Breaking news

ΔΥΠΑ
A

Με ανακοίνωση στον επίσημο ιστότοπο της η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ πρώην ΟΑΕΔ) «απάντησε» στην καταγγελία του ΠΑΝΣΥΠΟ για τις αναθέσεις ύψους 133.790 ευρώ σε εταιρεία «φάντασμα». Η απάντηση της ΔΥΠΑ εγείρει ερωτηματικά καθώς παραπέμπει όποιον αναζητά αποδείξεις να επικοινωνήσει με την εταιρεία «φάντασμα», η οποία δεν διαθέτει ηλεκτρονικό site, λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ούτε καν σταθερό τηλέφωνο.

Στην απάντηση της προς τον Πανελλήνιο Σύλλογο Υπαλλήλων ΟΑΕΔ-τ.ΟΕΕ-τ.ΟΕΚ, η ΔΥΠΑ αναφέρει αρχικά όλα τα «κατορθώματα» των τελευταίων ετών για να καταλήξει ότι «στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει σχεδιάζει και υλοποιεί πολλές ενημερωτικές δράσεις για τη μέγιστη δυνατή προβολή των προγραμμάτων και πρωτοβουλιών της και συνεργάζεται με πολλές διαφημιστικές εταιρείες, ακολουθώντας αυστηρά όλες τις νόμιμες διαδικασίες».

Στη συνέχεια διευκρινίζει μία προς μία τις απευθείας αναθέσεις και αναρωτιέται για ποιο λόγο οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν έχουν ανατρέξει στην Διαύγεια για να τις δουν. Εντωμεταξύ, η καταγγελία του ΠΑΝΣΥΠΟ επισυνάπτει ένα προς ένα τα έγγραφα (!) που έχουν ανέβει στην Διαύγεια και στηρίζεται σε αυτά για να στηρίξει τις καταγγελίες της. 

Ίσως οι αρμόδιοι της ΔΥΠΑ να μην κατάλαβαν ακριβώς το κείμενο της καταγγελίας καθώς δεν κάνουν καμία αναφορά στην εταιρεία «φάντασμα» με την επωνυμία Syn International, η οποία φαίνεται πως έχει εισπράξει 133.790 ευρώ από το δημόσιο. Καλούν δε, όποιον έχει ερωτήματα για την εταιρία να απευθυνθεί σε αυτήν!

Στην απάντηση της η ΔΥΠΑ ενημερώνει επίσης ότι για τις πληρωμές αναδόχων, μετά την περάτωση οποιουδήποτε έργου, απαιτούνται αποδεικτικά καλής εκτέλεσης και φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα καθώς και για το ότι επιφυλάσσεται για να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της ώστε να διαφυλάξει το κύρος της.

Δείτε ΕΔΩ την καταγγελία του ΠΑΝΣΥΠΟ.

Η απάντηση της ΔΥΠΑ

Ακολουθεί αυτούσια η απάντηση της ΔΥΠΑ:

«Τα τελευταία χρόνια, η ΔΥΠΑ εξελίσσεται σε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό φορέα απασχόλησης που δίνει έμφαση στις ενεργητικές πολιτικές (σημειώνοντας ρεκόρ δαπανών και απορροφητικότητας ευρωπαϊκών πόρων), στην άμεση επανένταξη των ανέργων (σημειώνοντας ρεκόρ δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με περισσότερες από 170.000 προσλήψεις την τελευταία τετραετία συγκριτικά με τις 42.000 προσλήψεις την περίοδο 2015-2019), στις δεξιότητες (με περισσότερους από 260.000 Έλληνες να έχουν ήδη καταρτιστεί σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες μέσω του μεγαλύτερου προγράμματος κατάρτισης, που έχει τρέξει ποτέ στη χώρα), στη συμβουλευτική (με εκατοντάδες διαδικτυακά και δια ζώσης εργαστήρια για όλους του πολίτες), στη σύζευξη (με την ενίσχυση της ΔΥΠΑ με 600 εργασιακούς συμβούλους μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και την ενίσχυση και επανασύσταση της ΜΕΜΜΕ) και στην εξωστρέφεια.

Μέσα από δεκάδες προγράμματα επιδότησης της εργασίας και δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και περισσότερες από 40 εκδηλώσεις όπως οι «Ημέρες Καριέρας», «Open Days – Γνώρισε τις Σχολές της ΔΥΠΑ» και «JobReady by DYPA», η ΔΥΠΑ επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας.

Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει η ΔΥΠΑ, σχεδιάζει και υλοποιεί πολλές ενημερωτικές δράσεις για τη μέγιστη δυνατή προβολή των προγραμμάτων και πρωτοβουλιών της και συνεργάζεται με πολλές διαφημιστικές εταιρείες, ακολουθώντας αυστηρά όλες τις νόμιμες διαδικασίες.

Προφανώς δεν έχουν αποτελέσει εξαίρεση οι αναθέσεις που αναφέρονται στα δημοσιεύματα, καθώς έχουν τηρηθεί όλα όσα προβλέπει ο νόμος.

Διευκρινίζουμε ότι οι εν λόγω αναθέσεις, συνολικής δαπάνης 91.712 €, δεν αφορούν στην παραγωγή των διαφημιστικών, αλλά αφορούν αποκλειστικά στην προβολή τους στα μέσα ενημέρωσης (τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και ψηφιακά). Συγκεκριμένα:

  1. Διαφημιστική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρας Καριέρας» στη Θεσσαλονίκη στις 15-16/9/2023, συνολικής δαπάνης 29.000 €
  2. Διαφημιστική Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρας Καριέρας» στην Πάτρα στις 21/10/2023, συνολικής δαπάνης ποσού 9.000 €
  3. Ενημέρωση κοινού σε ψηφιακά μέσα για τις δράσεις της Μονάδας Εξυπηρέτησης Μεσαίων και Μεγάλων Επιχειρήσεων στις 24/11/2023, συνολικής δαπάνης 20.000 €
  4. Εξωτερική (outdoor) επικοινωνιακή προβολή του Ευρωπαϊκού έτους δεξιοτήτων και δράσεων της ΔΥΠΑ για την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας στις 26/2/2024, συνολικής δαπάνης 19.700 €
  5. Διαφημιστική Καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για την εκδήλωση «Ημέρα Καριέρας» στο Ηράκλειο Κρήτης στις 29/2/2024, συνολικής δαπάνης 14.012 €

Δεν θα ποινικοποιήσουμε την απευθείας ανάθεση που προβλέπει ο νόμος. Όλα τα σχετικά έγγραφα είναι αναρτημένα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ).

Επίσης, σημειώνουμε ότι για τις πληρωμές αναδόχων, μετά την περάτωση οποιουδήποτε έργου, απαιτούνται αποδεικτικά καλής εκτέλεσης και φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Εάν κάποιος έχει ερωτήματα για την εταιρία μπορεί να απευθυνθεί σε αυτήν. Η ΔΥΠΑ έκανε και κάνει όλα όσα προβλέπει ο νόμος και άπτονται των αρμοδιοτήτων της.

Ομολογούμε πάντως πως μας προκαλεί εντύπωση το χρονικό σημείο κατά το οποίο οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προχωρούν σε αυτές τις «αποκαλύψεις» και δεν κατανοούμε για ποιο λόγο δεν έχουν ανατρέξει στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στο ΕΣΗΔΗΣ.

Καταλαβαίνουμε ότι κάποιοι μπορεί να ενοχλούνται από τη θεαματική μείωση της ανεργίας σε ποσοστά του 2009, το γεγονός ότι ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων βρίσκεται σε χαμηλό 13 ετών, ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι βρήκαν δουλειά από τα νέα και ανανεωμένα προγράμματα απασχόλησης, ότι ο ΟΑΕΔ μετεξελίσσεται ψηφιακά με ταχύτατους ρυθμούς, ότι οι «Ημέρες Καριέρας» - για τις οποίες διαφώνησαν βέβαια - έχουν εντυπωσιακή ανταπόκριση από πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και να μην εκθέτουν την Υπηρεσία προς όφελος των σκοπιμοτήτων τους.

Όσο και να θέλουν, όσο και να προσπαθούν, η ΔΥΠΑ δεν θα επιστρέψει στην εσωστρέφεια και την αδράνεια του παρελθόντος.

Τέλος, η ΔΥΠΑ επιφυλάσσεται για να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της ώστε να διαφυλάξει το κύρος της».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις