Ολοκληρώθηκε η απολογία του μόνιμου σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς ο άνδρας κατηγορείται πως το βράδυ της σιδηροδρομικής τραγωδίας, εγκατέλειψε το πόστο του νωρίτερα απ' ότι έπρεπε.
Ο σταθμάρχης απολογήθηκε με υπόμνημα στον ειδικό εφέτη ανακριτή και αναμένεται η απόφαση για το αν θα προφυλακιστεί ή όχι.
Ο σταθμάρχης πέρασε το κατώφλι του εφέτη ανακριτή νωρίτερα σήμερα ώστε να απολογηθεί σχετικά με τη βάρδιά του το απόγευμα πριν από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Κ.Π. ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει έως τις 23:00, όπως προβλεπόταν από τον προγραμματισμό των βαρδιών, εκείνος όμως αποχώρησε πολύ νωρίτερα, μερικά λεπτά μετά από τις 22:00. Στο μητρώο των βαρδιών σημείωσε αρχικά σαν ώρα αναχώρησης 22:20 και σε δεύτερο χρόνο διόρθωσε τη σήμανση με διορθωτικό («Blanco»), γράφοντας 22:30. Κάτι που παραμένει ακατανόητο, εφόσον και πάλι θα είχε αποχωρήσει αντικανονικά, παραβιάζοντας κατά 30 λεπτά το ωράριό του.
Διαβάστε ακόμη: Τραγωδία στα Τέμπη: 90χρονος ζητά αποζημίωση γιατί του πάτησαν το... χωράφι
Ο λόγος για τον οποίον ο Κ.Π. απεχώρησε νωρίτερα, σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, ήταν για να αγοράσει πρόχειρο φαγητό (γύρο) για τον μικρότερο γιο του, ο οποίος βρισκόταν στην οικογενειακή οικία καθώς ετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Μάλιστα, σε παρατήρηση συναδέλφου του, ο οποίος τον ρώτησε «γιατί άφησες μόνο του τον Σαμαρά;» εφόσον όλοι στον ΟΣΕ Λάρισας γνώριζαν ότι ήταν ανεπαρκής, ο Κ.Π. απάντησε κάτι σαν «και τι θες να κάνω; Να καθίσω να τον φυλάω;»
Την Πέμπτη απολογείται ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Την Πέμπτη αναμένεται να απολογηθεί με 80σελιδο υπόμνημα ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες, για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό, πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε, ενώ χθες αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, μετά την απολογία του, ο συμβασιούχος σταθμάρχης.
«Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών. Η βάρδιά μου έληγε» υποστήριξε στην απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης. Τόνισε, επίσης, ότι αποχώρησε μετά το τέλος της εργασίας του. «Αν ήξερα ότι χρειαζόμουν, θα καθόμουν περισσότερο. Δεν υπήρχε φόρτος εργασίας όταν έφυγα. Ποτέ δεν έμπαινα σε νυχτερινή βάρδια» είπε.
Νωρίτερα, σύμφωνα με την δημόσια τηλεόραση, κατέθεσαν και άλλοι δύο συμβασιούχοι σταθμάρχες, που άρχισαν να εργάζονται από την 1η Φεβρουαρίου, προκειμένου να εξηγήσουν από την πλευρά τους πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.
Ελεύθερος ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Υπενθυμίζεται πως χθες, Δευτέρα 27 Μαρτίου απολογήθηκε δι' υπομνήματος ο Π.Χ., ο 33χρονος συμβασιούχος σταθμάρχης, επίσης της απογευματινής βάρδιας στις 28/2/2023.
Ο Π.Χ. αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους (εμφάνιση στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής του, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα).
Στο υπόμνημά του προς τον ανακριτή υποστήριξε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι ο ίδιος εργαζόταν με αμοιβή κατ' αποκοπήν, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ότι δεν ήταν μισθοδοτούμενος και ως εκ τούτου δεν επιτρεπόταν να εργαστεί στη νυχτερινή βάρδια ή να μείνει μόνος ως υπεύθυνος σταθμάρχης.
Καθυστέρηση στην επαναλειτουργία των τρένων
Η δεύτερη φάση επανόδου του σιδηροδρομικού δικτύου σε κυκλοφορία, όπως είχε αρχικώς προγραμματιστεί για τις 27 Μαρτίου, έχει αναβληθεί, άγνωστο για πόσες ημέρες ακόμη. Επομένως, τα δρομολόγια των τρένων που εκτελούνται, επί του παρόντος παραμένουν ως είχαν από τις 22 Μαρτίου.
Πρόκειται για τις ακόλουθες συνδέσεις:
- Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
- Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια