Σήμερα, Κυριακή 31 Μαρτίου, από τις 3 τα ξημερώματα, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να γυρίσουν και να πάνε μια ώρα μπροστά και να δείξουν 4 τα ξημερώματα. Έτσι, χάνουν οι άνθρωποι μία ώρα ύπνου.
Μπορεί να γίνεται συζήτηση ανάμεσα στα έθνη για την κατάργηση της αλλαγής της ώρας, ωστόσο, μέχρι στιγμής, συνεχίζει να ισχύει το μέτρο αυτό.
Σημειώνεται ότι, οι επικριτές της αλλαγής της ώρας επικαλούνται επιστημονικές έρευνες που συνδέουν την αλλαγή, με ασθένειες του καρδιαγγειακού ή ανοσοποιητικού συστήματος, λόγω της διακοπής του βιολογικού κύκλου, ενώ παράλληλα το άλλο που υποστηρίζουν είναι ότι, δεν παρατηρείται οποιαδήποτε εξοικονόμηση ενέργειας.
Το μέτρο της αλλαγής της ώρας έχει ως βασικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση ενέργειας. Κατά τη διάρκεια των επτά μηνών της θερινής ώρας, εξοικονομούνται 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας εκμεταλλευόμενοι τον Ήλιο.
Συγκεκριμένα, τη δεκαετία του 1970, υπό την επήρεια της πετρελαϊκής κρίσης, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούσαν να εκμεταλλευθούν το φως της ημέρας κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Από το έτος 1996, ισχύει μία ενιαία πανευρωπαϊκή ρύθμιση με βάση την οποία, κατά την Άνοιξη γυρίζουμε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά, έτσι ώστε να αξιοποιείται το φως της ημέρας, κατά μία ώρα επιπλέον, ενώ το φθινόπωρο τα επαναφέρουμε μία ώρα πίσω.
Πότε εφαρμόστηκε το μέτρο στην Ελλάδα
Η αλλαγή της ώρας στην Ελλάδα, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, δοκιμαστικά το 1932 και συγκεκριμένα από τις 6 Ιουλίου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 1932 όπου τα ρολόγια είχαν τεθεί μία ώρα μπροστά.
Αρχικά η εν λόγω ενέργεια, έχει υιοθετηθεί για για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και ισχύει επίσης και σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες (στη Γαλλία από το 1976), προκαλεί έντονες αντιδράσεις εδώ και χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι επικριτές της αλλαγής της ώρας επικαλούνται επιστημονικές έρευνες που συνδέουν την αλλαγή, με ασθένειες του καρδιαγγειακού ή ανοσοποιητικού συστήματος, λόγω της διακοπής του βιολογικού κύκλου, ενώ παράλληλα το άλλο που υποστηρίζουν είναι ότι, δεν παρατηρείται οποιαδήποτε εξοικονόμηση ενέργειας.
Αλλάζουν οι ώρες κοινής ησυχίας από τη Δευτέρα 1 Απριλίου
Αλλάζουν οι ώρες κοινής ησυχίας από τη Δευτέρα 1 Απριλίου, με το θερινό ωράριο να τίθεται σε ισχύ.
Ειδικότερα, οι ώρες κοινής ησυχίας, κατά τη θερινή περίοδο, είναι από τις 3 το μεσημέρι έως τις 5 και 30 το απόγευμα, και από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.
Η θερινή περίοδος ξεκινάει από τη Δευτέρα 1 Απριλίου και θα διαρκέσει από τις 30 Σεπτεμβρίου.
Η Ελληνική Αστυνομία έχει αναφέρει σε σχετικά μηνύματά της πως οι παραβάτες των διατάξεων της εν λόγω Αστυνομικής Διάταξης, διώκονται σε βαθμό πταίσματος. Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην Αστυνομία για βεβαίωση της παράβασης, καθώς και να υποβάλλουν Έγκληση σε βάρος των παραβατών.
Τι απαγορεύεται να κάνουν οι πολίτες κατά τις ώρες της κοινής ησυχίας
Κατά τις ώρες κοινής ησυχίας απαγορεύονται οι εξής δραστηριότητες:
- Εργασίες ή άλλες δραστηριότητες που δημιουργούν θόρυβο. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, που δεν επιδέχονται αναβολή, με ειδική αιτιολογημένη άδεια του διοικητή του οικείου Αστυνομικού Τμήματος μπορεί να επιτραπεί η εκτέλεση εργασίας, ιδίως κοινής ωφέλειας, που προκαλεί θόρυβο.
- Η λειτουργία κάθε μουσικού οργάνου ή συσκευής ραδιοφώνου, μαγνητοφώνου ή τηλεόραση σε υψηλή ένταση, οι φωνασκίες, οι θορυβώδεις χοροί και κάθε άλλη θορυβώδης εκδήλωση σε κατοικία ή άλλους ιδιωτικούς χώρους.
- Τα τραγούδια, οι φωνασκίες, η χρήση μουσικών οργάνων, η λειτουργία ραδιοφώνων, μαγνητοφώνων και τηλεοράσεων στους δρόμους, πλατείες και δημόσιους γενικά χώρους κατοικημένων περιοχών, καθώς και μέσα στα οχήματα μεταφοράς του κοινού.
- Τα θορυβώδη παίγνια σε καφενείο, σφαιριστήρια ή άλλα δημόσια κέντρα, καθώς και οι φωνασκίες και συζητήσεις σε υψηλό τόνο των θαμώνων των κέντρων αυτών.
- Οι θορυβώδεις συζητήσεις και διαπληκτισμοί σε σταθμούς αυτοκινήτων (λεωφορείων, ΤΑΞΙ, κ.λ.π.), η φόρτωση ή εκφόρτωση εμπορευμάτων σε ή από φορτηγά αυτοκίνητα, που δημιουργεί θόρυβο, καθώς και η θορυβώδης λειτουργία της μηχανής τροχοφόρου, το οποίο είναι σε στάση.
- Η χρήση σειρήνων ή άλλων ηχητικών οργάνων ή συστημάτων ασφαλείας, χωρίς να συντρέχει λόγος έκτακτης ανάγκης, καθώς και η δοκιμαστική λειτουργία αυτών.