Breaking news

Εναέριας Κυκλοφορίας
A

Εκδόθηκε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς το ΦΕΚ της προκήρυξης 2Γ/2024 του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη, μέσω γραπτού διαγωνισμού, 97 μόνιμων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σε 18 αεροδρόμια της χώρας.

Συγκεκριμένα, η 2Γ/2024 προκήρυξη του ΑΣΕΠ αφορά στην πλήρωση συνολικά 97 θέσεων μόνιμου προσωπικού, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ), στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Το Proson.gr ετοίμασε έναν πλήρη οδηγό με όλες τις λεπτομέρειες του νέου γραπτού διαγωνισμού και αρχικά:

Τι κάνει ένας Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας είναι υπεύθυνοι για την εξυπηρέτηση της εναέριας κυκλοφορίας, που κατά περίπτωση σημαίνει:

  • Εξυπηρέτηση ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  • Εξυπηρέτηση πληροφοριών πτήσης
  • Εξυπηρέτηση συνέγερσης
  • Συμβουλευτική εξυπηρέτηση της εναέριας κυκλοφορίας

Σκοπός της εξυπηρέτησης εναέριας κυκλοφορίας είναι η:

  • Αποφυγή σύγκρουσης μεταξύ των αεροσκαφών
  • Αποφυγή σύγκρουσης μεταξύ αεροσκαφών και εμποδίων στην περιοχή ελιγμών
  • Επίτευξη κανονικής και ταχείας ροής της κυκλοφορίας
  • Παροχή πληροφοριών και οδηγιών, χρήσιμων για την ασφαλή και κανονική διεξαγωγή των πτήσεων
  • Ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών, σχετικά με αεροσκάφη που χρήζουν βοήθειας, έρευνας και διάσωσης και παροχή συνδρομής στις υπηρεσίες αυτές όπως απαιτείται.

Επιπρόσθετα, εκτός των ανωτέρω στα καθήκοντα των ΕΕΚ βάσει εθνικού και ενωσιακού δικαίου περιλαμβάνονται και καθήκοντα Υπευθύνων Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας, Ασφάλειας και Προστασίας, Αξιολογητών Ασφάλειας, Υποστήριξης Ασφάλειας, Διερευνητών Περιστατικών Ασφάλειας, Υπευθύνων Διενέργειας Ερευνών Ασφάλειας Οργανικών Μονάδων και Εκπαιδευτών / Αξιολογητών (σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στους κανονισμούς Ε.Ε. 2017/373 και Ε.Ε. 2015/340, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν).

Το ηλικιακό όριο

Στην προκήρυξη υπάρχει επίσης περιορισμένο ηλικιακό όριο καθώς αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν μόνο όσοι έχουν ηλικία από 21 έως 30 έτη.

Συγκεκριμένα η προκήρυξη αναγράφει πως οι υποψήφιοι για να μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή θα πρέπει να έχουν γεννηθεί από το έτος 1995 έως και το έτος 2004. 

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί -επίσης για πρώτη φορά- σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό Εurocontrol και φυσικά την ίδια την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Η γλώσσα διεξαγωγής

Ο νέος γραπτός αυτός διαγωνισμός διεξάγεται με καινοτόμους όρους καθώς είναι η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι ΑΣΕΠ δεν θα εξεταστούν στην ελληνική, αλλά στην αγγλική γλώσσα. Τόσο τα θέματα όσο και οι οδηγίες θα είναι στην αγγλική γλώσσα η οποία είναι διεθνώς η υποχρεωτική γλώσσα εργασίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Σε σχετικό μήνυμα ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής κ. Θάνος Παπαϊωάννου ανάφερε πως «οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν πράγματι άριστα αγγλικά, αλλιώς θα χάσουν τον χρόνο τους (και το παράβολο των 20 ευρώ)».

Τα απαραίτητα προσόντα

Αίτηση στον διαγωνισμό μπορούν να κάνουν απόφοιτοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης με οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΑΕΙ της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να κατέχουν υποχρεωτικά πιστοποιήσεις:

Να σημειωθεί ότι παρότι ο γραπτός διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα αγγλικά οι υποψήφιοι πρέπει να καταθέσουν και την πιστοποίηση γνώσης της γλώσσας. 

Οι άνδρες επίσης κατά τον χρόνο διορισμού πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές.

Πώς θα κάνετε αίτηση

Οι αιτήσεις στην 2Γ/2024 θα ανοίξουν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 8:00 το πρωί και θα παραμείνουν ανοικτές έως την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 14:00 το μεσημέρι.

Στο διάστημα αυτό οι υποψήφιοι πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση στο ΑΣΕΠ αφού έχουν προμηθευτεί παράβολο αξίας 20,00 ευρώ από την εφαρμογής ηλεκτρονικού παραβόλου (e-Παράβολο).

Το Proson.gr αναλαμβάνει σε χιλιάδες ενδιαφερόμενους κάθε χρόνο να κάνει την αίτηση τους για μόνιμο διορισμό οι προσλήψεις καθώς και την δημιουργία ηλεκτρονικού Μητρώου ΑΣΕΠ το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την θέση πρόσληψης ή διορισμού.

