Breaking news

ΙΝΤΙΜΕ
A

Στην αλλαγή στις προσφορές 1+ 1 στα σούπερ μάρκετ, την μείωση 5% σε κωδικούς προϊόντων, τις παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις, καθώς και τα πρόστιμα σε μεγάλες εταιρείες αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Κώστας Σκρέκας.

Ειδικότερα, σε συνέντευξη του στα Παραπολιτικά, σημείωσε ότι: «Πρέπει δίπλα πάντα και αυτό είναι κάτι το οποίο  θέλουμε να επιβάλλουμε, πρέπει πάντα να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία. Θα πρέπει να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία ώστε να υπάρχει σύγκριση μεταξύ του μονού προϊόντος και της πολυσυσκευασίας η οποία είναι σε προσφορά για να μπορεί να βλέπει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο του προσφέρεται είναι με έκπτωση».

Αναφορικά με τα δημοσιεύματα για την κατάργηση των προσφορών 1+1, είπε ότι: «Δεν έχει πει ποτέ κανείς και δεν υπάρχει καμία δήλωση από κανέναν κυβερνητικό παράγοντα που να λέει ότι θα καταργηθεί το 1+1. Εμείς θέλουμε και καταπολεμούμε τις παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις και εν όψει της Black Friday ήδη έχουμε χιλιάδες τιμοληψίες προϊόντων για να δούμε αν οι εταιρείες, οι αλυσίδες ή τα καταστήματα θα προχωρήσουν σε παραπλανητικές συμπεριφορές, σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές για να κοροϊδέψουν τον καταναλωτή. Εμείς φυσικά και θέλουμε προσφορές και θέλουμε τα προϊόντα να προσφέρονται σε καλύτερες τιμές αλλά δεν θα επιτρέψουμε τις παραπλανητικές προσφορές».

Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Η Ελλάδα δεν έχει τον υψηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, αντίθετα η Ελλάδα είχε έναν πληθωρισμό στα τρόφιμα από τον Ιανουάριο του ’22 έως και τον Σεπτέμβριο του ’23 22% όταν για παράδειγμα η Ισπανία έχει επίσης 22%, όταν η ευρωζώνη έχει 21%, όταν χώρες όπως η Γερμανία ή Πολωνία ή η Βουλγαρία έχει 30%».

«Η μείωση του 5% τονώνει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών»

Σχετικά με τη μείωση του 5% επεσήμανε ότι: «Είναι σημαντική με την έννοια ότι εκεί που έχουμε συνεχόμενες ανατιμήσεις σταματάνε οι ανατιμήσεις και για αυτά τα 900 διαφορετικά προϊόντα όχι μόνο δεν έχουμε ανατιμήσεις, όχι μόνο δεν  έχουμε σταθεροποίηση αλλά έχουμε και μείωση τουλάχιστον 5% και σταθερά για τους επόμενους 6 μήνες». 

«Το δεύτερο είναι ότι αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών. Όταν βλέπει μια εταιρεία ότι ο ανταγωνιστής της έχει μειώσει κατά 5% το προϊόν στο ράφι και έχει χαμηλότερη τιμή τότε και εκείνη η εταιρεία από τη στιγμή που θα χάσει πωλήσεις θα προστρέξει και θα προσπαθήσει να μειώσει ακόμα περισσότερο την τιμή στο δικό της προϊόν» σημείωσε.  

Ακόμα, τόνισε ότι: «Άρα είναι μια πρωτοβουλία που μπορεί να προσφέρει σε δύο επίπεδα πρώτον κατευθείαν να έχουμε μόνιμη μείωση τιμής για τουλάχιστον έξι μήνες και κατά δεύτερον να τονώσει τον ανταγωνισμό και μέσα από αυτό να βλέπουμε τις τιμές στα ράφια να πέφτουν. Στις κατηγορίες που ήδη τοποθετήθηκαν ταμπελάκια ήδη βλέπουμε να υπάρχει μια τέτοια κίνηση γιατί κανένας δεν θέλει να χάσει τους πελάτες του».

«Τα πρόστιμα του καλοκαιριού εισπράχτηκαν εντός 20ημέρου»

Στην ερώτηση για το εάν εισπράττονται τα πρόστιμα, ο υπουργός ανέφερε ότι: «Τα πρόστιμα του καλοκαιριού στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών εισπράχτηκαν εντός 20ημέρου για να έχουν και μια έκπτωση που προβλεπόταν σε εκείνου του είδους τα πρόστιμα, και δεν έχουν δυνατότητα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη. Αν δηλαδή πληρώσουν το πρόστιμο εντός 20 ημερών εκείνες οι αλυσίδες για να τύχουν της ευεργετικής εκπτώσεως τότε δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα δικαστήρια. Εκείνα τα πρόστιμα αφορούσαν τις παραπλανητικές εκπτώσεις. Χθες στη Βουλή κατέθεσα το διπλότυπο είσπραξης προστίμου 1 εκατομμυρίου ευρώ».

Στη συνέχεια, ο κ. Σκρέκας ανέφερε πως τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλει η κυβέρνηση για τα προϊόντα τα οποία εντοπίζονται να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους φέτος από ότι το 2021 είναι το διπλάσιο του προσδοκώμενου οφέλους. 

«Άρα όταν εμείς επιβάλλουμε 600 χιλιάδες πρόστιμο η εταιρεία αν πούλαγε με το αυξημένο κόστος θα είχε 300 χιλιάδες όφελος, εμείς το διπλασιάζουμε και επιβάλλουμε για παράδειγμα 600 χιλιάδες. Άρα αυτό είναι αποτρεπτικό να το επαναλάβει. Έχουμε συνεχόμενες τιμοληψίες, δηλαδή συλλέγουμε τις τιμές των προϊόντων κατά τη διάρκεια του χρόνου και έτσι όταν εντοπίζεται μια προσφορά ή μια έκπτωση ερχόμαστε και βλέπουμε ποια ήταν η τιμή με την οποία πωλούνταν το προϊόν πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις ποια είναι η τιμή μετά και αν δούμε ότι υπάρχει μια ψεύτικη έκπτωση τότε επιβάλλουμε πρόστιμα», πρόσθεσε.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις