Μία δεύτερη ευκαιρία στη γνώση, σε όσους για διαφόρους λόγους δεν ολοκλήρωσαν ποτέ κάποιες σπουδές, δίνει ο δήμος Ιλίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και ήδη τα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου δείχνουν το θετικό πρόσημο αυτής της πρωτοβουλίας.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Δημοτική Αρχή δημιούργησε το Δημοτικό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ιλίου (Δη.Κοι.Π.Ι.). Βασικός του στόχος η διάχυση της γνώσης με κοινωνικό αντίκτυπο, χωρίς διακρίσεις και χωρίς ηλικιακούς περιορισμούς, μια πρωτοβουλία που ο δήμαρχος Νίκος Ζενέτος την είχε χαρακτηρίσει στρατηγικής σημασίας για τον δήμο του.
Το επιστημονικό δυναμικό του Πα.Δ.Α. δέχθηκε με χαρά να συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια και επιλέχθηκαν 5 άξονες που απασχολούν την κοινωνία και που είναι οι Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές επιστήμες, οι επιστήμες της Υγείας, η Οικονομία και Διοίκηση, η Περιβαλλοντική και ο Αθλητισμός. Ο δήμος διέθεσε και το κτίριο, αν και η πανδημία επέβαλε διαδικτυακή εκπαίδευση, η οποία είναι δωρεάν και περιλαμβάνει κύκλους σεμιναρίων, διαλέξεων και εκδηλώσεων, διάρκειας δύο τετραμήνων. Τον Οκτώβριο ξεκίνησε και τώρα ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος σπουδών, με τη συμμετοχή περίπου 600 ατόμων, ενώ τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει ο 2ος κύκλος.
Οι δηλώσεις του Δήμαρχου Ιλίου
Ο δήμαρχος Ιλίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε πως « Υπάρχουν συγκυρίες στη ζωή των ανθρώπων που τους υποχρεώνουν να σταματήσουν την επιμόρφωσή τους, καθώς οι υποχρεώσεις είναι πολλές και ο χρόνος λίγος. Από την άλλη, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν τον χρόνο, αλλά δεν έχουν την ευκαιρία ή την οικονομική δυνατότητα. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία, ευκαιρία, δυνατότητα και γνώση, θελήσαμε να προσφέρουμε σε πολίτες με την ίδρυση του Δημοτικού Κοινωνικού Πανεπιστήμιου Ιλίου και με βασικό σκοπό τη διάχυση στην κοινωνία της γνώσης, εκείνης που γίνεται κτήμα εσαεί και ακολουθεί την εξελικτική πορεία του ανθρώπου ».
Έπειτα συνέχισε προσθέτοντας πως « Το Δημοτικό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο αποτέλεσε όραμα πολλών ετών και η υλοποίησή του κατέστη δυνατή στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, χάρη στην καινοτόμο προσέγγιση του Πρύτανη και των αντιπρυτάνεων και την εξωστρέφεια του επιστημονικού και διδακτικού του προσωπικού. Για τον λόγο αυτό, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Πρύτανη Παναγιώτη Καλδή, τον αντιπρύτανη Ιωάννη Καλδέλλη, τους κοσμήτορες Αθανάσιο Σπυριδάκο και Γεώργιο Ιωαννίδη και τους συνεργάτες τους, όπως και τον συντονιστή του Δη.Κοι.Π.Ι. και εντεταλμένο σύμβουλο Παιδείας Φώτη Μαρκόπουλο, για την άριστη και εποικοδομητική συνεργασία, προς όφελος του τόπου και των πολιτών του ».
Αναφερόμενος στον σκοπό του Δη.Κοι.Π.Ι., ο κ. Ζενέτος πρόσθεσε ότι « Σκοπός της λειτουργίας του είναι η -χωρίς προϋποθέσεις και όρια- δια βίου εκπαίδευση, εκείνη που επιτρέπει στους πολίτες να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, να διαδραματίσουν ρόλο στην τοπική κοινωνία και ενισχύει την κοινωνική συνοχή της κοινότητας, της γειτονιάς, της οικογένειας ».
Η θέση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Η ικανοποίηση γι’ αυτή την πρωτοβουλία διακατέχει και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το οποίο δραστηριοποιείται έντονα σε συνεργασίες με δήμους και με στόχο τη δια βίου μάθηση των πολιτών. Η ικανοποίηση αυτή εκφράστηκε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων από τον αντιπρύτανη Ιωάννη Καλδέλλη, ο οποίος δήλωσε τα εξής « Ο πρώτος κύκλος και παρά τις ιδιαιτερότητες λόγω της πανδημίας, πήγε πολύ καλά, ομολογουμένως είναι όλοι ευχαριστημένοι. Είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον και είχαν ενδιαφέρον και οι ερωτήσεις που μας έθεταν. Υπήρχε μια ποικιλία θεμάτων που ενδιαφέρει πραγματικά την κοινωνία. Φυσικά, ο κύκλος σπουδών δεν ήταν αυστηρά ακαδημαϊκός, όμως έχει κοινωνικό αντίκτυπο κι αυτή είναι και η θέση του Πανεπιστημίου μας. Συμμετείχαν οκτώ συνάδελφοι, με μεγάλη διάθεση, αλλά και ακόμη δύο καθηγητές άλλων Πανεπιστημίων, που τους προσκαλέσαμε για εξειδικευμένα αντικείμενα και με χαρά ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση ».
Όσον αφορά στο αν συμμερίζεται τη σημασία που δίνει η Δημοτική Αρχή του Ιλίου σε αυτή την πρωτοβουλία, ο κ. Καλδέλλης απάντησε ότι: « Φυσικά. Ο δήμος βοηθάει κι εμείς το κάνουμε με την καρδιά μας». Και στο τέλος προσθέτει: «Η γνώση δεν έχει ηλικία. Υπάρχουν άνθρωποι που έχασαν την πρώτη ευκαιρία κι εμείς τους προσφέρουμε πλέον αυτή τη δυνατότητα. Θέλουμε το Πανεπιστήμιό μας να μεταφέρει την καινούργια γνώση στους πολίτες κι αυτοί να γίνουν κοινωνοί της. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο σε όλη την κοινωνία ».