Διαβάζουμε αναλυτικά τις προκηρύξεις και σας καθοδηγούμε στο τι χαρτιά χρειάζονται. Τα ανεβάζουμε όλα εμείς στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του κάθε φορέα ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ, έγκυρα και έγκαιρα για να «κλειδώσετε» την πρόσληψη ή τον διορισμό σε οποιοδήποτε φορέα του δημοσίου και σε οποιαδήποτε προκήρυξη.

Το Proson.gr αναλαμβάνει για χιλιάδες ενδιαφερόμενους την αίτηση τους! Είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό γραφείο διεκπεραίωσης υποθέσεων του δημοσίου και του ΑΣΕΠ για τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Προσληφθείτε τώρα με το Proson.gr 

Μόλις εκδηλώστε ενδιαφέρον θα σας έρθει ένα email με όλες μας τις υπηρεσίες. Να δείτε και στα SPAM σας!

Το κόστος για την δημιουργία αίτησης ξεκινάει από 45 ευρώ εάν κάνετε και το Μητρώο με το Proson.gr

Τα στάδια του διαγωνισμού

Η γραπτή εξέταση γίνεται με δοκιμασίες οι οποίες διενεργούνται κατά στάδια και αποβλέπει σε έλεγχο της ικανότητας των υποψηφίων να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των συνθηκών εκτέλεσης της εργασίας. Οι δοκιμασίες, όπως περιγράφονται κατωτέρω, διενεργούνται είτε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών ή άλλου είδους κλειστού τύπου ερωτήσεων είτε με συνδυασμό και των δύο και διεξάγονται με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.

Για την παροχή των ανωτέρω δοκιμασιών η ΥΠΑ, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, δύναται να συνάπτει συμβάσεις με φορείς του δημοσίου και διεθνείς οργανισμούς, στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα, οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένα εργαλεία ή υπηρεσίες επιλογής προσωπικού, όπως τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Αεροπορική Ασφάλειας (EASA) και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL). Οι εν λόγω δοκιμασίες θα διενεργηθούν αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα.

Α΄ Στάδιο:

Δοκιμασία γνωστικών ικανοτήτων που αποβλέπει στην αξιολόγηση των βασικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων στη λήψη αποφάσεων, την ικανότητα προγραμματισμού, τη μνήμη, τη συλλογιστική, την προσοχή και την εκτέλεση πολλαπλών εργασιών. (FEAST I)

Οι υποψήφιοι που θα λάβουν στη δοκιμασία αυτή βαθμολογία, μεγαλύτερη ή ίση της βάσης βαθμολογίας των 50 μονάδων εγγράφονται σε πίνακα κατά φθίνουσα σειρά αυτής.

Στην επόμενη κατά σειρά (β) δοκιμασία συμμετέχουν μόνο οι υποψήφιοι που καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις μέχρι τον αριθμό που κρίνει απαραίτητο η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (ΚΕΔ) για να διασφαλιστεί η κάλυψη των θέσεων που προκηρύχθηκαν, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη από τη βάση. Το ΑΣΕΠ εκδίδει προς τούτο δελτίο τύπου. Οι υποψήφιοι που δεν συγκέντρωσαν βαθμολογία, μεγαλύτερη ή ίση της βάσης βαθμολογίας εμφανίζονται με τον μοναδικό κωδικό αριθμό τους χωρίς τη δημοσιοποίηση προσωπικών τους δεδομένων.

Β΄ Στάδιο:

Δοκιμασία προσομοίωσης στο αντικείμενο απασχόλησης της θέσης (RADAR) που αποβλέπει στην αξιολόγηση της αντίληψης χώρου, χρόνου και προσανατολισμού, την εγρήγορση, αντίληψη και κατανόηση οπτικών και ακουστικών πληροφοριών, την αίσθηση του ελληνικού και ευρωπαϊκού γεωγραφικού χώρου και τη χρήση γεωγραφικών συντεταγμένων καθώς και την ικανότητα συμμετοχής σε ομαδική εργασία και τη δυνατότητα συνεργασίας σε εργασιακό περιβάλλον, που αποτελούν βασικούς πυλώνες της ασφάλειας των πτήσεων. (FEAST II)

Με την ολοκλήρωση της ανωτέρω δοκιμασίας αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ πίνακας βαθμολογίας των υποψηφίων που συγκέντρωσαν βαθμολογία, μεγαλύτερη ή ίση της βάσης βαθμολογίας των 50 μονάδων για τη συγκεκριμένη δοκιμασία. Οι υποψήφιοι που δεν συγκέντρωσαν βαθμολογία, μεγαλύτερη ή ίση της βάσης βαθμολογίας εμφανίζονται με τον μοναδικό κωδικό αριθμό τους χωρίς τη δημοσιοποίηση προσωπικών τους δεδομένων. Οι ερωτήσεις, τα θέματα και οι απαντήσεις των ως άνω δοκιμασιών δεν δημοσιοποιούνται. Παραδείγματα ερωτήσεων που περιλαμβάνονται στη διαδικασία της εξέτασης αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.

Οι ημερομηνίες διεξαγωγής και το πρόγραμμα θα γνωστοποιηθούν στους υποψηφίους εγκαίρως με σχετικές ανακοινώσεις. Εξεταστικό κέντρο θα οριστεί μόνο στην Περιφέρεια Αττικής.

Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ του γραπτού διαγωνισμού

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις