Breaking news

Θεσσαλονίκη: Παραδόθηκε στις Αρχές ο 26χρονος που παρέσυρε και εγκατέλειψε την 21χρονη φοιτήτρια
A

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος ασκήθηκε σε βάρος των τεσσάρων συλληφθέντων για το θάνατο του 36χρονου επιβάτη του πλοίου Blue Horizon.

Οι συλλήψεις και οι ευθύνες

Τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon, μεταξύ αυτών ο αξιωματικός καταστρώματος και ο πλοίαρχος, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ πολλά είναι τα ερωτήματα για τις ευθύνες. 

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.

«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο βίντεο δε φαίνεται να υπάρχει λιμενικός, όπως όφειλε έως ότου το πλοίο απομακρυνθεί από το λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμενικό, ήταν παρών στέλεχος, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη  καθώς είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτωσης επιβατών και οχημάτων.

Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα.  

Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στην θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει ” κουλούρες”. και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.

Επίσης, μένει να απαντηθεί και ποιος ειδοποίησε τον εισαγγελέα ώστε να παρέμβει για να επιστρέψει το πλοίο στο λιμάνι. Το λιμενικό, οι επιβάτες ή τα μέσα ενημέρωσης;

Η Attica Group, ο όμιλος στον οποίο ανήκει το Blue Horizon, πραγματοποιεί εσωτερικό έλεγχο. «Οι σκηνές που όλοι είδαμε χθες βράδυ είναι αδιανόητες, δεν συνάδουν με τις αξίες του Ομίλου και δεν εκφράζουν ούτε στο ελάχιστο το ήθος και τον επαγγελματισμό, όχι μόνο των πληρωμάτων μας, αλλά και της ελληνικής ναυτοσύνης στο σύνολό της» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Πένθος και οργή

Συντετριμμένη η αδελφή του θύματος μίλησε στην ΕΡΤ. «Θέλω να πάνε φυλακή. Γι` αυτό που κάνανε. Γιατί δεν έπρεπε να το κάνουν» λέει κλαίγοντας η Ελένη Καρυώτη.

Συγκλονισμένοι είναι και οι συγχωριανοί του 36χρονου Αντώνη, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Αντώνης ήταν πολύ αγαπητό παιδί, ταξίδευε συχνά για τον Πειραιά και ήταν γνώριμος του πληρώματος.

«Τραγικό, απαράδεκτο να σπρώχνεις έναν άνθρωπο στη θάλασσα την ώρα που φεύγει το καράβι. Είναι απάνθρωπο αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται έτσι» σημειώνει μία γειτόνισσα του θύματος.

«Ήταν ένα πάρα πολύ καλό παιδί.  Τον συγχωρεμένο τον φίλο μου τον Αντώνη τον συνάντησα έξω από το πλοίο πριν μπω στο πλοίο. Μπαίνοντας στο πλοίο χαθήκαμε δεν ξαναβρεθήκαμε» θυμάται επιβάτης του πλοίου και φίλος του θύματος.

Πνιγμός η αιτία θανάτου

«Ο θάνατός του αποδίδεται σε πνιγμό εντός ύδατος εν αναμονή κι άλλων εργαστηριακών εξετάσεων. Εντοπίστηκαν εκδορές και εκχυμώσεις στο πρόσωπο του που πιθανόν να προκλήθηκαν από την πτώση», δήλωσε ο Ηλίας Μπογιόκας, προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πειραιά όπου διενεργήθηκε η νεκροψία – νεκροτομή στη σορό του άτυχου νέου.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις