Νέες αλλαγές προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι οποίες πιθανολογείται πως θα εστιάσουν τόσο σε πρακτικά ζητήματα που αφορούν στους οδηγούς και όχι στο όχημα, δηλαδή όχι σε πιθανή αφαίρεση πινακίδων και άδειας, αλλά σε αφαίρεση του διπλώματος.
Διαβάστε ακόμη: Δακτύλιος: Από σήμερα Δευτέρα 10 Οκτωβρίου ξανά στο κέντρο της Αθήνας
Συγκεκριμένα επί του θέματος τοποθετήθηκε σε σχετική συνέντευξη που παραχώρησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» αναφέροντας ότι οι ποινές στις επικίνδυνες παραβάσεις που φέρουν ευθύνη για τροχαία ατυχήματα πρόκειται να γίνουν πιο αυστηρές, με την προϋπόθεση να μειωθεί και το όριο ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα μέσα στις πόλεις.
Όπως είχε επισημάνει πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως πχ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ο ίδιος είχε τονίσει πως «Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».
Ειδικότερα είχε τονίσει πως στόχος αυτών των ποινών θα είναι η συμμόρφωση των οδηγών και όχι το να έχουν οι ποινές έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα.
Όσον αφορά στις αντιολισθητικές αλυσίδες ο κ. Παπαδόπουλος από την άλλη ανέφερε ότι είναι υποχρέωση κάθε οδηγού που πρόκειται να κυκλοφορήσει σε χιονοπτώσεις, επομένως θα πρέπει να τις φέρει μαζί του στο αυτοκίνητο, σε περίπτωση που χρειαστούν. Ακόμη πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει σαφής υποχρέωση οι οδηγοί να φέρουν μαζί τους αλυσίδες εάν ο καιρός είναι καλός και δεν θα υπάρχει κίνδυνος προστίμου σε αυτή την περίπτωση.
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτει πως οι αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και η εφαρμογή νέων ποινών θα εστιάζουν περισσότερο στην συμμόρφωση του οδηγού και όχι σε περιορισμούς που θα αφορούν το όχημα.
Αλλαγές και αναθεωρήσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Όσον αφορά στις σχετικές αναθεωρήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι:
«Το νέο πλαίσιο θα έχει δύο βασικές αλλαγές στη φιλοσοφία του: πρώτον, θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές στις επικίνδυνες παραβάσεις που φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα τροχαία δυστυχήματα και δεύτερον, η τιμωρία θα εστιάζει στον οδηγό και όχι στο όχημα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι να αντιμετωπίσουμε την κακή οδηγική συμπεριφορά. Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας, υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ, προφανώς, με μία διαβάθμιση που θα κάνουν οι Δήμοι στα σημεία όπου είναι αυτό εφικτό και λογικό.
Τώρα, η αύξηση των ορίων ταχύτητας είναι άλλης τάξης ζήτημα και η προσωπική μου άποψη, το τονίζω αυτό, είναι ότι σε κάποια σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως κάποιες μεγάλες ευθείες, ίσως χρειάζεται να γίνει μια μελέτη για να επικαιροποιηθούν τα όρια, όπου αυτό κριθεί ότι είναι εφικτό με όρους, πάντα, τήρησης των συνθηκών οδικής ασφάλειας.
Με αφορμή την πρόσφατη ρύθμιση για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων στα αυτοκίνητα, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε τα εξής: «Η ορθή χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων είναι μια αυτονόητη υποχρέωση κάθε οδηγού, όταν επικρατεί χιονόπτωση, επομένως ρυθμίσαμε το αυτονόητο και το πλαίσιο που ισχύει είναι σαφές. Κάθε χρόνο, από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο, όταν και μόνο υπάρχει απόφαση από την Αστυνομία, την Τροχαία και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ότι έρχονται χιονοπτώσεις και χρειάζονται αλυσίδες, τότε θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν στο όχημά τους τις αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα, όπως τα χιονολάστιχα.
Δεν υποχρεώνουμε τους οδηγούς να έχουν αλυσίδες όταν ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει ανάγκη να φέρουν αλυσίδες τα οχήματα, ούτε κινδυνεύει κάποιος με πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση. Όσον αφορά στα ενοικιαζόμενα, δεν έχουν υποχρέωση οι εταιρείες να αγοράσουν αλυσίδες για όλα τα οχήματα, αλλά χρειάζεται ένα απόθεμα ώστε όταν ο οδηγός νοικιάζει ένα αυτοκίνητο και ζητήσει αλυσίδες, να έχουν την υποχρέωση να του τις δώσουν και αυτό να αναγράφεται και στο συμβόλαιο μίσθωσης, όπως ακριβώς ισχύει και με τα παιδικά καθίσματα».
Τι ανέφερε για την ηλεκτροκίνηση και τα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία
«Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυξάνεται μέρα με τη μέρα, παρά τα πρωτοφανή προβλήματα που υπάρχουν διεθνώς στην αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 3.247 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έναντι 3.594 σε όλο το έτος 2021 και συνεπώς, περιμένουμε και φέτος να συνεχιστεί η αυξητική τάση που καταγράφεται τα τρία τελευταία χρόνια.
Η θετική αυτή πορεία δεν είναι τυχαία. Όταν αναλάβαμε το 2019, υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και μέσα σε τρία χρόνια, τα σημεία φόρτισης έχουν γίνει 1.746. Η κυβέρνηση εκπόνησε ένα πρόγραμμα κινήτρων κι εμείς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνουμε τις συνθήκες για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος με το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των συνεργείων, αλλά και την πιστοποίηση για τους τεχνίτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που ετοιμάζουμε τώρα επισπεύδοντας τη σχετική διαδικασία στη νομοθεσία. Αντί να ακολουθήσουμε την περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».
Μέσα από τα ΣΒΑΚ οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, τις υποδομές για τους πεζούς και το ποδήλατο και φυσικά την προσβασιμότητα για όλους, καθώς η μέριμνα για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των εμποδιζόμενων ατόμων είναι δείγμα πολιτισμού για μια κοινωνία».