Breaking news

αυτοκίνητα_κίνηση_δακτύλιος
A

Ριζικές φαίνεται να είναι οι νέες αλλαγές που πρόκειται να έρθουν με την εφαρμογή του νέου δακτύλιου από τον ερχόμενο μήνα Οκτώβριο και θα ισχύσουν μέχρι τον Ιούλιο του 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto.gr ο δακτύλιος θα αλλάξει κυρίως για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με την πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, από τότε που ξεκίνησε ο τρόπος υπολογισμού των μέσων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα.

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά στην ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 το χιλιόμετρο σε περίπτωση που η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του εκδόθηκε μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.

Με αυτό τον τρόπο θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο και τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών!

Μάλιστα, στο νέο Δακτύλιο θα εισέρχονται όλα τα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένης συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).

Τι ισχύει για μονά - ζυγά και παλαιότερα οχήματα

Όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο θα κινούνται καθημερινά ελεύθερα στον Δακτύλιο! Επίσης, ελεύθερα θα κινούνται και τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο…

Κανονικά θα κυκλοφορούν, για την είσοδο και έξοδό τους και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείονται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί, ενώ αντίθετα θα ισχύσει και στη νέα ΚΥΑ για τον Δακτύλιο δραστική περικοπή των εξαιρέσεων συνολικά κατά 50% και πρώτα από όλα για τους βουλευτές και τα κόμματα.

Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις