Συνολικά 36 από τις σορούς των 57 νεκρών της τραγωδίας στα Τέμπη έχουν ταυτοποιηθεί, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, αστυνόμο Β', Κωνσταντία Δημογλίδου.
Διευκρίνισε ότι όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά ως αγνοούμενοι συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς. «Σε αυτό το σημείο γίνεται το λάθος από κάποιους να προσθέτουν αυτούς που είχαν δηλωθεί από τους συγγενείς ως αγνοούμενοι αμέσως μετά το δυστύχημα με τον αριθμό των νεκρών που έχουν ανασυρθεί. Όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε η κ. Δημογλίδου, μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 36 σοροί από τα δείγματα που έχει λάβει η διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών της αστυνομίας. Σχετικά με τους νοσηλευόμενους η κ. Δημογλίδου είπε ότι παραμένουν για νοσηλεία 38 επιβάτες.
Παράλληλα, γίνεται γνωστό πως σήμερα ολοκληρώνεται η έρευνα στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων.
Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Φωτογραφία - ντοκουμέντο από το 3ο βαγόνι, 15' πριν τη σύγκρουση
Οι σταθμάρχες έχουν αντικαταστήσει ηλεκτρονικά συστήματα
Το ανθρώπινο λάθος δεν ήταν δυνατό να «διορθωθεί» από αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, καθώς τα τελευταία δε λειτουργούν. Έτσι, το σύστημα παραμένει εν πολλοίς χειροκίνητο.
Όπως επισημαίνουν ειδικοί συγκοινωνιολόγοι, αυτό που στις προηγμένες σιδηροδρομικά χώρες γίνεται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις και μόνο σε ορισμένα τμήματα του δικτύου, στην Ελλάδα φαίνεται ότι αποτελεί τον κανόνα. Το χειροκίνητο σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, το οποίο δεν μπορεί να αποτρέψει κανένα ανθρώπινο λάθος δεν υφίσταται κατ΄αποκλειστικότητα σε καμία χώρα της Ευρώπης με σύγχρονο σιδηρόδρομο.
«Όλα τα συστήματα μπορούν και πρέπει να λειτουργούν και χειροκίνητα για λόγους ασφαλείας. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να είναι ο κανόνας. Δυστυχώς στην Ελλάδα όχι μόνο δεν είμαστε στην αιχμή της τεχνολογίας, αλλά φαίνεται ότι δε χρησιμοποιούμε καθόλου τεχνολογία», εξηγεί η επίκουρη καθηγητρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, Ζωή Χριστοφόρου.
Προσθέτει ότι από τη χώρα μας δεν έλειψαν οι επενδύσεις σε συστήματα. Συστήματα έχουν αγοραστεί – τονίζει – αλλά δε χρησιμοποιήθηκαν και απαξιώνονται. «Εχουν υποστεί κλοπές υλικών, βανδαλισμούς και δεν έχουν συντηρηθεί επαρκώς».