CLOSE

Breaking news

μετρό-κατασκευές
A

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής ανάρτησε μια δημοσίευση στα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τη νέα γραμμή του Μετρό, και πιο συγκεκριμένα, το τμήμα που αφορά από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή.

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως: «Είκοσι οκτώ χρόνια μετά την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα, ήρθε η στιγμή για το εργοτάξιο της Κατεχάκη να υποδεχθεί και πάλι το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM, που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου- Γουδή"».

Όπως αναφέρει ο υπουργός, «ξεκινάει λοιπόν με γρήγορους ρυθμούς, η συναρμολόγηση του νέου, υπερσύγχρονου μετροπόντικα που παραλάβαμε, ώστε στις αρχές του νέου έτους να αρχίσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα.

Ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί, αντίστοιχα, στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου και τα δύο μηχανήματα θα "συναντηθούν" στον Ευαγγελισμό, έχοντας διανοίξει τη νέα σήραγγα, συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων».

Και καταλήγει, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής: «Η Γραμμή 4 θα αλλάξει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας. Προχωράμε λοιπόν με αποφασιστικότητα και προσήλωση, για να κάνουμε πραγματικότητα αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για την Αθήνα».

Ανάρτηση του υπουργού

Υπενθυμίζεται ότι σε ό,τι αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, το πρώτο τμήμα αφορά στο «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», με σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 νέους σταθμούς.

Οι σταθμοί είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία το 2029.

Στόχος είναι η μετακίνηση από Γουδή στην Κυψέλη και αντίστροφα να γίνεται σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

Γιατί η γραμμή 4 περνάει από την πλατεία Εξαρχείων; 

Επιπλέον, υπενθυμίζεται πως η νέα γραμμή του Μετρό, η γραμμή 4 θα περνάει και από την ιστορική πλατεία των Εξαρχείων, και όχι με κατασκευή στάσης στην οδό Τοσίτσα, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά, κάτι που θα καταστρέψει το φυσικό κομμάτι και την αισθητική φυσιογνωμία της περιοχής, αλλά και θα προκαλέσει βλάβη στην κοινωνικοοικονομική ζωή γύρω από την πλατεία.

Από την πλευρά τους οι κάτοικοι των Εξαρχείων αντιδρώντας στην απόφαση να κατασκευαστεί το μετρό στην πλατεία, ζήτησαν την προσωρινή διαταγή της, «να παγώσουν» οι αποφάσεις με τις οποίες εγκρίθηκαν τα έργα για την κατασκευή του σταθμού του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων και η κατάληψη της εν λόγω πλατείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά απορρίφθηκε το εν λόγω αίτημα.

Τι ζητούν οι κάτοικοι

Αναλυτικότερα, οι κάτοικοι των Εξαρχείων (πλέον του αιτήματος έκδοσης προσωρινή διαταγής) ζητούν να ανασταλούν και να ακυρωθούν η από 7.10.2022 απόφαση του γενικού διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία εγκρίθηκαν τα έργα για την κατασκευή σταθμού του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων και η από 10.5.2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών με την οποία εγκρίθηκε η κατάληψη της πλατείας Εξαρχείων για την κατασκευή του σταθμού του Μετρό «Εξάρχεια».

Στις αιτήσεις τους οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι η δημιουργία σταθμού τού Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη, καθώς θα επιφέρει την πλήρη καταστροφή του φυτικού κεφαλαίου και της αισθητικής φυσιογνωμίας τής εν λόγω πλατείας, αλλά θα προκαλέσει και βλάβη στην κοινωνικοοικονομική ζωή γύρωθεν της πλατείας. Ακόμη, οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι οι προσβαλλόμενες αποφάσεις εκδόθηκαν χωρίς να έχει προηγηθεί η διαδικασία της διαβούλευσης με τους κατοίκους της περιοχής, έτσι ώστε να μπορέσουν να υποβάλλουν τις απόψεις τους για εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων, ενώ παράλληλα, ξεκίνησαν τα έργα στην πλατεία Εξαρχείων πριν την εκπόνηση και έγκριση της Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ).

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γαλάτσι

Ακόμα, στην περιοχή του Γαλατσίου λόγω των εργασιών κατασκευής της νέας γραμμής 4 του Μετρό θα πραγματοποιηθούν με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Σημειώνεται πως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα διαρκέσουν μέχρι την 25η Δεκεμβρίου 2022.

Πιο συγκεκριμένα, αφορούν τη Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, στη συμβολή της οδού Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου.

Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν είναι οι εξής:

1η Φάση

  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Γαλατσίου και για μήκος 150,00 μ. περίπου πριν την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Γαλατσίου και για μήκος 15,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Πρωτοπαπαδάκη και για μήκος 150,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ψυχικό.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Βεϊκου από το ύψος της οδού Αρτέμιδος έως το ύψος της οδού Ήρας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 4,50 μ. περίπου της οδού Αγ. Γλυκερίας και για μήκος 30,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κυψέλη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,25 μ. περίπου της οδού Ιπποκράτους από το ύψος της οδού Αγ. Γλυκερίας έως την συμβολή της με την οδό Λυσίου με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.
  • Τον ολικό αποκλεισμό της οδού Λυσίου με εξαίρεση την χρήση από τους παρόδιους και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης από Λ. Γαλατσίου έως την οδό Ιπποκράτους.
  • Τον ολικό αποκλεισμό της οδού Αρτέμιδος με εξαίρεση την χρήση από τους παρόδιους και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης από Λ. Βεϊκου έως την οδό Μπουμπουλίνας.
  • Τον ολικό αποκλεισμό της οδού Εκάτης με εξαίρεση την χρήση από τους παρόδιους και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και σε μήκος 20,0 μ. περίπου πριν και έως την Λ. Βεϊκου.
  • Τον χαρακτηρισμό ως αδιεξόδου της οδού Εκάτης και στο τμήμα αυτής από την εργοταξιακή κατάληψη έως την οδό Μπουμπουλίνας.

2η Φάση

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Πρωτοπαπαδάκη και για μήκος 150,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ψυχικό.

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 6,00 μ. περίπου της Λ. Βεϊκου από το ύψος της οδού Αρτέμιδος έως το ύψος της οδού Ήρας περίπου με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη.

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της οδού Ιπποκράτους και για μήκος 70,0 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την οδό Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της οδού Προφήτη Ηλία και για μήκος 50,0 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την οδό Βενιζέλου με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της οδού Βενιζέλου από το ύψος της οδού Προφήτη Ηλία έως το ύψος της οδού Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς την οδό Αγ. Γλυκερίας.

Τον καθορισμό του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα για τα οχήματα που κινούνται στην οδό Βενιζέλου και στο τμήμα αυτού που καθορίζεται από τα 50 μ. περίπου πριν την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.

Την απαγόρευση του προσπεράσματος για τα οχήματα που κινούνται στην οδό Βενιζέλου και στο τμήμα αυτού που καθορίζεται από τα 50 μ. περίπου πριν την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.
Την απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Προφήτη Ηλία στην δεξιά πλευρά του οδοστρώματος, κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

3η Φάση

  • Τον σταδιακό αποκλεισμό του ρεύματος κυκλοφορίας της οδού Αγ. Γλυκερίας με κατεύθυνση την Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη στο τμήμα από Ιπποκράτους και έως την συμβολή της με την Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 6,00 μ. περίπου της Λ. Γαλατσίου και για μήκος 50,00 μ. περίπου πριν την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 4,00 μ. περίπου της Λ. Γαλατσίου και για μήκος 20,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του αριστερού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα.
  • Τον ολικό αποκλεισμό του παράδρομου της Λ. Πρωτοπαπαδάκη από την οδό Προφήτη Ηλία έως την οδό Αγ. Γλυκερίας.
  • Τον χαρακτηρισμό ως μονοδρόμου της οδού Αγ. Γλυκερίας από Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη προς και έως Ελ. Βενιζέλου.

4η Φάση

  • Τον σταδιακό αποκλεισμό του ρεύματος κυκλοφορίας της οδού Αγ. Γλυκερίας με κατεύθυνση την οδό Ελ. Βενιζέλου και για μήκος 30,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 6,00 μ. περίπου της Λ. Γαλατσίου και για μήκος 60,00 μ. περίπου πριν και έως την συμβολή της με την οδό Αγ. Γλυκερίας/ Λ. Βεϊκου με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Τον χαρακτηρισμό ως μονοδρόμου της οδού Αγ. Γλυκερίας από Ελ. Βενιζέλου προς και έως Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη.
  • Την απαγόρευση της δεξιάς στροφής από Λ. Γαλατσίου προς την οδό Αγ. Γλυκερίας.

5η Φάση

Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου της Λ. Πρωτοπαπαδάκη και για μήκος 80,00 μ. περίπου μετά την συμβολή της με την Λ. Βεϊκου / Αγ. Γλυκερίας με κατάληψη του δεξιού τμήματος του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ψυχικό.

Υπόλοιπες φάσεις 1,2,3,4,5

  • Τον καθορισμό του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ/ώρα για τα οχήματα που κινούνται στον κόμβο Λ. Βεϊκου/ Αγ. Γλυκερίας - Λ. Γαλατσίου/ Πρωτοπαπαδάκη και στο τμήμα αυτού που καθορίζεται από τα 300 μ. έως τα 100 μ. περίπου πριν την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης.
  • Τον καθορισμό του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα για τα οχήματα που κινούνται στον κόμβο Λ. Βεϊκου/ Αγ. Γλυκερίας - Λ. Γαλατσίου/ Πρωτοπαπαδάκη και στο τμήμα αυτού που καθορίζεται από τα 100 μ. περίπου πριν την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.
  • Την απαγόρευση του προσπεράσματος για τα οχήματα που κινούνται στον κόμβο Λ. Βεϊκου/ Αγ. Γλυκερίας - Λ. Γαλατσίου/ Πρωτοπαπαδάκη και στο τμήμα αυτού που καθορίζεται από τα 300 μ. περίπου πριν την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.
  • Την απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων επί της Λ. Γαλατσίου/ Λ. Πρωτοπαπαδάκη στην δεξιά πλευρά του οδοστρώματος, κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στην περιοχή των έργων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ψυχικό και επί της Λ. Βεϊκου στην δεξιά πλευρά του οδοστρώματος, κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στην περιοχή των έργων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αγ. Γλυκερίας.

Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις