Breaking news

INTIME NEWS
A

Αν και έχουν περάσει 17 σχεδόν χρόνια, που είναι υπό κατασκευή το μετρό της Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση του έργου φαίνεται ότι θα έρθει μέσω του ιδιωτικού τομέα, καθώς ο πρωθυπουργός θα υπογράψει  σύμβαση ΣΔΙΤ με την ιταλογαλλική THEMA.

Ο κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί σήμερα, Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη για την υπογραφή της εν λόγω σύμβασης.

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αυτή την ώρα ξεναγεί δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2024 όπως είχε αφήσει να εννοηθεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ.

Έξι μήνες αργότερα αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Όσον αφορά στο εισιτήριο, που θα είναι ενιαίο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θα είναι φθηνότερο από το κόμιστρο του Μετρό της Αθήνας, δηλαδή θα κινείται κοντά στην τιμή του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ και σίγουρα κάτω από τα 1,20 ευρώ.

Όπως, επίσης, αναφέρθηκε σήμερα και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο θα εκκινήσει άμεσα. Όπως δήλωσαν ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στον Σταθμό Βενιζέλου.

Αμέσως μετά θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

Το κατασκευαστικό έργο για τη βασική γραμμή έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο φινιρίσματα στα αρχιτεκτονικά και, το integration των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.

Αυτές τις μέρες, η Ελληνικό Μετρό αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και, ως το τέλος της χρονιάς, θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.

Τα έργα σε επίπεδο οδού, τελειώνουν στο τέλος του 2023, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην Επέκταση Καλαμαριάς.

Το μόνο έργο που μένει να εκτελεστεί και αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, είναι η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία. Η ανάθεση του έργου θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις