότερες καταγγελίες επιβατών για την έλλειψη κλιματιστικών στα ΜΜΜ βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά λέει ένας επιβάτης τα λεωφορεία στην Αττική θυμίζουν αυτές τις ημέρες... θάλαμο αερίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στους δρόμους της Αττικής βγαίνουν καθημερινά 1.100 με 1.200 λεωφορεία με την πλειονότητα αυτών να είναι 20ετίας και 25ετίας. Ο μέσος όρος ζωής των λεωφορείων που κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο υπολογίζεται σε περίπου 19 με 20 χρόνια.
Όσον αφορά τον κλιματισμό, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εργαζόμενος στα λεωφορεία, υπάρχει αλλά πολλές φορές δεν επαρκεί.
«Δεν είναι παράλογος ο κόσμος, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι σε συνθήκες καύσωνα που το λεωφορείο εκτελεί την διαδρομή του, ανοίγει και κλείνει η πόρτα πολύ συχνά, κάποιοι ανοίγουν κα8ι τα παράθυρα, δεν μπορεί να κατεβάσει την απαιτούμενη θερμοκρασία το air condition. Με τους όρθιους μία «φυσαρμόνικα» έχει περίπου 200 άτομα. Είναι δύσκολο σε συνθήκες καύσωνα, το καταλαβαίνουμε αυτό. Να πούμε σήμερα στο επιβατικό κοινό, όσοι δεν υπάρχει ανάγκη να μην μετακινηθούν, ας το αποφύγουν ώστε να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα», είπε ο οδηγός του ΟΣΥ, Φώτης Νικολακόπουλος, μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA», για την κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία.
«Τα προγραμματισμένα λεωφορεία και τρόλεϊ στο χειμερινό πρόγραμμα είναι 1100. Σήμερα λόγω των μέτρων και της εγκυκλίου που υπάρχουν από την Πολιτική Προστασία, κάποιες βάρδιες – τις διακεκομμένες που λέμε εμείς, για να προστατευθούν οι οδηγοί – έχουν αφαιρεθεί, έτσι έχουν μειωθεί τα δρομολόγια για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι από τον καύσωνα», σημείωσε ο κ. Νικολακόπουλος.
«Η «διακεκομμένη» βάρδια που λέμε εμείς, είναι 12 ώρες. Ο οδηγός δουλεύει 4 ώρες το πρωί, 4 το μεσημέρι, αυτές οι βάρδιες είπαμε ότι δεν βγουν σήμερα για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι, δεν σημαίνει ότι δεν θα βγουν τα λεωφορεία. Αναφορικά με τα air condition. Όλα τα λεωφορεία που βγαίνουν έχουν air condition. Βγάλαμε και εμείς ανακοίνωση και εφόσον υπάρχει βλάβη στο air condition να το αποσύρουν. Θέλουμε να προστατεύσουμε και τον εργαζόμενο και τον επιβάτη, αν δεν έχει air condition να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί», τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος.