Σε απόγνωση βρίσκεται μεγάλο μέρος των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τις προκηρύξεις 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 από το ΑΣΕΠ, καθώς, όπως έχει γίνει γνωστό, σημειώθηκαν λάθη κατά την καταχώρηση προσμέτρησης της προϋπηρεσίας τους, με αποτέλεσμα τα μόρια που συγκεντρώνουν να μην είναι αληθή, αποκλείοντάς τους έτσι από τη διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικοί, με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκο Πιερρακάκη και προς τις υφυπουργούς, Ζέττα Μάκρη και Δόμνα Μιχαηλίδου, απευθύνουν παράκληση ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει προκύψει εξαιτίας των αστοχιών του συστήματος, και του οποίου, όπως καταγγέλλουν, είναι οι ίδιοι τα θύματα.
Αναλυτικά η επιστολή
«Είμαστε εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και σας απευθύνουμε αυτήν την επιστολή με την παράκληση να ενσκήψετε στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας αστοχιών του συστήματος επιλογής εκπαιδευτικών και του οποίου είμαστε και εμείς θύματα και να δώσετε λύση με απόφασή σας ώστε, να αποκατασταθεί η αδικία και να θεραπευτούν όλες οι αρνητικές επιπτώσεις στην επαγγελματική μας αλλά και οικογενειακή και προσωπική μας ζωή.
Σε μεγάλο αριθμό των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τις προκηρύξεις 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023, μέρος του οποίου είμαστε κι εμείς, έγιναν λάθη στην καταχώριση και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους με αποτέλεσμα τα μόρια προϋπηρεσίας τους που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον Πίνακα Αναπληρωτών να είναι μη αληθή επειδή δε δίνεται, από πλευράς σας, η δυνατότητα διόρθωσης λάθους. Ανεξάρτητα με το αν υπήρξε σφάλματου συστήματος στη μεταφόρτωση αρχείων, αν τα μόρια στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ δε συνάδουν με αυτά στο ΟΠΣΥΔ, αν υπήρξε ασάφεια/ες οδηγιών ή έγινε απλά μια εσφαλμένη καταχώριση θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να δίνεται η δυνατότητα διόρθωσης λάθους.
Ειδικά όταν από το Υπουργείο γίνεται μια επισήμανση προς έναν υποψήφιο ότι λείπει κάποιο έγγραφο ή υπάρχει η οποιαδήποτε είδους ασυμφωνία, δε θα έπρεπε να επιτρέπεται στον υποψήφιο να κάνει την απαραίτητη διορθωτική παρέμβαση; Αλλιώς ποιο το νόημα του μηνύματος; Να γνωστοποιήσει απλά το πρόβλημα χωρίς να δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης δρώντας έτσι τιμωρητικά, αποκλείοντας υποψηφίους από τη διαδικασία τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια αφού προκηρύξεις όπως οι παραπάνω δεν πραγματοποιούνται κάθε χρόνο; Ακόμα και αν κάποιος υποψήφιος δεν αποκλειστεί εντελώς, θα χρειαστεί να εργάζεται πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας του με τεράστια οικονομική και ψυχολογική ζημία καθώς πολλοί από εμάς δεν έχουμε καν την οικονομική δυνατότητα να εργαζόμαστε μακριά από τον τόπο διαμονής ή είμαστε γονείς χωρίς καμία άλλη οικονομική βοήθεια και υποστήριξη.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ της Προκήρυξης «Τα στοιχεία των ηλεκτρονικών αιτήσεων των υποψηφίων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης θα διασταυρωθούν με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) με τα αντίστοιχα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών στο Ο.Π.Σ.Υ.Δ » . Αν λοιπόν το ΑΣΕΠ είναι υπεύθυνο να διορθώσει την αυξημένη δηλωθείσα προϋπηρεσία τότε γιατί δε διορθώνει και την μειωμένη; Και το σημαντικότερο ερώτημα που γεννάται είναι ότι, εφόσον η προϋπηρεσία μας είναι ήδη γνωστή στο ΑΣΕΠ, γιατί είναι απαραίτητη η προσκόμιση πλήθους εγγράφων απόδειξης προϋπηρεσίας και η καταχώρισή της τόσο στο ΑΣΕΠ όσο και στο ΟΠΣΥΔ και δεν αντλείται η προϋπηρεσία των υποψηφίων απευθείας από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τον ΟΑΕΔ και τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ελαχιστοποιώντας έτσι τη γραφειοκρατία και προστατεύοντας από πλήθος αδικιών που πραγματοποιούνται από ασάφεια οδηγιών και αδυναμία του συστήματος στη μεταφόρτωση εγγράφων;
Προκειμένου λοιπόν ο πολίτης να μην αδικείται από τις αδυναμίες μηχανογράφησης και λογισμικού του συστήματος, χρειάζεται η συνεργασία των κρατικών φορέων, του Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεών του, του ΟΑΕΔ και του ΑΣΕΠ για την δίκαιη, αληθή και απρόσκοπτη καταχώριση της προϋπηρεσίας των υποψηφίων και για τη διαφύλαξη της αρχής της εμπιστοσύνης του πολίτη στη διοίκηση, αφού το κράτος είναι ο εργοδότης μας και ήδη γνωρίζει την ορθή προϋπηρεσία μας.
Περαιτέρω δε, επειδή το Υπουργείο Παιδείας απορρίπτει οποιαδήποτε προσπάθεια διόρθωσης του λάθους, ο εκπαιδευτικός κατευθύνεται προς τη λύση της υποβολής ένστασης, που σημαίνει προσφυγή με δικηγόρο αλλά και αβεβαιότητα για την έκβαση τηςενέργειας, κυρίως όμως προσβολή της επαγγελματικής του τιμής και αξιοπρέπειας, ψυχική οδύνη και οικονομική βλάβη.
Άλλωστε, η ορθή αποτύπωση των πραγματικών μορίων εκάστου συμμετέχοντος και η επιλογή των υποψηφίων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης συνυπολογιζομένης της πραγματικής εμπειρίας που έχουν αποκομίσει συνιστά επιπρόσθετα και λόγο δημοσίου ενδιαφέροντος αφού μέσω αυτής μοριοδοτούνται έμπειροι υποψήφιοι που κατά τεκμήριο μπορούν άμεσα να εκπληρώσουν πληρέστερα τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα. Είναι, με άλλα λόγια, προς όφελος της μαθητικής κοινότητας του Ελληνικού Δημόσιου σχολείου και διασφαλίζει την εγκυρότητα του συστήματος του ΑΣΕΠ τα στοιχεία του Πίνακα Αναπληρωτών να είναι αληθή και αξιόπιστα και να προηγούνται στην κατάταξη εκπαιδευτικοί με πολλά μόρια προϋπηρεσίας σε σχέση με άλλους με λιγότερη εμπειρία.
Αιτούμαστε, λοιπόν, να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις αναφορικά με την προϋπηρεσία και τα δικαιολογητικά των υποψηφίων τα οποία δεν είναι νέα, αλλά συμπληρωματικά αυτών που έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα και η ύπαρξή τους συνάγεται κατά λογική συνέπεια από άλλα έγγραφα που έχουν προσκομιστεί. Σε κάθε περίπτωση, δε ζητάμε να μας αναγνωριστεί προσόν που δεν κατέχουμε αλλά προϋπηρεσία που άνευ ετέρου κατέχουμε.»