Μέσα σε μία εποχή που τα βασικά προϊόντα διατροφής είναι «στα ύψη» λόγω της ενεργειακής κρίσης, καθώς και της μη επιβολής πλαφόν από την κυβέρνηση, εμφανίζονται κρούσματα εξαπάτησης για δωροεπιταγές από τα σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, νέα τηλεφωνική απάτη έχει αναφερθεί με τηλεφωνήματα που γίνονται σε πολίτες, με τα οποία τους ενημερώνουν ότι δήθεν κέρδισαν δωροεπιταγή σε σούπερ μάρκετ, να καλέσουν σε έναν αριθμό.
Ωστόσο, σε περίπτωση που όσοι πεισθούν από αυτή την κλήση και καλέσουν στον αριθμό που ξεκινάει από 901, τότε θα δουν να χρεώνονται στο λογαριασμό τους 4,17 αν καλέσουν από κινητό ανά λεπτό, ενώ αν καλέσουν από σταθερό θα έχουν χρέωση 3,91 ευρώ.
Όπως αναφέρει η συντάκτρια του proson, Νάντια Βαβουράκη, την κάλεσαν από σταθερό νούμερο της Αττικής, ενημερώνοντας την πως: «κέρδισε τρίμηνη επιταγή για σούπερ μάρκετ», και για να τη εξαργυρώσει θα πρέπει να καλέσει στον αριθμό που ξεκινάει το 901, κάτι που δεν έπραξε.
Επιπλέον, υπάρχουν αναφορές για απόπειρα εξαπάτησης με τον συγκεκριμένο τρόπο από πολίτες στην ιστοσελίδα white-pages.com.
Η ανακοίνωση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τις απάτες είναι η εξής:
«Σε περίπτωση που δέχεστε ενοχλήσεις από Παρόχους Υ.Π.Π. για λόγους προώθησης Υ.Π.Π., ή έχετε εγγραφεί σε Υ.Π.Π. χωρίς τη συγκατάθεσή σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).
Αν θεωρείτε ότι μέσω κάποιας Υ.Π.Π. απειλήθηκε ή διακυβεύθηκε το απόρρητο των επικοινωνιών σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (www.adae.gr).
Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (www.eett.gr) για την εξέταση καταγγελιών που αφορούν την εξασφάλιση της ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών για τις Υ.Π.Π. και τον έλεγχο της χρέωσης των καταναλωτών, όταν δεν λαμβάνουν υπηρεσία, εφόσον έχετε ήδη απευθυνθεί στους Παρόχους Υ.Π.Π., αλλά δεν έχει βρεθεί λύση στη μεταξύ σας διαφωνία».